مركز مشاوره آويژه مركز مشاوره آويژه .

مركز مشاوره آويژه

ارائه تسهيلات به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل خدمت تمديد ميشود؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|
5 / 5 ( 1 vote )
چه تسهيلاتي به مشمولان سربازي متقاضي تمديد و تعجيل خدمت تعلق مي گيرد؟
ارائه تسهيلات به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل خدمت، توسط سازمان نظام وظيفه عمومي كشور برنامه ريزي شده و فرصت مناسبي براي مشمولين خواهد بود تا بتوانند از اين مزايا بهره مند شوند.  ميدانيد كه سن مشموليت از ۱۹ سالگي و پس از پايان دوره ي متوسطه شروع شده و تا ۵۰ سالگي نيز ادامه دارد. جوانان ذكور ايراني براي دريافت كارت پايان خدمت خود نياز به گذراندن دو سال دوره ي خدمت ضرورت هستند. به همين منظور برخي از مشمولين تقاضاي تمديد اعزام به خدمت خود را دارند. تا بتوانند ديرتر به خدمت سربازي بروند. از طرف ديگذر افرادي نيز هستند كه مشمول خدمت سربازي شده و علاقمند هستند كه سريع تر به خدمت اعزام شوند.
از اين رو ارائه نسهيلات به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل خدمت سربازي، راهي است تا جوانان  بتوانند به اهداف خود برسند. اگرچه سازمان نظام وظيفه عمومي كشور اين تسهيلات را به جوانان ارائه ميدهد. اما ناگفته نماند كه شرايط و ضوابطي نيز وجود دارد كه مشمولين بر اساس آن ميتوانند از اين فرصت ها استفاده كنند. اين شرايط و ضوابط از سوي سازمان نظام وظيفه وضع شده و بر اساس آن ها، مدارك مشمولين اعزام خدمت مورد بررسي قرار گرفته و به درخواست هاي تمديد و تعجيل در خدمت سربازي آنان رسيدگي ميشود.
شرايط ارائه تسهيلات به مشمولين متقاضي تمديد و تعجيل خدمت سربازي
اولين و مهم ترين شرط براي تمديد و تعجيل خدمت سربازي متقاضيان، نداشتن غيبت سربازي ميباشد.
مشمولين بايد درخواست تمديد و اعجيل خدمت دوره ي ضرورت سربازي خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيكي انتظامي كشور به ثبت رسانند.
مشمولين تنها يك بار ميتوانند از فرصت تمديد و تعجيل در خدمت سربازي خود بهره مند شوند. درخواست مجدد آن ها مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.
مشمولين با مدارك تحصيلي ديپلم و زير ديپلم تنها يك ماه تمديد و تعجيل در خدمت سربازي را خواهد داشت.
مشمولين براي ارائه ي درخواست خود به سازمان مربوطه، بايد يك ماه قبل از اعزام به خدمت اقدام كرده تا به نتيجه ي مطلوب برسند.
داوطلبان با مدارك كارداني، كارشناسي و مدارك تحصيلي بالاتر ميتوانند از ۲ ماه تمديد و تعجيل در خدمت سربازي استفاده كنند.
آن دسته از افرادي كه به دليل بلاياي طبيعي، بيماري و فوت بستگانشان درخواست تمديد خدمت سربازي خود را دارند ميتوانند از مدت زمان بيشتري استفاده كنند.
شرايط تسهيلات براي افراد در موارد خاص مانند بيماري، فوت بستگان و غيره  متفاوت خواهد بود. اين افراد ميتوانند حتي يك روز قبل از اعزام نيز درخواست تمديد معافيت خود را ثبت كرده و سازمان نظام وظيفه آن را بررسي خواهد كرد.
بيشتر بخوانيد: شرايط معافيت خدمت سربازي شامل چه مواردي است؟
امروزه افزايش اطلاعات در مورد نظام وظيفه به يك نياز در جامعه ما بدل شده است. با توجه به اينكه مسائل جامعه به سمت تخصصي شدن پيش مي رود، نياز به راهنمايي و مشورت با ديگران درباره تمديد و تعجيل خدمت نيز بيشتر مي شود. اگر شما نيز با مشكل مربوط به نظام وظيفه سروكار پيدا كرده باشيد به اين نكته پي برده ايد كه لزوم مشورت با ديگران در مورد تصميم گيري، انتخاب و ارائه راه حل هاي مناسب براي تمديد و تعجيل خدمت بر كسي پوشيده نيست.
در هر صورت اگر با مسائل مربوط در حيطه تمديد و تعجيل خدمت مواجه شديد ناچاريد تصميماتي در اين باره اتخاذ كنيد. مسلماً در چنين مواقعي، مشاوره به شما كمك خواهد كرد كه اطلاعات قابل توجه و مفيدي بدست بياوريد. كارشناسان مركز مشاوره آويژه به اين نتيجه رسيده اند كه اغلب مواقع شكست ها و ناكامي ها زماني شكل مي گيرند كه افراد دانش و اطلاعات كافي در مورد موضوع مورد نظر ندارند. بدين ترتيب پيشنهاد ما اين است كه در درجه اول مقالات كارشناسان مركز مشاوره آويژه را به دقت مطالعه كنيد تا بتوانيد با اطلاعات كافي در مورد مسائل خود در حيطه ارائه تسهيلات به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل خدمت تصميم گيري كنيد.
خدمات مشاوره نظام وظيفه  آويژه:
كسري خدمت: در صورت داشتن يكسري شرايط مي توانيد از كسري خدمت استفاده نماييد. كسري خدمت سربازي شامل:
كسري فرزندان ايثارگران و رزمندگان
كسري خدمت جبهه پدر
كسري خدمت در مناطق بد آب و هوا
كسري بسيج
كسري خدمت نخبگان
كسري خدمت متاهلين
پروژه هاي كسري خدمت مي باشد.
مشمولان خدمت سربازي مي توانند با داشتن شرايط از انواع كسري خدمت استفاده كنند.
انواع معافيت هاي سربازي: معافيت هاي نظام وظيفه شامل:
معافيت تحصيلي
معافيت پزشكي
معافيت كفالت
معافيت ايثارگري
معافيت موقت
معافيت دائم
معاف از رزم
و غيره مي باشد.
افراد طبق شرايطي كه دارند مي توانند از هر يك از انواع معافيت هاي سربازي استفاده نمايند.
نحوه دريافت امريه:
افراد مشمولي كه مي خواهند براي دريافت امريه خدمت سربازي اقدام نمايند؛ بايد از مراحل و شرايط آن كاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از اين فرصت استفاده نمايند. براي دريافت امريه سربازي بايد رشته تحصيلي تان با سازماني كه مي خواهيد امريه بگيريد، متناسب باشد. مقطع تحصيلي فرد بسته به سازمان مورد نظر از ديپلم تا دكتري را شامل مي شود. از جمله مواردي كه در گرفتن امريه بسيار مهم است، نداشتن غيبت مي باشد.
اعزام به خدمت:
هر فرد ذكور ايراني وقتي به سن ۱۸ سالگي تمام مي رسد، مشمول قانون خدمت وظيفه قرار مي گيرد. فرد در اين موقعيت بايد براي اعزام به خدمت سربازي آماده شود. فرد مشمول بايد اقدام به دريافت دفترچه خدمت وظيفه از دفاتر خدماتي نمايد. همچنين درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضي از مشولين نيز به جاي اعزام به خدمت از انواع معافيت ها و كسري هاي خدمت سربازي استفاده مي نمايند.
قوانين نظام وظيفه خدمت سربازي:
طبق قانون سن مشموليت بين ۱۸ تا ۵۰ سالگي است ولي باز هم در برخي شرايط ممكن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگي هم برسد. مطابق قوانين نظام وظيفه، مدت خدمت مشمولين در مناطق عادي و نظامي ۲۱ ماه است و براي مشموليني كه در سازمان ها و ارگان هاي غيرنظامي خدمت مي كنند، ۲۴ است. از آنجا كه قوانين وظيفه عمومي دائماً در حال تغيير و تحول است، افراد بايد از قوانين بروز و تغيير يافته اطلاع داشته باشند. تا شايد بتوانند از امتيازات مربوط به گرفتن انواع معافيت هاي سربازي، كسري خدمت، امريه و غيره استفاده كنند.
خروج از كشور:
افرادي كه به سن مشموليت نرسيده اند براي خروج از كشور مشكلي ندارند و نياز به گرفتن مجوزي نمي باشد؛ اما فردي كه به سن مشموليت رسيده است حداكثر ۱ سال بعد از ترك تحصيل، اخراج يا فراغت از تحصيل بايد خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايد. دانش آموزان يا دانشجوياني كه معافيت سربازي دارند در خروج از كشور از سوي وظيفه عمومي هيچگونه ممنوعيتي ندارند. مشمولان جهت سفرهاي زيارتي، علمي، غيرزيارتي، كاري، مطالعاتي، ورزشي، ماموريتي و … بايد جهت خروج از كشور از وثيقه استفاده نمايند.
مشمولين خدمت:
افرادي مشمولي كه به سن اعزام به خدمت رسيده اند يا براي خدمت سربازي اعزام مي شوند يا اينكه مشمول غيبت مي شوند. گاهي مشمولين بر اثر ناآگاهي وارد دوره غيبت مي شوند؛ بنابراين اطلاع از قوانين اعزام به خدمت خيلي ضروري مي باشد. گاهي اوقات با وجود اينكه فرد وارد دوره غيبت مي شود اما مي تواند با استفاده از شرايطي از غيبت موجه استفاده نمايد.
توجيه غيبت:
در شرايطي مثل: داشتن بيماري، حوادثي كه باعث صدمات جسمي و رواني فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستري شدن در بيمارستان بر اثر بيماري، فوت كردن يكي از اعضاي درجه يك خانواده مشمول، مشكلات اداري ايجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اينها ميتواند موجب توجيه غيبت مشمول شود. برخي مشمولين هم درخواست تمديد و يا تعجيل خدمت را دارند كه بر اساس ارائه مدارك اين اقدام يكبار براي فرد انجام مي شود. اگر غيبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب مي شود.
 ارائه تسهيلات به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل خدمت تمديد ميشود؟
شما مي توانيد با مطالعه مقالات ما در اين زمينه پاسخ سئوال خود را بيابيد و در صورت نياز با تلفن ثابت و بدون پيش شماره از سراسر ايران با شماره 9099072068 تماس بگيريد.
براي مشاوره در زمينه ارائه تسهيلات به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل خدمت تمديد ميشود؟
از مشاورين مركز مشاوره تحصيلي و نظام وظيفه آويژه از طريق تلفن ثابت
در سراسر كشور با 9099072068 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره تحصيلي و نظام وظيفه تلفني

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۶:۱۹ توسط:آويژه موضوع: نظرات (0)

قانون جريمه خدمت سربازي تمديد شد

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|
5 / 5 ( 1 vote )
قانون جريمه خدمت سربازي به كدام مشمولان تعلق مي گيرد؟
قانون جريمه خدمت سربازي براي مشمولين غايب و سربازان فراري از خدمت ضرورت در نظر گرفته ميشود. در واقع هر ساله لايحه اي از سوي دولت به مجلس داده ميشود و بر اساس آن قانون جريمه خدمت سربازي مشخص ميگردد.كساني كه قصد دارند از طريق پرداخت جريمه خدمت سربازي معافيت خود را دريافت كنند بايد شرايط لازم براي اين معافيت را داشته باشند.
اما چه كساني ميتوانند با پرداخت جريمه خدمت سربازي، كارت معافيت دريافت كنند؟ چه كساني شامل اين طرح پرداخت جريمه خواهند شد؟ بر اساس آخرين اخبار و اطلاعيه هاي سازمان نظام وظيفه ي عمومي كشور، قانون جريمه خدمت سربازي تا پايان سال ۹۷ قابل اجرا بوده است. بر اساس اين قوانين و مقررات تصويب شده  افراد زير ميتوانند با ارائه ي مدارك لازم خدمت سربازي خود را با پرداخت جريمه بخرند و كارت پايان خدمت دريافت كنند.
افراد واجد شرايط براي خريد خدمت سربازي
دانشجويان انصرافي از دانشگاه ها: اين افراد بايد از تاريخ انسرافشان از دانشگاه به مدت ۸ سال بگذرد.
دانشجويان ترك تحصيلي از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي: پس از ترك تحصيل، دانشجويان بايد به مدت ۸ سال منتظر بوده تا از قوانين پرداخت جريمه و خريد خدمت سربازي بهره مند شوند.
سربازان فراري از خدمت وظيفه عمومي: اين افراد پس از ۸ سال از تاريخ آخرين فرارشان ميتوانند براي پرداخت جريمه سربازي اقدام كنند.
سربازان و مشمولين در حين خدمت سربازي: آن دسته از افرادي كه پس از ۸ سال به خدمت ميروند. در صورت اطلاعيه ي پرداخت جريمه از سوي سازمان نظام وظيفه عمومي كشور ميتوانند از اين قانون بهره مند شده و كارت معافيت دريافت كنند.
اين افراد، مشموليني هستند كه ميتوانند با رعايت شرايط و ضوابط سازمان نظام وظيفه عمومي ناجا از قوانين جريمه خدمت وظيفه استفاده كرده و كارت معافيت دريافت كنند. اما مشمولين بايد در نظر داشته باشند كه با گذشت بيش از ۸ سال از تاريخ غيبت آنان، ميزان جريمه ي پرداختي نيز ۱۰ درصد افزايش خواهد يافت. ميزان هزينه پرداختي به عنوان جريمه براي مشمولين بر اساس نوع مدرك تحصيلي آن ها ميباشد.
قوانين جريمه خريد خدمت سربازي
مدرك تحصيلي زير ديپلم: مبلغ ۱۰ ميليون تومان
مدرك تحصيلي ديپلم: مبلغ ۱۵ ميليون تومان
مدرك تحصيلي فوق ديپلم يا كارداني در تمام رشته ها: مبلغ ۲۰ ميليون تومان
مدرك تحصيلي ليسانس يا كارشناسي تمامي رشته ها: مبلغ ۲۵ ميليون تومان
مدرك تحصيلي فوق ليسانس و كارشناسي ارشد: مبلغ ۳۰ ميليون تومان
مدرك تحصيلي دكتري پزشكي: مبلغ ۳۵ ميليون تومان
مدرك تحصيلي دكتراي تخصصي: مبلغ ۵۰ ميليون تومان
مدرك تحصيلي دكتراي غير پزشكي: مبلغ ۴۰ ميليون تومان
بيشتر بخوانيد: مجازات فرار از خدمت سربازي چيست؟
مشكلاتي كه درباره نظام وظيفه با آن مواجه مي شويد يكي از مسائلي است كه امروزه خيلي از افراد با آن روبرو مي شوند. البته برخي افراد بر اين باور هستند كه اين مشكلات تنها از طريق خود افراد قابل بررسي و حل شدن هستند. با توجه به تجربياتي كه در امر مشاوره، كارشناسان ما در مركز مشاوره آويژه در حيطه جريمه خدمت سربازي كسب كرده اند؛ بسيار دور از ذهن است كه افراد بتوانند به تنهايي مشكلات خود را چاره جويي كنند.
مسائل مربوط به نظام وظيفه هر روز در حال تغيير و تحول است كه بدون كمك گرفتن از ديگران كه اطلاعات كافي در زمينه  جريمه خدمت سربازي دارند نمي توان براي حل اين مشكلات، برنامه ريزي دقيق انجام داد. راهنمايي و مشورت يكي از ضروريات مربوط به حيطه جريمه خدمت سربازي است؛ زيرا براي تصميم گيري صحيح و منطقي در اين مورد نيازمند شناخت و راهنمايي دقيق مشكلات مربوط به اين حيطه است. امروزه مشورت و راهنمايي به صورت تخصصي به افراد در اين موضوع كمك مي كند تا راه حل هاي دقيق و كارآمدي را براي مشكلات خود بيابند.
خدمات مشاوره نظام وظيفه  آويژه:
كسري خدمت: در صورت داشتن يكسري شرايط مي توانيد از كسري خدمت استفاده نماييد. كسري خدمت سربازي شامل:
كسري فرزندان ايثارگران و رزمندگان
كسري خدمت جبهه پدر
كسري خدمت در مناطق بد آب و هوا
كسري بسيج
كسري خدمت نخبگان
كسري خدمت متاهلين
پروژه هاي كسري خدمت مي باشد.
مشمولان خدمت سربازي مي توانند با داشتن شرايط از انواع كسري خدمت استفاده كنند.
انواع معافيت هاي سربازي: معافيت هاي نظام وظيفه شامل:
معافيت تحصيلي
معافيت پزشكي
معافيت كفالت
معافيت ايثارگري
معافيت موقت
معافيت دائم
معاف از رزم
و غيره مي باشد.
افراد طبق شرايطي كه دارند مي توانند از هر يك از انواع معافيت هاي سربازي استفاده نمايند.
نحوه دريافت امريه:
افراد مشمولي كه مي خواهند براي دريافت امريه خدمت سربازي اقدام نمايند؛ بايد از مراحل و شرايط آن كاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از اين فرصت استفاده نمايند. براي دريافت امريه سربازي بايد رشته تحصيلي تان با سازماني كه مي خواهيد امريه بگيريد، متناسب باشد. مقطع تحصيلي فرد بسته به سازمان مورد نظر از ديپلم تا دكتري را شامل مي شود. از جمله مواردي كه در گرفتن امريه بسيار مهم است، نداشتن غيبت مي باشد.
اعزام به خدمت:
هر فرد ذكور ايراني وقتي به سن ۱۸ سالگي تمام مي رسد، مشمول قانون خدمت وظيفه قرار مي گيرد. فرد در اين موقعيت بايد براي اعزام به خدمت سربازي آماده شود. فرد مشمول بايد اقدام به دريافت دفترچه خدمت وظيفه از دفاتر خدماتي نمايد. همچنين درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضي از مشولين نيز به جاي اعزام به خدمت از انواع معافيت ها و كسري هاي خدمت سربازي استفاده مي نمايند.
قوانين نظام وظيفه خدمت سربازي:
طبق قانون سن مشموليت بين ۱۸ تا ۵۰ سالگي است ولي باز هم در برخي شرايط ممكن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگي هم برسد. مطابق قوانين نظام وظيفه، مدت خدمت مشمولين در مناطق عادي و نظامي ۲۱ ماه است و براي مشموليني كه در سازمان ها و ارگان هاي غيرنظامي خدمت مي كنند، ۲۴ است. از آنجا كه قوانين وظيفه عمومي دائماً در حال تغيير و تحول است، افراد بايد از قوانين بروز و تغيير يافته اطلاع داشته باشند. تا شايد بتوانند از امتيازات مربوط به گرفتن انواع معافيت هاي سربازي، كسري خدمت، امريه و غيره استفاده كنند.
خروج از كشور:
افرادي كه به سن مشموليت نرسيده اند براي خروج از كشور مشكلي ندارند و نياز به گرفتن مجوزي نمي باشد؛ اما فردي كه به سن مشموليت رسيده است حداكثر ۱ سال بعد از ترك تحصيل، اخراج يا فراغت از تحصيل بايد خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايد. دانش آموزان يا دانشجوياني كه معافيت سربازي دارند در خروج از كشور از سوي وظيفه عمومي هيچگونه ممنوعيتي ندارند. مشمولان جهت سفرهاي زيارتي، علمي، غيرزيارتي، كاري، مطالعاتي، ورزشي، ماموريتي و … بايد جهت خروج از كشور از وثيقه استفاده نمايند.
مشمولين خدمت:
افرادي مشمولي كه به سن اعزام به خدمت رسيده اند يا براي خدمت سربازي اعزام مي شوند يا اينكه مشمول غيبت مي شوند. گاهي مشمولين بر اثر ناآگاهي وارد دوره غيبت مي شوند؛ بنابراين اطلاع از قوانين اعزام به خدمت خيلي ضروري مي باشد. گاهي اوقات با وجود اينكه فرد وارد دوره غيبت مي شود اما مي تواند با استفاده از شرايطي از غيبت موجه استفاده نمايد.
توجيه غيبت:
در شرايطي مثل: داشتن بيماري، حوادثي كه باعث صدمات جسمي و رواني فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستري شدن در بيمارستان بر اثر بيماري، فوت كردن يكي از اعضاي درجه يك خانواده مشمول، مشكلات اداري ايجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اينها ميتواند موجب توجيه غيبت مشمول شود. برخي مشمولين هم درخواست تمديد و يا تعجيل خدمت را دارند كه بر اساس ارائه مدارك اين اقدام يكبار براي فرد انجام مي شود. اگر غيبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب مي شود.
 قانون جريمه خدمت سربازي تمديد شد
شما مي توانيد با مطالعه مقالات ما در اين زمينه پاسخ سئوال خود را بيابيد و در صورت نياز با تلفن ثابت و بدون پيش شماره از سراسر ايران با شماره 9099072068 تماس بگيريد.
براي مشاوره در زمينه قانون جريمه خدمت سربازي تمديد شد
از مشاورين مركز مشاوره تحصيلي و نظام وظيفه آويژه از طريق تلفن ثابت
در سراسر كشور با 9099072068 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره تحصيلي و نظام وظيفه تلفني

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۰:۵۶ توسط:آويژه موضوع: نظرات (0)

آيا تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب متقاضي خدمت سربازي تمديد شد

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|
5 / 5 ( 1 vote )
تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب متقاضي خدمت سربازي
تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب پس از تكميل پرونده و انجام مراحل اعزام به خدمت سربازي مشخص ميشود. جوانان ذكور در كشور ما در سن ۱۹ سالگي مشمول خدمت سربازي ميشوند. رسيدن به سن مشموليت به اين معناست كه متقاضيان بايد براي اعزام به خدمت آماده شوند. اما برخي از اين افراد ميتوانند از انواع معافيت هاي سربازي استفاده كرده و كارت معافيت دريافت كنند. سايرين نيز ميتوانند تاريخ اعزام به خدمت سربازي خود را تمديد كرده يا از انواع معافيت هاي تحصيلي بهره بگيرند.
پس از اقدام براي رفتن به خدمت مقدس سربازي، تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب از طرف سازمان نظام وظيفه عمومي كشور مشخص ميشود. آن دسته از مشموليني كه تقاضاي تمديد اعزام به خدمت سربازي خود را دارند. ميتوانند با داشتن شرايط زير درخواست خود را ثبت كرده و تاريخ اعزام به خدمت سربازي خود را تمديد كنند.
شرايط و ضوابط تمديد تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب
از مهم ترين شرايط تمديد و تعحيل تاريخ اعزام به خدمت سربازي، نداشتن غيبت غير موجه ميباشد.
درخواست تمديد تاريخ اعزام به خدمت سربازي براي مشمولان، از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي صورت ميپذيرد.
تمديد تاريخ اعزام به خدمت سربازي مشمولين با مدارك ديپلم و زير ديپلم يك ماه ميباشد.
تمديد تاريخ اعزام به خدمت نظام وظيفه براي دارندگان مدرك كارداني و مدارك بالاتر دو ماه امكان پذير است.
درخواست تمديد تاريخ اعزام به خدمت سربازي براي هر مشمول تنها يكبار امكان پذير است.
مشمولين براي ثبت درخواست خود بايد يك ماه قبل از اعزام به خدمت اقدام كرده تا سازمان نظام وظيفه عمومي كشور درخواست آنان را بررسي كند.
مشمولين به دليل بيماري، مشكلات و بلاياي طبيعي و فوت بستگان خود نيز ميتوانند اعزام به خدمت خود را تمديد كنند.
مشمولين داراي مشكلات از جمله بيماري ها، فوت بستگان و غيره ميتوانند در روز اعزام نيز براي تمديد خدمت سربازي خود اقدام كنند.
مشمولين پذيرفته شده در دانشگاه ها، براي ثبت درخواست تمديد تاريخ خدمت سربازي خود ميتوانند اقدام كرده و از ۶ ماه تمديد خدمت بهره مند شوند.
مشمولين خدمت سربازي بايد در اولين ماه از سن ۱۹ سالگي خود براي اعزام به خدمت اقدام كرده و مراحل آن را انجام دهند. آن دسته از مشموليني كه قصد تمديد و تعجيل دارند نيز ميتوانند با شرايط گفته شده در بالا درخواست خود را ثبت كرده و از اين تسهيلات استفاده كنند.
بيشتر بخوانيد: قوانين جديد معافيت نظام وظيفه
اگر در مورد نظام وظيفه دچار ترديد هايي شده ايد كه تصميم گيري را براي شما دشوار كرده است نگران نباشيد. اكثر افراد هنگامي كه با مشكلاتي در حيطه ي تاريخ اعزام به خدمت رو به رو مشوند سردرگم و نگران ميشوند. راهي كه ما در مركز مشاوره آويژه پيشنهاد ميدهيم اين است كه از تجربيات افراد مطلع در حوزه نظام وظيفه بهره بگيريد. بايد ما به اين نكته باور داشته باشيم كه پيشرفت و ترقي علم و دانش و رفع مشكلات و موانع زندگي بشري نتيجه همفكري و همكاري و تعامل انسانها بوده است. حال شما نيز اگر مشكلاتي درباره تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب داريد، ميبايست از تجربيات ديگران حتما استفاده كنيد.
قطعا اگر منوال بر اين بود كه هركس بر راي و نظر خود متكي باشد و از ديگران هيچ كمكي نگيرد، مطمئنا پيشرفتي نيز در عرصه هاي مختلف زندگي ما انسانها نيز صورت نمي پذيرفت. اگر شما نيز دچار مشكلاتي درباره تاريخ اعزام به خدمت شده ايد مي بايست به تجارب ديگران تكيه كنيد. ما نيز در مركز مشاوره آويژه معتقديم كه حل مسائل و مشكلات در گرو بهره گيري از پيشنهادات سازنده افراد مطلع است. شما ميتوانيد مشكلات خود را در مركز مشاوره آويژه از طريق مطالعه مقالات، طرح مسئله، مشاوره و نظرخواهي مطرح كنيد و راهكارهاي مناسبي را دريافت كنيد.
خدمات مشاوره نظام وظيفه  آويژه:
كسري خدمت: در صورت داشتن يكسري شرايط مي توانيد از كسري خدمت استفاده نماييد. كسري خدمت سربازي شامل:
كسري فرزندان ايثارگران و رزمندگان
كسري خدمت جبهه پدر
كسري خدمت در مناطق بد آب و هوا
كسري بسيج
كسري خدمت نخبگان
كسري خدمت متاهلين
پروژه هاي كسري خدمت مي باشد.
مشمولان خدمت سربازي مي توانند با داشتن شرايط از انواع كسري خدمت استفاده كنند.
انواع معافيت هاي سربازي: معافيت هاي نظام وظيفه شامل:
معافيت تحصيلي
معافيت پزشكي
معافيت كفالت
معافيت ايثارگري
معافيت موقت
معافيت دائم
معاف از رزم
و غيره مي باشد.
افراد طبق شرايطي كه دارند مي توانند از هر يك از انواع معافيت هاي سربازي استفاده نمايند.
نحوه دريافت امريه:
افراد مشمولي كه مي خواهند براي دريافت امريه خدمت سربازي اقدام نمايند؛ بايد از مراحل و شرايط آن كاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از اين فرصت استفاده نمايند. براي دريافت امريه سربازي بايد رشته تحصيلي تان با سازماني كه مي خواهيد امريه بگيريد، متناسب باشد. مقطع تحصيلي فرد بسته به سازمان مورد نظر از ديپلم تا دكتري را شامل مي شود. از جمله مواردي كه در گرفتن امريه بسيار مهم است، نداشتن غيبت مي باشد.
اعزام به خدمت:
هر فرد ذكور ايراني وقتي به سن ۱۸ سالگي تمام مي رسد، مشمول قانون خدمت وظيفه قرار مي گيرد. فرد در اين موقعيت بايد براي اعزام به خدمت سربازي آماده شود. فرد مشمول بايد اقدام به دريافت دفترچه خدمت وظيفه از دفاتر خدماتي نمايد. همچنين درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضي از مشولين نيز به جاي اعزام به خدمت از انواع معافيت ها و كسري هاي خدمت سربازي استفاده مي نمايند.
قوانين نظام وظيفه خدمت سربازي:
طبق قانون سن مشموليت بين ۱۸ تا ۵۰ سالگي است ولي باز هم در برخي شرايط ممكن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگي هم برسد. مطابق قوانين نظام وظيفه، مدت خدمت مشمولين در مناطق عادي و نظامي ۲۱ ماه است و براي مشموليني كه در سازمان ها و ارگان هاي غيرنظامي خدمت مي كنند، ۲۴ است. از آنجا كه قوانين وظيفه عمومي دائماً در حال تغيير و تحول است، افراد بايد از قوانين بروز و تغيير يافته اطلاع داشته باشند. تا شايد بتوانند از امتيازات مربوط به گرفتن انواع معافيت هاي سربازي، كسري خدمت، امريه و غيره استفاده كنند.
خروج از كشور:
افرادي كه به سن مشموليت نرسيده اند براي خروج از كشور مشكلي ندارند و نياز به گرفتن مجوزي نمي باشد؛ اما فردي كه به سن مشموليت رسيده است حداكثر ۱ سال بعد از ترك تحصيل، اخراج يا فراغت از تحصيل بايد خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايد. دانش آموزان يا دانشجوياني كه معافيت سربازي دارند در خروج از كشور از سوي وظيفه عمومي هيچگونه ممنوعيتي ندارند. مشمولان جهت سفرهاي زيارتي، علمي، غيرزيارتي، كاري، مطالعاتي، ورزشي، ماموريتي و … بايد جهت خروج از كشور از وثيقه استفاده نمايند.
مشمولين خدمت:
افرادي مشمولي كه به سن اعزام به خدمت رسيده اند يا براي خدمت سربازي اعزام مي شوند يا اينكه مشمول غيبت مي شوند. گاهي مشمولين بر اثر ناآگاهي وارد دوره غيبت مي شوند؛ بنابراين اطلاع از قوانين اعزام به خدمت خيلي ضروري مي باشد. گاهي اوقات با وجود اينكه فرد وارد دوره غيبت مي شود اما مي تواند با استفاده از شرايطي از غيبت موجه استفاده نمايد.
توجيه غيبت:
در شرايطي مثل: داشتن بيماري، حوادثي كه باعث صدمات جسمي و رواني فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستري شدن در بيمارستان بر اثر بيماري، فوت كردن يكي از اعضاي درجه يك خانواده مشمول، مشكلات اداري ايجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اينها ميتواند موجب توجيه غيبت مشمول شود. برخي مشمولين هم درخواست تمديد و يا تعجيل خدمت را دارند كه بر اساس ارائه مدارك اين اقدام يكبار براي فرد انجام مي شود. اگر غيبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب مي شود.
  آيا تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب متقاضي خدمت سربازي تمديد شد
شما مي توانيد با مطالعه مقالات ما در اين زمينه پاسخ سئوال خود را بيابيد و در صورت نياز با تلفن ثابت و بدون پيش شماره از سراسر ايران با شماره 9099072068 تماس بگيريد.
براي مشاوره در زمينه آيا تاريخ اعزام به خدمت مشمولان غير غايب متقاضي خدمت سربازي تمديد شد
از مشاورين مركز مشاوره تحصيلي و نظام وظيفه آويژه از طريق تلفن ثابت
در سراسر كشور با 9099072068 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره تحصيلي و نظام وظيفه تلفني

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۷:۳۴ توسط:آويژه موضوع: نظرات (0)

دريافت كفالت مادر فاقد شناسنامه

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|
5 / 5 ( 1 vote )
دريافت كفالت مادراني كه فاقد شناسنامه هستند چگونه است؟
” دريافت كفالت مادر فاقد شناسنامه “: معافيت كفالت يكي از انواع معافيت هاست كه فرد ميتواند با دارا بودن شرايطي كه در ادامه مطلب آورده ايم نسبت به گرفتن اين نوع معافيت اقدام كند. معافيت كفالت مادر از نوع معافيت كفالت ميباشد كه هر ساله تعداد زيادي از مشمولين با دريافت آن از خدمت سربازي معاف مي شوند. همانطور كه مي دانيد بايد فرد متقاضي به سن ۱۸ سالگي كامل رسيده باشد تا شرايط لازم براي گرفتن معافيت كفالت مادر را داشته باشد.
در اين صورت فرد نبايد غيبت داشته باشد و تنها سرپرست مادري باشد كه فاقد شوهر بوده و يا به واسطه طلاق و فوت همسر، فرزندش كه يگانه سرپرست اوست، كفالت مادرش را برعهده بگيرد. برخي از افراد مشمول ميخواهند بدانند كه اگر مادرشان شناسنامه نداشته باشد، فرزندش ميتواند براي معافيت كفالت اقدام كند؟ بنا به قانون نظام وظيفه در صورتي كه رابط نسبيت بين پسر و مادر شناسايي نشود نميتواند براي دريافت معافيت كفالت كاري كرد.
خدمت سربازي دغدغه بسياري از جوانان است كه به سن مشموليت رسيده اند و از خدمت كردن در پادگان و انجام فعاليت هاي سخت پادگان ميترسند. به همين دليل هميشه به دنبال راه هاي براي نرفتن به سربازي ميگردن. كه معافيت هاي سربازي اين امكان را فراهم آورده تا اكثر مشمولاني كه شرايط معافيت را دارند معاف شوند. همچنين براي معافيت كفالت مادر مدارك لازم را بايد به پليس +۱۰ تحويل داد تا ديگر مراحل را طي كرد.
مدارك مورد نياز براي معافيت كفالت مادر
فتوكپي از شناسنامه فرد مشمول و مادر مشمول.
فتوكپي از كارت ملي مشمول و مادرش.
به همراه داشتن عكس ۳*۴ از مشمول.
فتوكپي از آخرين مدرك تحصيلي فرد متقاضي.
فتوكپي از شناسنامه خواهران و برادران مشمول.
گواهي فوت پدر و يا در صورت طلاق، همراه داشتن طلاقنامه.
برگه واكسيناسيون مشمول.
و مدارك ديگري كه ميتوانيد براي اطلاع بيشتر از مشاوره نظام وظيفه آويژه كمك بگيريد.
بيشتر بخوانيد: چگونه مي توانيد معافيت كفالت بگيريم؟
موضوع معافيت سربازي يكي از مسائلي است كه شايد روزي براي حل مشكلات مربوط به آن نيازمند همفكري و مشاوره باشيم. موضوعاتي نظير معافيت كفالت نيازمند انتخاب مسير درستي است تا بتوانيم راهكارهاي خوبي در مورد معافيت سربازي پيدا كنيم. اما اين مسير ساده نيست و بايد علاوه بر همفكري با مشاور خودتان نيز تلاش كنيد. اما چرا افراد در مورد مسائل معافيت كفالت اغللب اوقات به خواسته هاي خود نميرسند؟
شايد به اين دليل كه اولا مسير خود را اشتباه انتخاب كرده اند. دوما هدف و مقصود خود را به روشني مشخص نكرده اند. سوما به محدوديت هاي خود بي توجه بوده اند. چهارما معيار هاي مربوط به معافيت كفالت را به درستي گزينش نكرده اند. شايد اينها به تنهايي يا به صورت جمعي باعث ايجاد ناكامي براي افراد در اين حوزه شده باشند. ما در مركز مشاوره آويژه تلاش كرده ايم كه اطلاعات صحيحي را در اين حوزه گردآوري كنيم كه شما عزيزان بتوانيد با مطالعه آنها بهترين راهكار را بيابيد و درنتيجه تصميم درستي را براي حل مشكلات خود اتخاذ كنيد. همچنين بتوانيد اطلاعات بيشتري در زمينه دريافت كفالت مادر فاقد شناسنامه دريافت كنيد.
خدمات مشاوره نظام وظيفه  آويژه:
كسري خدمت: در صورت داشتن يكسري شرايط مي توانيد از كسري خدمت استفاده نماييد. كسري خدمت سربازي شامل:
كسري فرزندان ايثارگران و رزمندگان
كسري خدمت جبهه پدر
كسري خدمت در مناطق بد آب و هوا
كسري بسيج
كسري خدمت نخبگان
كسري خدمت متاهلين
پروژه هاي كسري خدمت مي باشد.
مشمولان خدمت سربازي مي توانند با داشتن شرايط از انواع كسري خدمت استفاده كنند.
انواع معافيت هاي سربازي: معافيت هاي نظام وظيفه شامل:
معافيت تحصيلي
معافيت پزشكي
معافيت كفالت
معافيت ايثارگري
معافيت موقت
معافيت دائم
معاف از رزم
و غيره مي باشد.
افراد طبق شرايطي كه دارند مي توانند از هر يك از انواع معافيت هاي سربازي استفاده نمايند.
نحوه دريافت امريه:
افراد مشمولي كه مي خواهند براي دريافت امريه خدمت سربازي اقدام نمايند؛ بايد از مراحل و شرايط آن كاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از اين فرصت استفاده نمايند. براي دريافت امريه سربازي بايد رشته تحصيلي تان با سازماني كه مي خواهيد امريه بگيريد، متناسب باشد. مقطع تحصيلي فرد بسته به سازمان مورد نظر از ديپلم تا دكتري را شامل مي شود. از جمله مواردي كه در گرفتن امريه بسيار مهم است، نداشتن غيبت مي باشد.
اعزام به خدمت:
هر فرد ذكور ايراني وقتي به سن ۱۸ سالگي تمام مي رسد، مشمول قانون خدمت وظيفه قرار مي گيرد. فرد در اين موقعيت بايد براي اعزام به خدمت سربازي آماده شود. فرد مشمول بايد اقدام به دريافت دفترچه خدمت وظيفه از دفاتر خدماتي نمايد. همچنين درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضي از مشولين نيز به جاي اعزام به خدمت از انواع معافيت ها و كسري هاي خدمت سربازي استفاده مي نمايند.
قوانين نظام وظيفه خدمت سربازي:
طبق قانون سن مشموليت بين ۱۸ تا ۵۰ سالگي است ولي باز هم در برخي شرايط ممكن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگي هم برسد. مطابق قوانين نظام وظيفه، مدت خدمت مشمولين در مناطق عادي و نظامي ۲۱ ماه است و براي مشموليني كه در سازمان ها و ارگان هاي غيرنظامي خدمت مي كنند، ۲۴ است. از آنجا كه قوانين وظيفه عمومي دائماً در حال تغيير و تحول است، افراد بايد از قوانين بروز و تغيير يافته اطلاع داشته باشند. تا شايد بتوانند از امتيازات مربوط به گرفتن انواع معافيت هاي سربازي، كسري خدمت، امريه و غيره استفاده كنند.
خروج از كشور:
افرادي كه به سن مشموليت نرسيده اند براي خروج از كشور مشكلي ندارند و نياز به گرفتن مجوزي نمي باشد؛ اما فردي كه به سن مشموليت رسيده است حداكثر ۱ سال بعد از ترك تحصيل، اخراج يا فراغت از تحصيل بايد خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايد. دانش آموزان يا دانشجوياني كه معافيت سربازي دارند در خروج از كشور از سوي وظيفه عمومي هيچگونه ممنوعيتي ندارند. مشمولان جهت سفرهاي زيارتي، علمي، غيرزيارتي، كاري، مطالعاتي، ورزشي، ماموريتي و … بايد جهت خروج از كشور از وثيقه استفاده نمايند.
مشمولين خدمت:
افرادي مشمولي كه به سن اعزام به خدمت رسيده اند يا براي خدمت سربازي اعزام مي شوند يا اينكه مشمول غيبت مي شوند. گاهي مشمولين بر اثر ناآگاهي وارد دوره غيبت مي شوند؛ بنابراين اطلاع از قوانين اعزام به خدمت خيلي ضروري مي باشد. گاهي اوقات با وجود اينكه فرد وارد دوره غيبت مي شود اما مي تواند با استفاده از شرايطي از غيبت موجه استفاده نمايد.
توجيه غيبت:
در شرايطي مثل: داشتن بيماري، حوادثي كه باعث صدمات جسمي و رواني فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستري شدن در بيمارستان بر اثر بيماري، فوت كردن يكي از اعضاي درجه يك خانواده مشمول، مشكلات اداري ايجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اينها ميتواند موجب توجيه غيبت مشمول شود. برخي مشمولين هم درخواست تمديد و يا تعجيل خدمت را دارند كه بر اساس ارائه مدارك اين اقدام يكبار براي فرد انجام مي شود. اگر غيبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب مي شود.
 دريافت كفالت مادر فاقد شناسنامه
شما مي توانيد با مطالعه مقالات ما در اين زمينه پاسخ سئوال خود را بيابيد و در صورت نياز با تلفن ثابت و بدون پيش شماره از سراسر ايران با شماره 9099072068 تماس بگيريد.
براي مشاوره در زمينه دريافت كفالت مادر فاقد شناسنامه
از مشاورين مركز مشاوره تحصيلي و نظام وظيفه آويژه از طريق تلفن ثابت
در سراسر كشور با 9099072068 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره تحصيلي و نظام وظيفه تلفني

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۱:۱۲ توسط:آويژه موضوع: نظرات (0)