مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت سربازی چشم چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
 معافیت سربازی چشم از انواع معافیت های رایجی است که شاید به گوش بسیاری از شما نیز خورده باشد . اطراف خود را که نگاه کنید می بینید که آدم های زیادی هستند که عینک بر چشم خود دارند . این افراد دارای ضعف بینایی می باشند که می توانند به راحتی از معافیت سربازی چشم استفاده کرده و برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی اقدام کنند . اما این نوع معافیت سربازی چگونه است و دارای چه شرایطی است ؟ آیا معافیت سربازی چشم در گروه معافیت پزشکی خدمت سربازی قرار می گیرد ؟
مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی کدام است ؟ مرکزمشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت به مشمولین کمک خواهد کرد تا اطلاعات لازم در زمینه مدارک معافیت خدمت و همچنین معافیت سربازی چشم بدست آورده تا بتوانند به راحتی برای گرفتن انواع معافیت ها اقدام کنند . اما برای معافیت سربازی چشم مشمولین باید چه شرایطی را داشته باشند ؟ یعنی بیماری های چشمی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت سربازی چشم بگیرند کدام است ؟ مرکز مشاوره معافیت پزشکی و هم چنین مشاورین متخصص ما در زمینه مشاوره معافیت پزشکی در  این مقاله مشمولین را با انواع بیماری های معافیت سربازی چشم آشنا کرده و راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیارشان خواهد گذاشت . با ما همراه باشید .
همانطور که می بینید امروزه درصد زیادی از مشمولین به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند از رفتن به سربازی معاف شوند . اما اگر دقت کنید خواهید دید بسیاری از این افراد حتی حاضرند به سلامتی خود آسیب برسانند تا این ۲۱ ماه خدمت دوره ی ضرورت را نگذرانند . در واقع معافیت پزشکی خدمت سربازی از انواع معافیت هایی است که مشمولین به راحتی می توانند از این طریق کارت معافیت دائم خود را بگیرند . اما این افراد برای گرفتن معافیت پزشکی باید با پرونده و مدارک پزشکی خود در کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا حضور پیدا کنند و بر اساس آخرین رای شورای پزشکی مشخص خواهد شد که این افراد می توانند معافیت سربازی خود را بگیرند یا خیر . ما در این مقاله لیست انواع بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت پزشکی خدمت سربازی خود را بگیرند را در اختیارشان خواهیم گذاشت .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت پزشکی – مشاوره نظام وظیفه
لیست بیماری ها بر اساس قوانین صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی
بیماری های عمومی
بیماری های عدد مترشحه داخلی
بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های مرتبط با جراحی های مغز و اعصاب
بیماری های ریوی و قفسه صدری
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های چشم و بینایی
بیماری های مرتبط با گوش ، حلق و بینی
بیماری های قلبی و عروقی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های عفونی
معافیت سربازی چشم جزو بخش سیزدهم این فهرست بیماری ها می باشد که مشمولین  می توانند با کسب اطلاعات راجع به این نوع معافیت سربازی چشم از شرایط آن بهره مند شوند .
بیشتر بخوانید: جزئیات آخرین خبر های معافیت پزشکی
معافیت سربازی چشم آستیگمات
معافیت سربازی چشم آستیگمات  از بندهای موجود در قوانین بخش بیماری های چشم و عارضه های بینایی می باشد که دانستن آن ها بسیار ضروری و مهم است . مشمولین می توانند با گرفتن مشاوره پزشکی در این زمینه ، از معافیت سربازی چشم آستگمات استفاده کرده و معافیت سربازی چشم خود را بگیرند .در بند سوم از قوانین بیماری های چشمی در آستیگماتیسم ساده ، مرکب یا مخلوط باید مجموع دیوپتر ها در یک چشم بالای ۵ باشد در این صورت فرد می تواند از معافیت سربازی چشم آستیگمات بهره مند شود . اما این قانون برای آن دسته از افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند صادق نیست . یعنی این مقدار دیوپتر ها برای افراد با مدرک کارشناسی و مدارک تحصیلی بالاتر بیشتر خواهد بود . مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات بیستر با مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند . مشاورین  ما همه روزه پاسخگوی عزیزان خواهند بود .
البته بر اساس همین بند از قوانین سازمان نظام وظیفه آستیگماتیسم ساده ، مرکب یا مخلوط اگر بین ۳ تا ۵ دیوپتر برای هر کدام از چشم ها باشد تنها معاف از خدمات رزمی را به دنبال خواهد داشت . یعنی مشمولین نمی توانند از معافیت سربازی چشم آستیگمات استفاده کنند . البته عزیزان باید در نظر داشته باشند که این مقدار آستیگماتیسم برای افرادی با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر باید بین ۳ تا ۷ دیوپتر باشد تا این افراد بتوانند از خدمات رزمی معاف شوند .
بیشتر بخوانید: مدت زمان معافیت پزشکی خدمت سربازی
معافیت سربازی چشمی
معافیت سربازی چشمی از انواع معافیت های پزشکی می باشد . در واقع مشمولینی که ضعف بینایی داشته و یا از انواع بیماری ها و عارضه های دیگر چشمی رنج می برند می توانند از معافیت سربازی چشمی استفاده کنند . حال این سوال پیش خواهد آمد که مراخل دریافت معافیت سربازی چشمی چگونه است ؟ مشمولین باید چه مراحلی را طی کنند تا بتوانند از معافیت سربازی چشمی استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت پزشکی بگیریم ؟
برای گرفتن معافیت سربازی چشم با نا تماس بگیرید
معافیت سربازی کفالت
انواع معافیت سربازی
ساده ترین راه معافیت سربازی
معافیت سربازی از طریق خالکوبی
خدمت سربازی چند ماه است
کسری خدمت متاهلین
دوره آموزشی سربازی در سپاه
حقوق سربازی
معافیت سربازی دو تابعیتی
شرایط معافیت پزشکی سربازی
کارت ایثارگری کسری خدمت
ژنیکوماستی و معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
نظام وظیفه خرید سربازی
تاثیر تک پسری در سربازی
سربازی تک پسر در شهر خود
محل خدمت سربازی تک پسر
مزایای تک فرزندی در سربازی
تک پسر بودن در سربازی
آخرین اخبار خرید خدمت سربازی
استعلام کسری خدمت
کسری خدمت بسیج
کسری خدمت ایثارگری
بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی حین خدمت
مراحل دریافت معافیت سربازی چشمی
مشمولین در مرحله اول باید به یکی از دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و فرم درخواست معافیت پزشکی را دریافت کنند .
در مرحله ی دوم مشمولین باید فرم ها را پرکرده و به همراه مدارک دیگر به دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ تحویل داده و درخواست معافیت سربازی چشم خود را در این مراکز ثبت کنند .
در مرحله سوم مشمولین به بیمارستان هایی که زیر نظر ستاد نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشند دعوت شده و در آنجا مورد معاینه قرار خواهند گرفت .
پس از گذراندن مراحل بالا ، مشمولین به کمیسیون پزشکی دعوت شده و بر اساس رای صادره از سوی شورای پزشکی مشخص خواهد شد که مشمولین می توانند از معافیت سربازی چشمی بهره مند شوند یا خیر .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی چشم
 شرایط معافیت سربازی چشم در افراد با بیماری ها و عارضه های مختلف چشمی  متفاوت خواهد بود .بنابراین مشمولین باید اطلاعات لازم در زمینه انواع بیماری های چشمی و شرایط معافیت سربازی چشم را داشته باشند تا بتوانند از این طریق معافیت سربازی خود را بگیرند .
شرایط معافیت سربازی چشم بر اساس مشکل هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل :
افرادی که هیپرمتروپی در یکی از چشم های آن ها بیش از ۶ دیوپتر باشد می توانند از معافیت سربازی چشم بهره مند شوند .
افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر باشند  باید مقدار دیوپتر در یک چشم آن ها بیش از ۸ باشد تا بتوانند از معافیت دائم برخوردار شوند .
مشمولینی که میزان هیپرمتروپی آن ها بین ۳ تا ۶ دیوپتر در هر یک از چشم هایشان دیده شود تنها می توانند از خدمات رزمی معاف شوند . به این افراد معافیت دائم داده نمی شود .
مشمولینی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر هستند باید میزان هیپرمتروپی آن در هر چشم بین ۳ تا ۸ دیوپتر باشد تا بتوانند از معافیت از خدمات رزمی استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
سایر موارد مربوط به معافیت پزشکی چشم
کسری خدمت جبهه متولدین ۷۳
کسری خدمت سربازی
پروژه کسری خدمت
مدارک لازم برای گرفتن کسری خدمت جبهه
مراحل معافیت پزشکی
معافیت پزشکی حین تحصیل
نحوه درخواست معافیت پزشکی
دفترچه معافیت پزشکی
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
معافیت پزشکی خارج از کشور
لیست بیماری های معافیت پزشکی
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
کسری خدمت ایثارگری
معافیت ایثارگری
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
واریکوسل و معافیت سربازی
معافیت پزشکی واریکوسل
بیشتر بخوانید: ضوابط و مقررات معافیت کفالت سربازی
معافیت چشم سربازی
معافیت چشم سربازی بر اساس قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می تواند معافیت دائم یا معافیت از خدمات رزمی را در پی داشته باشد .
بر اساس بند ۶ از قوانین بیماری های چشمی و عارضه های بینایی بیماری های ملتحمه و پلک از قبیل گزروزیس ،سیمبلفارون ، آنتروپیون واکتروپیون اگر دو چسم را درگیر کرده باشند مشمول می تواند از معافیت چشم سربازی به صورت دائم استفاده کند . اما اگر این بیماری ها فقط در یکی از چشم های مشمول دیده شود این افراد تنها می توانند از خدمات رزمی معاف شوند .
بر  اساس بند ۷ این قوانین افراد با داشتن بیماری ناخنک پیشرفته نیز می توانند از معافیت چشم سربازی بهره مند شوند . اما این بند نیز دارای تبصره هایی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد .
ناخنک پیشرفته ای که تا مرکز قرنیه پیشرفت کرده باشد و در دو چشم باعث اختلال در میدان بینایی شود معافیت دائم را به همراه خواهد داشت . البته مشمولین بباید توجه داشته باشند که این بیماری اگر در یک چشم دیده شود باعث معافیت از خدمات رزمی خواهد شد .
  برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت سربازی چشم چیست ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۲۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)