مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

معرفی و ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
رشته رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور یکی از پر طرفدار ترین رشته ها برای افرادی است که در انتخاب رشته کنکور خود در گروه تجربی موفق نشده اند به رشته های پیرا پزشکی وارد شوند بنابراین رقابت بر سر این رشته در این مرکز آموزشی بالا میباشد . ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در این رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و به صورت بدون کنکور انجام میگیرد . برای اطلاع از گرایش های این رشته ، شرایط ثبت نام ، زمان ثبت نام ، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و . . . میتوانید از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید که مرکز مشاوره تحصیلی آویژه میتواند گزینه مناسبی برای راهنمایی شما در این زمینه باشد .
بیشتر بخوانید: کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی
ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور
ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور همانطور که گفته شد در مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته انجام میشود که این ثبت نام در دو نیمه مهر ماه و بهمن ماه صورت میگیرد . یعنی برای افرادی که به هر دلیلی نتوانسته اند در مهر ماه در رشته تجهیزات پزشکی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند این امکان در بهمن ماه وجود دارد و این به منظور تکمیل ظرفیت مهر ماه نمیباشد . اما از آن جایی که دواطلبان گرایش های این رشته همیشه تعداد زیادی میباشند بهتر است در اولین فرصت برای ثبت نام در این رشته اقدام کنید .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور
شرایط ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور
شرایط ثبت نام رشته رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی میباشد به این صورت که داوطب باید مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید را داشته باشد و همچنین معدل مقبول را برای ورود به ای رشته دارا باشد ( ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام در این مرکز آموزشی لازم نمیباشد ) . البته برای افرادی که داوطلب رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور هستند شرایطی مانند تعهد به خدمت نیز وجود دارد پس نیاز است پیش از شروع ثبت نام رشته رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور به کمک یک مشاوره تحصیلی به آگاهی کاملی در خصوص این رشته دست پیدا کنید .
بیشتر بخوانید: لیست رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی
شهریه رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور
شهریه رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور طبق روال معمول این مرکز آموزشی شامل دو قسمت است . قسمت اول مربوط به شهریه ثابت رشته تجهیزات پزشکی دانشگاه علمی کاربردی میباشد که هرساله مقداری به آن افزوده میشود ( با میانگین ۴۸۰ هزار تومان ) اما در طول سال برای هر ترم مقدار ثابتی است و قسمت دوم شهریه متغییر میباشد که بسته به واحد های عمومی و اختصاصی و عملی و نظری دارد ( با میانگین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان ) . پس نمیتوان مقدار دقیقی را برای شهریه این رشته تعیین کرد چرا که شهریه نهایی برآیند شهریه ثابت و متغییر میباشد . در کنار شرایط ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور توجه به شهریه کلی این رشته بسیار مهم میباشد .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مشهد بدون کنکور
رشته تجهیزات پزشکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور
رشته تجهیزات پزشکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور در گروه صنعت قرار دارد و همانطور که میدانید رشته های این گروه به نسبت سایر گروه ها گران تر هستند پس شهریه رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور نیز طبیعتا از برخی از رشته ها بیشتر است چرا که در گروه صنعت قرار میگیرد . رشته کنترل عفونی و استریلیزاسیون ، رشته تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی و رشته اتاق عمل از گرایش های رشته تجهیزات پزشکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور میباشند . به طور کل هدف از ارائه این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند در زمینه تولید ، طراحی ، تعمیر ، نگهداری ، استفاده و . . . از تجهیزات پزشکی فعالیت کنند . پس فارغ التحصیلان رشته تجهیزات پزشکی دانشگاه علمی کاربردی با توجه به گرایش خود میتوانند در مراکز درمانی ، بیمارستان ها ، کارخانه های تولید تجهیزات پزشکی ، شرکت های مربوط با این تجهیزات ، حوزه های تحقیقاتی در زمینه تجهیزات پزشکی و . . . مشغول به فعالیت شوند و قابل ذکر است که مدرک اعطایی از دانشگاه جامع علمی کاربردی کاملا معتبر و زیر نظارت وزارت علوم می باشد .
بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی
روش پذیرش دانشجو در رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی
پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محلهای تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم (مرتبط یا غیرمرتبط) و سهمیه آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا، ورزشکاران و بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح صورت میگیرد. داوطلبان شاغل میتوانند علاوه بر کدرشته محلهای دارای ظرفیت پذیرش (صرفاً شاغل) از کدرشته محلهایی که پذیرش (آزاد) دارند نیز انتخاب رشته نمایند. پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روش متمرکز و با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویتهای انتخابی آنها و ظرفیتهای اختصاص داده شده به هر سهمیه انجام می شود.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی
روش پذیرش دانشجو در رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی
پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت متمرکز و در هر یک از کدرشته محلهای تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه داوطلب، نوع مدرک (مرتبط یا
غیرمرتبط)، سهمیه های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، ورزشکاران، بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح صورت میگیرد. داوطلبان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مرتبط با رشته های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش آن رشته قرار میگیرند.
در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به داوطلبان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می یابد. لذا پیشنهاد میشود داوطلبان نسبت به انتخاب کدرشته محلهای مرتبط با رشته تحصیلی مقطع قبلی خود اقدام نمایند. داوطلبان سهمیه شاغل صرفا در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد.
برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با ما تماس بگیرید
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه علمی کاربردی
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه علمی کاربردی
پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی
ارشد بدون کنکور علمی کاربردی
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان
لیست رشته های بدون کنکور مشهد
رشته حقوق علمی کاربردی
بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی
مدارک لازم برای ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی
گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک معتبر دیپلم.
گواهی معدل دار برای افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل میباشد.
فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تا کنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است (کاربرگ شماره ۱۰۲).
فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده مینمایند (کاربرگ شماره ۱۰۱).
آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.
بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
مدارک لازم برای ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی
مدرک کاردانی (اعم از پیوسته/ناپیوسته) دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش.
فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است (کاربرگ شماره ۱۰۳).
فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده مینمایند (کاربرگ شماره ۱۰۱).
آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز
راهنمای انتخاب رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور
هر داوطلب براساس میزان علاقمندی خود به رشته های علمی کاربردی بدون کنکور و با توجه به شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی و رشته های تحصیلی منحصرا میتواند در یکی از چهار گروه آموزشی اصلی شامل:
صنعت
کشاورزی
مدیریت و خدمات اجتماعی
فرهنگ و هنر
برابر ضوابط شرکت نماید. در جدول شماره (۶) دفترچه ثبت نام، تعریف شاغل و شرایط اختصاصی، کد اشتغال و امکانات رفاهی مراکز آموزشی درج شده است. همچنین مندرجات جداول شماره (۷ الی ۱۰ ) دفترچه ثبت نام، معرف کدرشته محل و عنوان رشته، ظرفیت پذیرش اعم از آزاد و شاغل، کد اشتغال و نیز جنسیت پذیرش هر یک از کدرشته محلهای گروه های آموزشی چهارگانه براساس استان، شهر و مرکز آموزشی میباشد.
داوطلب دارای وضعیت پذیرش آزاد در مقطع کاردانی مجاز به انتخاب حداکثر ۳۰ کدرشته محل و در مقطع کارشناسی حداکثر ۲۰ کدرشته محل از بین لیست رشته های علمی کاربردی موجود، صرفاً در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام میباشد.
داوطلب دارای وضعیت پذیرش شاغل در مقطع کاردانی مجاز به انتخاب حداکثر ۳۰ کدرشته محل و در مقطع کارشناسی حداکثر ۲۰ کدرشته محل از بین رشته های تحصیلی موجود، صرفاً در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام میباشد.
بیشتر بخوانید: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
سوالات متداول
آیا دانشگاه علمی کاربردی برای کارشناسی ارشد رشته تجهیزات پزشکی دانشجو می پذیرد؟
در حال حاضر خیر
آیا تغییر رشته، مرخصی تحصیلی، انتقال و میهمان شدن برای رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی امکان پذیر است؟
از نیمسال تحصیلی دوم به بعد براساس مجموعه قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی قابل بررسی میباشد.
آیا تحصیل در رشته تجهیزات پزشکی دانشگاه علمی کاربردی به صورت همزمان با خدمت سربازی امکان پذیر است؟
خیر
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه مشاوره تحصیلی
آخرین رتبه های قبولی
  معرفی و ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه معرفی و ثبت نام رشته تجهیزات پزشکی علمی کاربردی بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۳:۱۵ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

رشته های دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های دانشگاه فرهنگیان
رشته های دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان تمام گروه های آزمایشی ، تنوع زیادی به همراه دارد . و هر داوطلب براساس گروه آزمایشی خود میتواند رشته مورد نظر خود را انتخاب نماید . علاوه بر این داوطلبان برای انتخاب هر یک از رشته های دانشگاه فرهنگیان باید دارای شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان سنجش باشند . از جمله ی این موارد میتوان به اخذ حداقل نمره ی کل در آزمون سراسری اشاره کرد . که بر آن اساس تنها داوطلبان با حداقل نمره ی ۶۵۰۰ میتوانند نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند . علاوه بر این متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان تنها مجاز به انتخاب رشته و دانشگاه استان بومی خود میباشند . اگر شما علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان هستید ، میتوانید در ادامه ی این متن اطلاعات دقیقی درباره ی این رشته ها کسب نمایید .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان
لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین اغطلاعاتی است که متقاضیان این دانشگاه باید کسب نمایند . به همین دلیل به بررسی رشته های دانشگاه فرهنگیان در هر گروه آزمایشی میپردازیم . رشته هایی که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی میتوانند انتخاب کنند شامل : آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش ابتدایی ، مهندسی صنایع مبلمان ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی میباشد . اگر بخواهیم لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی برشمریم باید به رشته هایی همچون ؛ آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مواد و متالوژی ، مهندسی معماری ، مهندسی مکانیک ، آموزش ابتدایی ، مهندسی ساخت و تولید ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی اشاره کنیم . در گروه آزمایشی زبان انگلیسی تنها رشته ی آموزش زبان انگلیسی ، در لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان جای دارد .
فارغ التحصیلان در رشته ی آموزش زبان انگلیسی در پایان دوره تحصیل ، میتوانند به عنوان معلم زبان انگلیسی در مدارس مشغول به کارشوند . در گروه آزمایشی هنر نیز رشته هایی همچون آموزش ارتباط تصویری ، ارتباط تصویری ، طراحی پارچه ، طراحی لباس و نقاشی در لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان ارائه شده است . رشته هایی که داولبان گروه آزمایشی انسانی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان میتوانند انتخاب کنند نیز شامل مواردی همچون ؛ آموزش زبان وادبیات فارسی ، آموزش جغرافیا ، آموزش تاریخ ، آموزش زبان عربی ، آموزش الهیات ، آموزش علوم اجتماعی ، آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی ، مشاوره و راهنمایی ، آموزش کودکان استثنایی میباشد . که داوطلبان هر گروه آزمایشی بر اساس علایق خود میتوانند برای قبولی در هر کدام از این رشته ها اقدام نمایند .
بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان
ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان تنها بر اساس نتایج کسب شده در کنکور سراسری امکان پذیر میباشد . آن دسته از متقاصیانی که واجد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باشند ، با اخذ نمره ی قبولی در کنکور سراسری میتوانند برای تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان از مراحل مختلفی تشکیل شده است . که تمام داوطلبان لزوما باید این مراحل را پشت سر بگذارند . داوطلبان پس از مجاز شدن در کنکور سراسری ، باید نسبت به انتخاب رشته های مورد نظر خود در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . در این مرحله داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه ی حضوری دعوت میشوند . در این مصاحبه ، وضعیت سلامت جسمانی و رفتاری متقاضیان مورد بررسی قرار میگیرد . که در ابتدا بررسی وضعیت جسمی مانند وضعیت بینایی ، شنوایی ، قدرت تکلم و قد و وزن داوطلبان صورت میگیرد .
در مرحله ی بعدی مصاحبه ، داوطلب از نظر اطلاعات عمومی و سیاسی و همچنین وضعیت روحی و روانی مورد سنجش قرار میگیرد . که این سوالات توسط چهار نفر از مشاوران و روانشناسان با تجربه صورت میگیرد . تا بتوانند تمام رفتار های متقاضی را زیر نظر داشته باشند . و در نهایت یک نفر متخصص علوم دینی ، با پرسیدن سوالاتی در حوزه ی دین و شرع ، مانند واجبات و اصول دین اطلاعات و اعتقادات دینی داوطلب را مورد بررسی قرار میدهند . چنانچه داوطلبان بتوانند نمره ی قبولی در مصاحبه را کسب نمایند و واجد تمام شرایط باشند ، میتوانند برای ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند . که این مرحله نیز به شکل حضوری و با ارائه ی مدارک  مورد نیاز و اعلام شده از سوی دانشگاه فرهنگیان و سازمان سنجش و آموزش کشور صورت میگیرد .
بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان
بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان
بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان یکی از چندین سوالاتی است که ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را درگیر میکند . اما در پاسخ به چنین سوالاتی باید گفت که بهترین رشته برای هر فردی ، همان رشته ای است که در آن استعداد دارد و مورد علاقه فرد میباشد . البته با توجه به تعداد کمتر رشته های این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های کشور ، داوطلبان قدرت انتخاب چندان گسترده ای ندارند . اما باید تاکید کرد که ، شرایط تحصیل در اکثر این رشته ها یکسان میباشد . همچنین آینده ی شغلی تقریبا یکسانی در انتظار فارغ التحصیلان این دانشگاه میباشد . به همین دلایل پاسخ به این سوال که بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان کدامند تا حد زیادی بر عهده ی خود داوطلب میباشد . که باید بر اساس علایق و توانمندی ها ی خود رشته ی مورد نظرش را انتخاب نماید .
بیشتر بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان
قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان به دلایل مختلف کار تقریبا سختی میباشد . یکی از این دلایل تعداد زیاد علاقه مندان و داوطلبان دانشگاه فرهنگیان میباشد . که به طبع با افزایش تعداد متقاضیان رقابت سخت تری برای قبولی در این دانشگاه شکل میگیرد . علاوه بر این ، میدانیم که امر آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان هر کشوری یکی از مهمترین مسائل میباشد ، در کشور ما نیز به این شکل است . لذا در پذیرش و استخدام معلمان و همچنین قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان سختگیری هایی وجود دارد و هر فردی نمیتواند در این دانشگاه پذیرفته شود . چرا که معلمان الگوی کودکان و نوجوانان قرار میگیرند . بنابراین باید اصلح ترین و مناسب ترین افراد برای این شغل انتخاب شوند . بنابر این دانشگاه فرهنگیان از طریق تعیین شرایط و قوانین مختلف سعی میکند ، مناسب ترین افراد را برای شغل معلمی انتخاب نماید .
از جمله ی این موارد همان شرایط مربوط به سن و سال میباشد که داوطلبان نباید سن بیشتر از ۲۲ سال داشته باشند . این موضوع به جوان ماندن نیروی کار آموزش و پروش کمک میکند . علاوه بر این داشتن معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه نیز از شروط لازم برای تحصیل در این دانشگاه میباشد . همچنین متقاضیان نباید هیچگونه تعهد کاری به سازمان ها یا مراکز دولتی و یا غیر دولتی داشته باشند تا بتوانند تمام وقت خود را برای کسب تجربیات لازم برای شغل معلمی بگذارند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
سوالات متداول
دانشگاه فرهنگیان چه رشته هایی ارائه میدهد ؟
این دانشگاه برای تمام گروه های آزمایشی رشته هایی را ارائه میدهد . که از آن جمله میتوان به رشته هایی همچون آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، آموزش عربی و … اشاره کرد .
رتبه لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
تنها اوطلبانی میتوانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند که در کنکور سراسری حداقل نمره کل تراز ۶۵۰۰ کسب نمایند و جز نفرات برتر کنکور سراسری باشند .
شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، داشتن حداقل نمره ی معدل دیپلم ۱۴ ، نداشتن تعهد به هیچ ارگان و موسسه دولتی و غیر دولتی ، اخذ نمره ی تراز حداقل ۶۵۰۰ در کنکور سراسری و قبولی در مصاحبه حضوری از شرایط پذیرش این دانشگاه میباشد .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  رشته های دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه رشته های دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۹:۰۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
شرایط دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین سوالاتی میباشد که برای داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ایجاد میشود . اولین گام برای داوطلبان و علاقه مندان ورود به دانشگاه ، اطلاع از شرایط و قوانین مصوب میباشد . شرایط دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان های مربوطه همچون سازمان سنجش اعلام میگردد . که اطلاع یافتن از آن برای داوطلبان الزامی میباشد . میدانیم که آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین دغدغه های کشور میباشد . به همین دلیل مرکزی همچون دانشگاه فرهنگیان برای تعلیم نیروی کار جوان به وجود آمده است . که فقط از بین واجدین شرایط دانشجو میپذیرد . بنابراین با توجه به اهمیت و حساسیت فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان ، شرایط دانشگاه فرهنگیان برای گزینش و انتخاب دانشجو معلم ها ، کمی متفاوت از دیگر دانشگاه ها میباشد . که در ادامه به بررسی شرایط دانشگاه فرهنگیان میپردازیم .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان
اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان از طریق همین دانشگاه و همچنین سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع متقاضیان عزیز میرسد . چنانچه داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشید ، به شما توصیه میکنیم برای اطلاع دقیق از اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان این متن را تا به انتها مطالعه نمایید . این دانشگاه تنها از بین داوطلبان برتر کنکور سراسری دانشجو میپذیرد . به این شکل که کسب نمره ی تراز ۶۵۰۰ از جمله اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان میباشد . که داوطلبان با نمره ی کمتر از این حد ، نمیتوانند در مصاحبه ی ورودی این دانشگاه شرکت نمایند . علاوه بر این یکی دیگر از اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه میباشد . داوطلبان دارای این شرایط ، در نهایت برای مصاحبه ی حضوری دانشگاه فرهنگیان دعوت میشوند . که اخذ نمره ی قبولی در مصاحبه نیز از شرایط دانشگاه فرهنگیان میباشد .
بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان
شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل دو دسته ی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی میباشد . که شرایط عمومی همان شرایط لازم برای ورود به تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور میباشد . که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور و در زمان انتخاب رشته ، اعلام میگردد . از جمله شرایط عمومی داشتن ایمان و اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور ، نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و مواد روانگردان ، نداشتن فساد اخلاقی و همچنین داشتن مدرک پایان خدمت وظیفه ی عمومی و یا معافیت از خدمت سربازی برای داوطلبان آقا و … را میتوان نام برد . که داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر داشتن این شرایط باید دیگر شرایط اختصاصی مطرح شده از سوی این دانشگاه و سازمان سنجش را نیز داشته باشد .
اگر بخواهیم برخی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان را مطرح کنیم ، میبایست به طرح شرایط اختصاصی این دانشگاه بپردازیم . داشتن حداکثر سن ۲۲ سال از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد . که این امر موجب جوان ماندن نیروی کار آموزشی کشور میشود . علاوه بر این افراد برای ورود به حرفه ی معلمی ، باید از نظر سطح علمی و دانش تخصصی ، در سطح قابل قبولی باشند . به این منظور یکی از شرایط دانشگاه فرهنگیان ، اخذ حداقل معدل ۱۴ در دوره ی دبیرستان میباشد . همچنین برای این متقاضیان ورود به این دانشگاه ها ، حداقل نمره ی تراز تعیین شده است . که بر اساس آن تنها داوطلبان دارای حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان میباشند . در نهایت از افراد واجد این شرایط ، برای مصاحبه ی حضوری دانشگاه فرهنگیان دعوت به عمل میاید .
بیشتر بخوانید: رشته های دانشگاه فرهنگیان
مراحل و شرایط دانشگاه فرهنگیان
مراحلو شرایط دانشگاه فرهنگیان از جمله سوالات پر تکرار داوطلبان و علاقه مندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد . که ما در ادامه به تفضیل به بررسی و شرح این مطلب میپردازیم . در ابتدای کار مراحل مربوط به ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان ، همانند ثبت نام در سایر دانشگاه ها میباشد . یعنی داوطلبان باید در کنکور سراسری ثبت نام کنند . و کارت اعتباری مربوطه را خریداری نمایند و علاقه مندی خود را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام نمایند . درواقع کنکور دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی یکی میباشد . که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسر ی تنها داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ی دانشگاه فرهنگیان شده باشند ، میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب نمایند . این افراد مجاز ، از بین افراد دارای حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ و معدل دوره ی دیپلم ۱۴ میباشند .
از دیگر مراحلو شرایط دانشگاه فرهنگیان ، میتوان به برگزاری مصاحبه حضوری اشاره کرد . که دانشگاه فرهنگیان از افراد واجد شرایط ، دعوت به عمل میاورد . در این مرحله داوطلبان از نظر سلامت روانی ، جسمانی و رفتاری مورد سنجش قرار میگیرند . در مرحله ی اول مصاحبه شرایط جسمی ، همچون بینایی ، شنوایی و … مور بررسی قرار میگیرد . در مرحله ی بعد اطلاعات و دانش سیاسی و ویژگی های رفتاری داوطلب مورد سنجش قرار میگیرد . درنهایت یک متخصص دین ، با پرسیدن سوالاتی درباره ی اصول و فروع دین ، اطلاعات دینی متقاضی را میسنجد . افرادی که نمره قبولی را در مرحله ی مصاحبه کسب نمایند ، برای ادامه ی تحصیل در این دانشگاه پذیرفته میشوند و در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور اعلام میگردد . افراد پذیرفته شده باید برای ثبت نام حضوری و ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه مراجعه نمایند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
تاریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان
تاریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان یکی از دغدغه ها و سوالات علاقه مندان به حرفه ی معلمی میباشد . درواقع تاریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان این دانشگاه میرسد . که بر اساس اطلاعیه های این سازمان ، علاقه مندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز باید در همان زمان اعلام شده برای ثبت نام در کنکور سراسری ، اقدام به ثبت نام کنند . که این تاریخ معمولا اواخر بهمن ماه هر سال به مدت یک هفته تا ده روز میباشد . در این مرحله با خرید کارت اعتباری و اعلام علاقه مندی به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز صورت میگیرد . سپس با برگزاری آزمون و اعلام افراد مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را نیز انتخاب نمایند .
داوطلبانی که در آزمون سراسری موفق به اخذ نمره ی لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شوند ، برای مصاحبه دعوت میشوند و با موفقیت در این مرحله نیز میتوانند برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند . حال چنانچه شما عزیزان داوطلب دانشگاه فرهنگیان میباشد و سوالات و ابهاماتی در باره نحوه پذیرش این دانشگاه دارید میتوانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید و یا به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه نمایید . تا با استفاده از تجربه ی مشاوران ما به بهترین پاسخ ها برای سوالات خود دست یابید .
بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان
سوالات متداول
شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، داشتن حداقل معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه ، اخذ حداقل نمره ی تراز  ۶۵۰۰ در کنکور سراسری از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد .
شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
تنها داوطلبانی میتوانند برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند که حداقل نمره ی تراز اعلام شده را در کنکور سراسری کسب کرده باشند .
شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
این دانشگاه برای قبولی داوطلبان شرایطی همچون اخذ حداقل نمره ی تراز در کنکور سراسری و اخذ حداقل معدل دوره متوسطه که به ترتیب ۶۵۰۰ و ۱۴ میباشند ، را قرار داده است .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۲:۰۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحل لازم برای پذیرش دانشجو از بین علاقه مندان به شغل معلمی میباشد . همه ساله دانشگاه فرهنگیان با برگزاری مصاحبه تعداد زیادی از دانشجویان خود را ، از بین علاقه مندان به این حرفه انتخاب میکند . در واقع در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توانایی ها و مهارت های افراد سنجیده میشود . سوالات بسیاری برای سنجش مهارت های فردی ، سلامت جسمانی و روانی و میزان علاقه داوطلبان در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مطرح میشود . افراد برای ورود به دانشگاه فرهنگیان میبایست به خوبی از این مرحله عبور کنند . علاوه بر این مصاحبه گرانی که وظیفه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارند ، دارای شرایط خاصی هستند . از جمله این شرایط داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های علوم تربیتی ، روانشناسی و یا مشاوره و داشتن پروانه فعالیت از سازمان های مربوطه را میتوان نام برد .
بیشتر بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و چگونگی شرایط پذیرش در این مصاحبه از جمله دغدغه های علاقه مندان به حرفه ی معلمی میباشد . به دلیل اهمیت این موضوع ، در اینجا به بررسی برخی این سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان میپردازیم . سوالاتی درباره میزان آگاهی سیاسی افراد از جمله : شهیدان شهرتان ، نام نماینده های مجلس شهرتان ، وظایف رهبری ، وظایف مجلس ، وظایف مجلس خبرگان ، تعداد اعضای شورای نگهبان ، ولایت فقیه یعنی چه ؟ ، ضرورت ولایت فقیه و … که با نتایج حاصل از این سوالات میتوان به میزان آگاهی و اطلاعات سیاسی افراد پی برد . چرا که معلملن الگوی دانش آموزان میباشند لذا باید اطلاعات خود را در این حوزه ها بالا ببرند . از دیگر سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، سوالاتی درباره دین اسلام میباشد ازجمله مراحل تیمم ، واجبات نماز ، طریقه وضو گرفتن ، تفاوت اصول دین و فروع دین و …
بیشتر بخوانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان
روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص میگردد . اولین و مهمترین نکته ای که  داوطلبان شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید به آن توجه کنند ، به همراه داشتن مدارک مورد نیاز میباشد . این مدارک از سوی آموزش و پرورش هر استان اعلام میگردد . زمانی که داوطلبان به محل مصاحبه میرسند ، متخصصان بهداشت ، داوطلبان را از نظر سلامت جسمانی معاینه میکنند . روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله ی متفاوت انجام میگیرد . در مرحله اول داوطلب باید به سوالات یک گروه چهار نفره پاسخ دهد . که این گروه متقاضی را از بدو ورود به اتاق مصاحبه زیر نظر دارند . در مرحله دوم سوالات مرتبط با اصول دین و احکام شرعی از سوی فردی دیگر مطرح میشود . به این ترتیب روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای بررسی ویژگی های رفتاری ، روانی ، علمی و دینی افراد ، کاربرد دارد .
مرکز مجری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
مرکز مجری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، مراکزی میباشند که از بین افراد پذیرفته شده برای مصاحبه اصلح ترین افراد را انتخاب میکنند .  آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه های فرهنگیان هر استان وظیفه ی برگزاری این مصاحبه را برعهده دارند . همانطور که میدانید پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، متقاضیان ادامه تحصیل دررشته های معلمی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت میشوند . به این ترتیب داوطلبان میبایست در زمان مقرر در محل برگزاری مصاحبه ، حاضر شوند . آن دسته از افرادی که بتوانند نمره قبولی را در مصاحبه کسب نمایند ، برای گزینش نهایی مورد سنجش قرار میگیرند . به دلیل اهمیت بالای شغل معلمی افرادی که وترد این عرصه میشوند باید علاوه بر  سلامت روانی و جسمانی ، توانایی تدریس و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را داشته باشند . به همین خاطر است که پذیرش در این دانشگاه ها سازو کار مربوط به خود را دارد .
بیشتر بخوانید:  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
آزمون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
آزمون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحل مربوط به پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها میباشد . این آزمون برای گزینش مناسب ترین افراد برای حرفه ی معلمی صورت میپذیرد . در این مرحله بررسی صلاحیت ها ی فردی و رفتاری و همچنین توانایی های علمی و عملی و … صورت میگیرد . داوطلبانی که در آزمون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته میشوند ، میبایست واجد بسیاری شرایط دیگر نیز باشند که در اینجا برخی از این موارد را مطرح میکنیم . ابتدا داشتن مدارک اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه الزامی میباشد . برخی از این مدارک شامل : کارت ملی ، شناسنامه ، دفترچه درمانی برای بررسی وضعیت سلامت ، مدرک دیپلم و یک قطعه عکس سه در چهار و … میباشد . علاوه بر این متقاضیان میبایست در زمان مصاحبه تخصصی مبلغی را به حساب اعلام شده از سوی مرکز مجری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان واریز نمایند .
البته باید به این نکته توجه کرد که ، آن دسته از داوطلبانی که فاقد شرایط عمومی لازم برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان میباشند ، باید از پرداخت این مبلغ خودداری کنند . داوطلبان باید توجه کنند که در زمان مققر برای مصاحبه مراجعه نمایند ، چرا که این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد . و داوطلبانی که در مصاحبه غایب باشند ، نمیتوانند در مراحل بعدی گزینش شرکت کنند . بنابراین پذیرفته شدگان در کنکور سراسری باید در زمان اعلام شده و با در دست داشتن تمام مدارک مورد نیاز به سازمان مربوطه مراجعه نمایند . تا این فرصت را از دست ندهند . اما چنانچه داوطلبان در زمان انجام مصاحبه حضوری تصمیم به انصراف از تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان گرفتند ، میبایست ، درخواست کتبی خود مبنی بر انصراف از ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را به مراجع زیربط ارائه دهند .
بیشتر بخوانید:  گزینش دانشگاه فرهنگیان
سایر شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
همانطور که میدانید دانشگاه فرهنگیان محل آموزش و تحصیل معلمان کشور میباشد . و با توجه به اهمیت این شغل در جامعه امروزی و همچنین اهمیت تربیت و آموزش جوانان ، قبولی در این دانشگاه سازو کار و قوانین مربوط به خود را دارد که داوطلبان باید واجد تمام این شرایط باشند . تا از استخدام و به کار گیری نیروی ناکارآمد جلوگیری شود . اولین شرط برای ورود به هر حرفه ای علاقه به آن شغل میباشد . چرا که علاقه زمینه ساز خلاقیت و پیشرفت میباشد . علاوه بر این شرایط عمومی و اختصاصی از سوی سازمان های مربوط به گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تعیین شده است که به بررسی این موارد میپردازیم . از جمله شرایط عمومی برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، داشتن تابعیت ایران ، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی ، عدم اعتیاد ، عدم فساد اخلاقی و … میباشد .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
همچنین شرایط اختصاصی تعریف شده برای قبولی در این دانشگاه ها شامل کسب حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ در کنکور سراسری ، نداشتن هیچگونه تعهدی  به خدمت در سازمان های دولتی و غیر دولتی کشور ، حداکثر سن ۲۲ سال ، حداقل معدل دوره دوم متوسطه ۱۴ ، مجاز بودن به انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان و … میباشد . که داوطلبان باید تمام این شرایط را داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه های فرهنگیان به تحصیل بپردازند .
سوالات متداول
گزینش دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با قبولی در آزمون سراسریدر سه مرحله شامل بررسی سلامت جسمانی و مصاحبه عمومی و اختصاصی برای تحصیل در ان دانشگاه گزینش میشوند .
پرسش های احتمالی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
این پرسش ها درباره ی مسائل سیاسی روز کشور ، و سوالاتی درباره مسائل دینی همچون اصول و فروع دین و … و همچنین سوالاتی برای بررسی میزان علاقه افراد به حرفه ی معلمی میباشد .
مصاحبه گزینش دانشگاه فرهنگیان چگونه انجام میشود ؟
این مصاحبه در سه مرحله ، ابتدا برای بررسی سلامت جسمانی ، سپس تحت نظر چهار نفر مصاحبه گر درباه ی مسائل عمومی و در نهایت تحت نظر یک نفر برای سنجش اطلاعات دینی افراد صورت میگیرد .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۳:۳۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چگونگی انجام آن یکی از مواردی است که برای داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان سوال برانگیز است . حال برای رفع ابهامات و سوالات داوطلبان به بررسی شرایط و چگونگی انتخاب رشته برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان میپردازیم . پس از اعلام نتایج کنکور سراسری تنها داوطلبان مجاز میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . این داوطلبان مجاز ، از بین افرادی که موفق به کسب حداقل نمره ی تراز اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میباشند ، انتخاب میشوند . بر این اساس تنها داوطلبان با حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . علاوه بر این ، شرایط و قوانین دیگری نیز بر سر راه علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وجود دارد . که از آن جمله داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه را میتوان نام برد .
بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته اعلام میگردد . از جمله شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان ، میتوان به مواردی همچون حق انتخاب کد رشته محل های بومی اشاره کرد . که بر اساس ان داوطلبان تنها میتوانند کد رشته محل های مربوط به استان و محل زندگی خود را انتخاب نمایند . از طرفی در زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در مقابل نام هر دانشگاه ، محل خدمت نیز ارائه شده است . که یعنی داوطلبان پس از طی دوره تحصیل باید در منطقه ی اعلام شده خدمت کنند . از دیگر شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تعهد به خدمت اجباری میباشد یعنی داوطلبان بعد از قبولی در دانشگاه متعهد به خدمت به آموزش و پرورش میباشند و پس از پایان تحصیل خود باید به مدت دو برابر دوره تحصیل خود در آموزش و پروش خدمت اجباری کنند .
داوطلبان باید به این نکته توجه نمایند که از تمام شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور کامل مطلع شوند و بعد برای انتخاب رشته اقدام کنند . چرا که به هیچ وجه امکان تغییر رشته و گرایش برای دانشجویان و پذیرفته شدگان این دانشگاه وجود ندارد . این به این دلیل است که دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز سالانه استان ها و شهرستان ها اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف میکند . لذا تغییر رشته از سوی دانشجویان باعث کاهش معلم در برخی رشته ها و افزایش تعداد معلمان در برخی رشته های دیگر میشود .بنابراین انتخاب رشته میبایست با آگاهی و دانش بالا و بر اساس علایق شخصی انجام گیرد . ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمیباشد که ، برخی رشته ها ی دانشگاه فرهنگیان دارای تعهد استخدام نمیباشند و قبولی در این رشته ها نیازی به مجاز شدن در دانشگاه فرهنگیان ندارد .
بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان
رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چگونگی اعمال آن یکی از شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان میباشد . همه میدانیم که تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از مهم ترین دغدغه ها و چالش های هر کشور میباشد . به همین دلیل معلمان از بین افراد با سطح علمی و توانایی های بالا انتخاب میشوند . در کشور ما نیز وظیفه ی گزینش و بعد پرورش معلمان بر عهده دانشگاه فرهنگیان میباشد . به همین دلیل رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از سوی دانشگاه و سازمان های مربوطه اعلام میگردد . که تنها افراد با اخذ این رتبه میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . درواقع تنها افرادی که موفق به کسب حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ شده باشند ، میتوانند در دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند . البته باید به این نکته توجه کرد که اخذ این نمره به معنای  قبولی در دانشگاه فرهنگیان نمیباشد .
حتی احتمال قبولی افراد با نمره تراز ۶۵۰۰ بسیار پایین است . و به نمرات کسب شده توسط سایر داوطلبان بستگی دارد . اما افرادی که نمره ی تراز بالای ۶۷۰۰ کسب کنند میتوانند به قبولی امیدوارتر باشند . علاوه بر این ، در کنار تاثیرات مربوط به نمره رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، قبولی در این دانشگاه به نمره ی کسب شده در مصاحبه حضوری نیز بستگی دارد . هرچه نمرات مربوط به این دو مولفه بالاتر باشد درصد احتمال قبولی نیز بالاتر میباشد .
بیشتر بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تقریبا با مراحل انتخاب رشته ی دیگر دانشگاه ها یکسان میباشد . پس از آنکه نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد . داوطلبانی که توانسته اند حداقل نمره ی تراز لازم را کسب نمایند و دارای سایر شرایط اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه  باشند ، میتوانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند . یکی از مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان دریافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه دقیق ضوابط مربوط به این دانشگاه میباشد . در نهایت داوطلبان و علاقه مندان به رشته های دانشگاه فرهنگیان با اطلاع از این قوانین ، باید برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش و محل مربوط به انتخاب رشته مراجعه نمایند . سپس با پرداخت هزینه مربوطه ، کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم مربوط به انتخاب رشته وارد نمایند . سپس دانشگاه فرهنگیان داوطلبان واجد شرایط را برای مصاحبه ی حضوری دعوت میکند .
در نهایت با بررسی نتایج حاصل از این مصاحبه و همچنین کد رشته های انتخاب شده توسط داوطلب ، پذیرش و یا عدم پذیرش در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام میگردد . که داوطلبان پذیرفته شده میبایستی برای ثبت نام حضوری و ارائه ی مدارک لازم به دانشگاه مراجعه نمایند .
بیشتر بخوانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای داوطلبان و علاقه مندان به این دانشگاه میباشد . زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور معمول یک هفته بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری میباشد . در این مرحله داوطلبان میبایست برای دریافت و دانلود این دفترچه به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند . درواقع اطلاعات مندرج در دفترچه شامل کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان ، محل خدمت مربوط به هر کد رشته و کد دانشگاه ها میباشد . علاوه بر این شرایط و قوانین مربوط به پذیرش و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیز به طور کامل شرح داده شده است . بنابراین با مطالعه ی دقیق دفترچه تمام اطلاعات لازم برای انتخاب رشته در اختیار متقاضیان قرار میگیرد . و متقاضی میتواند بر اساس علایق خود از بین رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته انجام دهد .
با توجه به این توضیحات چنانچه شما داوطلب رشته های دانشگاه فرهنگیان میباشید ، و با مطالعه ی این متن هنوز سوالات و ابهاماتی در باره ی نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و انتخاب رشته و تحصیل در این دانشگاه در ذهن دارید ؛ میتوانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید . این مشاوران با بهره گیری از تجربیات خود و همچنین با تعهد و دلسوزی شما را در این امر مهم راهنمایی میکنند و بهترین پاسخ ها را به سوالات شما میدهند .
بیشتر بخوانید:  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
سوالات متداول
تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
دانشگاه فرهنگیان گاهی فرصت مجددی برای انتخاب رشته به واجدین شرایط میدهد که این افراد درصورت دارا بودن تمام شرایط به مصاحبه دعوت میشوند و از آن بین تعدادی پذیرش میشوند .
شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، اخذ نمره ی تراز مورد نظر که ۶۵۰۰ میباشد و همچنین اخذ معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه ، نداشتن تعهد کاری به موسسات و سازمان های دولتی و غیر دولتی از شرایط قبولی این دانشگاه میباشد .
شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن تمام شرایط عمومی همچون اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان قانونی کشور و همچنین شرایط اختصاصی همچون قبولی در مصاحبه ی حضوری و بومی بودن داوطلب از شرایط ثبت نام میباشد .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۹:۴۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و اطلاع یافتن از شرایط و مقررات مربوط به آن از جمله مهمترین دغدغه های علاقه مندان به ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها میباشد . به دلیل اهمیت و حساسیت بالای این موضوع در این متن سعی شده ، نکات و ضروریات لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مطرح شود . همه ی ما به اهمیت بالای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان واقف هستیم ، چرا که با پرورش صحیح نیروی جوان کشور ، زمینه برای پیشرفت کشور در تمام رشته ها فراهم میشود . بنابراین وظیفه ی آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان میبایست به اصلح ترین و مناسب ترین افراد محول شود . لذا معلمان باید از بین شایسته ترین افراد انتخاب شوند . دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجویان ، ضوابط خاصی دارد و افراد باید برای گزینش و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل اعلام شده را  پشت سر بگذارند .
بیشتر بخوانید: 
زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نیز به مانند ثبت نام در سایر دانشگاه ها ی کشور ، از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام میگردد . درواقع زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نیز با آغاز ثبت نام در سایر دانشگاه ها میباشد . نکته ای که داوطلبان این دانشگاه باید رعایت کنند این است که ، در زمان ثبت نام کنکور سراسری علاقه مندی خود را برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اعلام کنند . زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نیز اواخر بهمن ماه هرسال میباشد . که به مدت یک هفته تا ده روز امکان ثبت نام وجود دارد . البته معمولا زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای جاماندگان ، تمدید میشود . به این ترتیب داوطلبان با ثبت نام در کنکور سراسری میتوانند برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان نیز اقدام نمایند . داوطلبان پس از گذر از مراحل ابتدایی ثبت نام ، میبایست در دیگر مراحل ثبت نام نیز، پذیرفته شوند .
بیشتر بخوانید: 
شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
شرایط ثبت نام دانشگاه  فرهنگیان از دو بخش تشکیل شده است . بخش اول که همان شرایط عمومی میباشد ، که داوطلبان برای قبولی در سایر دانشگاه های کشور نیز باید واجد آن شرایط باشند . که شامل مواردی مانند اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح قانون اساسی ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر ، نداشتن فساد اخلاقی ، داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی و … میباشد . اما از جمله شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان میتوان به اخذ حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ در آزمون سراسری اشاره کرد . همچنین این دانشگاه برای  داوطلبان محدودیت سنی قرار داده است ، که بر اساس آن متقاضیان برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باید دارای حداکثر سن ۲۲ سال باشند . همچنین از دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نداشتن هیچگونه تعهد کاری به سازمان ها و مراکز دولتی و حتی غیر دولتی میباشد .
بیشتر بخوانید: 
مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اندکی با سایر دانشگاه ها متفاوت میباشد . داوطلبان باید در مرحله ی اول در زمان ثبت نام باید علاقه مندی خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام نمایند . با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آن گروه از داوطلبان که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شده باشند ، میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب نمایند . از دیگر مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ، انجام مصاحبه ی حضوری میباشد . درنهایت از داوطلبان پذیرفته شده در کنکور سراسری ، دعوت به عمل میاید تا در مصاحبه و گزینش مربوط به این ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند . در این مصاحبه مواردی همچون سنجش وضعیت سلامت ، از جمله وضعیت بینایی ، شنوایی و قد و وزن متقاضیان سنجیده میشود . همچنین اطلاعات سیاسی و شرعی افراد نیز با پرسیدن سوالاتی در این مورد بررسی میشود .
بیشتر بخوانید: 
تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همانطور که گفته شد با تاریخ ثبت نام دیگر دانشگاه ها تفاوتی ندارد . و علاقه مندان به رشته های معلمی و ادامه تحصیل در این دانشگاه میبایست در همان زمان ثبت نام در کنکور سراسری ، برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نیز ثبت نام نمایند . بنابراین تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ، همان اواخر بهمن ماه هر سال میباشد . که در این فرصت تقریبا یک هفته ای ، متقاضیان باید در کنکور سراسری ثبت نام نمایند . در نهایت در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ، داوطلبان متوانند کد رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایند . علاوه بر این ، این دانشگاه زمانی را برای انجام مصاحبه در نظر میگیرد . متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شوند ، میتوانند ، در زمان تعیین شده برای انجام  ثبت نام نهایی ، به دانشگاه  فرهنگیان محل قبولی خود مراجعه نمایند .
در این مرحله پذیرفته شدگان با مراجعه حضوری به دانشگاه مربوطه ، باید مراحل ثبت نام حضوری را طی کنند . اصل تمام مدارکی که در زمان ثبت نام غیرحضوری و اینترنتی ، به دانشگاه ارسال شده است باید فراهم شوند . تا صحت و سقم این مدارک تایید گردد . باید توجه شود که ثبت نام تنها در تاریخ اعلام شده صورت میگیرد . لذا متقاضیان باید در این زمان مراجعه نمایند . در نهایت با انجام بررسی های لازم و اخذ تعدهای مربوط به دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام میشوند . باید این نکته مهم را بیان کنیم که دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان ، از همان ابتدا به استخدام آموزش و پروش درمیایند . و به عنوان دانشجو معلم شناخته میشوند . پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان ، تعهد به همکاری با آموزش و پرورش به مدت دو برابر دوران تحصیل خود دارند .
بیشتر بخوانید: 
نکات مربوط به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
یکی از نکاتی که برای هر داوطلبی سوال برانگیز است ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های فرهنگیان میباشد . همانطور که بارها عنوان کردیم آزمون اولیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با آزمون مربوط به دیگر دانشگاه ها یکی میباشد . به همین خاطر مدارکی که در زمان ثبت نام باید ارائه شود ، همان مدارک مورد نیاز برای آزمون سراسری میباشد . که شامل : کارت ملی ، شناسنامه ، خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال ، مدرک تحصیلی دوره دیپلم ، معدل دوره ی متوسطه ، آدرس دقیق محل سکونت ، کد نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد و … میباشند . یکی دیگر از نکات مربوط به دانشگاه فرهنگیان این است که این دانشگاه در سه مقطع شامل ؛ کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد . که پذیرش دانشجو در هر یک از این مقاطع قوانین مربوط به خود را دارد .
در انتها به شما عزیزان توصیه میکنیم ، چنانچه علاقه مند به حرفه ی معلمی و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان میباشید ، و در این باره ابهامات و سوالاتی در ذهن دارید ، از مشاوران برجسته و با تجربه ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید . مشاوران ما سعی میکنند با استفاده از تجربیات خود ابهامات شما در این مورد را برطرف نمایند . برای این منظور میتوانید با شماره تلفن های این مرکز   تماس حاصل نمایید و یا به سایت اینترنتی این مرکز مراجعه کنید .
بیشتر بخوانید: 
سوالات متداول
شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با حداقل معدل ۱۴ ، داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، اخذ حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ در کنکور سراسری ، قبولی در مصاحبه ی حضوری این دانشگاه ، از شرایط قبولی در این دانشگاه میباشد .
رتبه ی لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه باید حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ را کسب نمایند . همچنین پذیرش دانشجو از بین داوطلبان با رتبه های کل برتر صورت میگیرد .
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
در ابتدا همچون دیگر دانشگاه ها و با ثبت نام در کنکور سراسری آغاز میشود . بعد از قبولی و پذیرش اولیه داوطلبان میباست در مصاحبه نیز نمره قبولی را کیب نمایند تا بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۳:۱۸ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

قبولی در کنکور تجربی ۹۹

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
قبولی در کنکور تجربی بسته به علاقه و تلاش هر فرد نسبی بوده ولی ما در این مقاله سعی می کنیم راهکارهای نسبتا ساده ای را که افراد موفق در کنکور تجربی پیش گرفته اند و به قبولی در کنکور تجربی رسیده اند آن هم در رشته دلخواه خود ، را برای شما شرح دهیم تا شاید شما نیز با همین راهکارهای نسبتا ساده و کاربردی بتوانید به رویاهای خود با خیالی آسوده برسید . حتما می دانید که در هر کاری استفاده از تجربیات افراد موفق به میزان زیادی شما را در رسیدن به هدف کمک کرده و راه نسبتا تضمین شده ای را در اختیار شما می گذارد تا با آرامش خیال بیشتر به درس های خود و مسیر خود تمرکز کنید .
در این مقاله رازهای کاربردی قبولی در کنکور تجربی را در اختیار شما قرار می دهیم . پس با ما همراه باشید . البته برای اطلاع بیشتر از فنون قبولی و مشاوره تلفنی یا حضوری با افراد متخصص در این زمینه ، میتوانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و با انرژی بیشتر این مسیر پر پیچ و خم را طی کنید .
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور تجربی
قبولی در کنکور تجربی
قبولی در کنکور تجربی از دغدغه های پیش رو برای دانش آموزان امسال بوده وبه دلیل بازار کار نسبتا خوب رشته های تاپ شاخه تجربی همه ساله شرکت کنندگان زیادی داشته و افراد زیادی نیز از رشته های دیگر به این مسیر متمایل شده و قصد امتحان شانس خود را در این شاخه نیز می کنند . پس باید گفت که کار سختی در پیش رو دارید . رقیبان سفت و سختی که صبح تا شب درس می خوانند و کاملا رویهدف خود متمرکزند . اما نترسید ! به قول قدیمیا ” کار هر کس نیست خرمن کوفتن! ” اینکه یه نفر زیاد درس بخونه نشانه ی حتمیت قبولی در کنکور تجربی آن نیست .
پس استرس زیاد بودن داوطلبان را نخورید . به قول یکی از اساتید نصف بیشتر این شرکت کنندگان سیاهی لشکر هستند و فقط برای امتحان شانس خود و چشم تو هم چشمی خانواده و یا دلایل دیگر از این قبیل ، عزم شرکت در این آزمون را کرده اند .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور سراسری 
رتبه قبولی در کنکور تجربی
رتبه قبولی در کنکور تجربی برای رشته های مختلف متفاوت بوده و بهتر است به جای رتبه ، به تراز خود تمرکز کنید . به علت اعمال سهمیه در مناطق مختلف و سهمیه های دیگر همچون جانبازی و شهدا و هیئت علمی ، تخمین رتبه قبولی در کنکور تجربی برای افراد مختلف متفاوت بوده و باید جدا جدا بررسی کرد . اما طبق افزایش چند درصدی سهمیه قبولی در شاخه تجربی در سال قبل ، حداقل تراز و رتبه قبولی کاهش یافته و داوطلبان با ترازهای نه چندان خوبی نیز در شاخه های تجربی قبول شده اند . که اگر همین رویه را نیز امسال پیش ببرند ، شانس قبولی شما نیز افزایش یافته و امکان قبولی در کنکور تجربی با رتبه بدتر را نیز خواهید داشت .
بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی تجربی به صورت تلفنی
احتمال قبولی در کنکور تجربی
احتمال قبولی در کنکور تجربی بسته به تلاش هر فرد داشته و امری ثابت و از پیش تعیین شده نیست . احتمال قبولی در کنکور تجربی برای افراد در منطقه ۳ و سپس منطقه ۲ و سپس برای منطقه ۱ می باشد . یعنی افرادی که دبیرستان خود را در یکی ازشهرهای مناطق سه گذرانده باشند ، نسبت به افراد دیگر مناطق شانس قبولی بالاتری داشته اما باید این را نیز در نظر گرفت که در منطقه ۳ شایدامکانات تحصیلی به پیشرفتگی مناطق دیگر نباشد . به هر حال برای قبولی خود حتما برنامه داشته باشید و حتما برای هر روز و یا حداقل برای یک هفته برنامه بنویسید و طبق برنامه پیش بروید . برنامه ای که می نویسید باید مطابق الگوهای خواب و رفتاری شما باشد و نباید الگوهای تکراری که با بدن شما زیاد سازگار نیست را انتخاب کنید .
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته تجربی 
قبولی در کنکور تجربی امسال
قبولی در کنکور تجربی امسال از آن کسانی بود که در نحوه درس خواندن خود نظم داشتند و با اهمیت به تغذیه و ورزش خود با انگیزه و روحیه بالا تلاش می کردند و تسلیم تنبلی و سختی مسیر نمی شدند . موفقیت اتفاقی نیست . اگر با هر فردی که در هر زمینه ای به موفقیت نسبی رسیده است ، صحبت کنید ، حتما از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی و چشم پوشی از اکثر تفریحات اضافه خود می گویند .
در واقع هدف بنده این نیست که بگویم برای قبولی در کنکور تجربی امسال چشم  به روی تفریحات خود ببندید و فقط درس بخوانید . نه ! فقط اندکی از میزان آن کم کنید . و تا زمانی که برنامه درسی که برای خود نوشته اید را تمام نکرده اید ، به سمت تفریحات نروید . البته برنامه تان را آنقدر سنگین ننویسید که جا برای تفریح نباشد و بعد از یکی دو ماه دچار افسردگی شوید و کامل کنکور را کنار بگذارید و از فکر قبولی در بیایید !
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
شرط قبولی در کنکور تجربی
شرط قبولی در کنکور تجربی را شاید بتوان در اهمیت در نحوه تغذیه و تحرکات جانبی افراد موفق نیز جستجو کرد . سعی کنید حتما در برنامه غذایی خود ازغذاهای حاوی کلسیم و منیزیم و پروتئین و گلوکزهای طبیعی استفاده کنید . غالبا بعد از یکی دو ماه مطالعه شدید برای کنکور ، اکثر دانش آموزان دچار ریزش مو و چاقی مفرط و یا جوش های خیلی درشت می شوند که شدیدا روحیه شان را تخریب کرده و فاز منفی از جو غالب می گیرند . پس با یک رژیم سالم تمام نیازهای انرژی بدنی خود را تامین کنید . شاید شرط قبولی در کنکور تجربی همین حفظ روحیه شما  و گرفتن امواج مثبت از خود و اطراف شما همراه با درس خواندن منظم باشد .
بیشتر بخوانید: قبولی کنکور تجربی نظام جدید
عدم قبولی در کنکور تجربی
عدم قبولی در کنکور تجربی شاید برای اغلب شما که در سن پایینی هستید و قبولی در کنکور تجربی را بزرگترین موفقیت خود در زندگی می بینید ، ضربه ای شکننده باشد . اما ناامید نشوید . اکثر افرادی که در جاهای بزرگی قرار دارند ، زانوهایشان از به زمین خوردن های پیاپی در مسیر موفقیت خود ، بارها و بارها زخمی شده است . اما شما فقط حاصل کار آن ها را هم اکنون می بینید . در صورتیکه قدر موفقیت را کسی می داند که بارها شکست خورده و دوباره بلند شده و با توکل و تلاش بیشتر ، به مسیر خود ادامه داده . پس عدم قبولی در کنکور تجربی نشان پایان دنیا نیست . شاید برای تراش دادن بیشتر شخصیت شما و آماده کردنتان برای روزهای سخت آینده باشد …
بیشتر بخوانید: معرفی منابع کمک آموزشی گروه تجربی
سوالات متداول
آیا فقط درس خواندن برای قبولی در کنکور کافیست ؟
باید گفت درست است که درس خواندن امر ضروری برای قبولیست ، اما کافی نیست . برنامه ریزی و پیروی از تجربیات افراد موفق مطابق با توانایی خود ، شاید از لازمه های دیگر موفقیت باشند .
آیا خواندن کتاب های بیشتر برای هر درسی می تواند مطالب بیشتری را به ما بیاموزد ؟
در پاسخ باید بگوییم که درست است که هر کتابی قطعا حرفی برای گفتن دارد اما خواندن یک کتاب خوب و تمرکز روی مطالب آن ، نتیجه بهتری را می تواند داشته باشد .
چه موادی حتما باید در رژیم غذایی ما برای تقویت تمرکز و ذهن باشد ؟
سعی کنید حتما از مواد با گلوکزهای طبیعی مثل کشمش و عسل و گردو برای افزایش فسفر مغزیتان که بتواند فرمان های مغزیتان را به آسانی انتقال دهد و پروتئین های مناسب و شیر استفاده کنید .
«منبع : Experimental examination of pollinator-mediated selection in a ***ually deceptive orchid»
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه مشاوره تحصیلی
آخرین رتبه های قبولی
  قبولی در کنکور تجربی ۹۹
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه قبولی در کنکور تجربی ۹۹
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۵:۵۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم از دغدغه های دانش آموزان نظام قدیم بوده که به دلیل تغییر نظام آموزشی از استرس بالایی به علت تخصیص احتمالی سهمیه به دانش آموزان نطام جدید برخوردارند . ما در این مقاله سعی می کنیم راهکارهای مناسب برای پیمودن این مسیر پر استرس را برای شما ارائه کنیم تا با آمادگی بالاتر و توکل بر خدا و تلاش بیشتر غول کنکور! را شکست دهید  و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید . پس با ما همراه باشید تا قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم هم مثل هر کار سختی که در زندگیتان بر آن فایق شده اید ، را میسر کنیم . برای اطلاعات بیشتر همچنین می توانید با مشاوران و افراد متخصص ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل کنید و توضیحات تکمیلی و یا سوالات احتمالی خود را بپرسید .
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور تجربی
قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم شاید برای افرادی که سالهاست  کنکور تجربی در نظام قدیم را شرکت می کنند ، راحت تر باشد . و به نظر می رسد تغییر رویه و تمایل به شرکت در کنکور نظام جدید برای این افراد مناسب نبوده و ممکن است باعث سردرگمی بیشتر این افراد شوند و حتی به علت تنوع مطالب و نبود کتاب های آموزشی استاندارد در میانه راه خسته شده و دوباره قصد تغییر رویه خود به خواندن کتاب های نظام قدیم کنند که به علت نبود تایم کافی و تلف شدن زمان در به ثبات رسیدن درسی ، حتی شانس قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم نیز برایشان دشوار شود . لذا توصیه من به افرادی که چندین سال است در کنکور نظام قدیم  شرکت می کنند این است که همین رویه را در پیش بگیرند و تغییر نظام کنکوری ندهند .
بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی تجربی به صورت تلفنی
رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم همچون سال های پیش بوده و حضور نظام جدیدی ها باعث بدتر شدن شرایط رتبه آن ها نمی شود . در واقع این گونه نیست که برای نظام جدیدی ها یک رتبه اعلام شود و برای نظام قدیمیها نیز یک رتبه دیگر . بلکه رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم هم تراز با قبولی های نظام جدید بررسی می شود و ممکن است کل طرفیت یک دانشگاه را فقط افراد نظام قدیم پر کنند و مسیر قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم برایشان فرقی با نظام جدیدی ها نداشته باشد . در واقع همه ی شرکت کنندگان با همدیگر سنجش میشوند و از سرفصل های مشترک درسی ، سوال های یکسانی طرح می شود و رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم با نظام جدید دو شاخه جدا نیست و در یک مجموعه قرار می گیرند .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور سراسری 
احتمال قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
احتمال قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم با توجه به اینکه افراد شرکت کننده در نظام قدیم شانس ترمیم معدل را دارند و می توانند معدل خود را افزایش دهند ، از جهتی بالاتر از نظام جدیدی ها است . همانطور که می دانید امسال تاثیرمعدل قطعی بوده و دیگر تاثیر مثبت نیست . لذا هر نمره کم یا زیاد می تواند رتبه شما را بدتر یا بهتر کند . پس با توجه به شانس بهبود معدل توسز نظام قدیمی ها می توان این را یک شانس افزون برای این دسته در نظر گرفت و با این دید گفت که احتمال قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم برای نظام قدیمی ها بالاتر است . اما باید سر سختی طراحان در طرح سوالات نظام قدیمی ها را نیز نادیده نگرفت و با این دید مسیر نسبتا سختی را در پیش روی نظام قدیمیها شاید دید .
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته تجربی
قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم امسال
قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم امسال کمی برای دانش آموزان نظام قدیمی شوک برانگیز بود و اغلب اذعان داشتند که کنکورشان از نظام جدیدی ها سخت تر بود . اما بیایید کمی منصفانه تر نگاه کنیم . آیا نظام جدیدی ها کتاب تست استانداردی برای درس های خود داشتند ؟ پاسخ قطعا خیر است . چون اولین باری بود که از این نظام سوال مطرح میشد و هیچ کس دیدی از کیفیت سوالات مطرحی نداشت . لذا اکثر نطام جدیدی ها با دیدی مبهم و پر از استرس به جلسه کنکور رفته بودند در صورتیکه نظام قدیمی ها حداقل یکبار در جو کنکور قرار گرفته بودند و کتاب های استاندارد و سوال های مشابه قبلی را در دست داشتند .
پس قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم امسال با تمام انتقاداتی که بر آن وارد است اما به خاطر مشخص بودن مسیر آن ، برای نظام قدیمی ها قابل پیش بینی بود . البته باید این را در نظر گرفت که هر فردی در سال اول شرکت در کنکور خود نسبت به دیگر دانش آموزان ، یک سهمیه بالاتر داشته و این به خاطر تراکم درسی سال دوازدهم همزمان با خواندن برای کنکور می باشد که حق طبیعی سال اولی هاست .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی – رشته های تجربی
شرط قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
شرط قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم مثل بقیه کنکوری ها  بسته به برنامه ریزی دقیق و اصولی و توجه به برنامه غذایی و ورزشی و استفاده از تجربیات دیگر افراد موفق در این مسیر دارد . در واقع هیچ فرمول موفقیتی وجود ندارد که با آمورش آن بتوانید یک شبه دکتر شوید . فقط باید تلاش کنید و با برنامه پیش بروید تا به جای شاید ، “قطعا ” موفق شوید . اینکه چه میزان زمان می برد تا به موفقیت خود برسید نسبی بوده و برای یک فرد شاید در چند ماه و برای فردی در چند سال حاصل شود اما چیزی که مهم است این است که شرط قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم  فقط به نظم درسی خودتان بستگی دارد و موفقیت چیز اتفاقی نیست .
بیشتر بخوانید: معرفی منابع کمک آموزشی گروه تجربی
عدم قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
عدم قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم شاید شما را به امتحان کنکور نظام جدید و یا به کنار گذاشتن این مسیر پر استرس ، بکشاند . اما باید گفت صبوری کنید و به خود ایمان داشته باشید و با توکل به خدا دوباره تلاش کنید . شاید رمز موفقیت شما در همین سال پیش رو باشد و اگر تسلیم شوید و جا بزنید ، همیشه خود را یک ترسو تصور کرده و نتوانید اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید . توصیه ما این است که عدم قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم نشان شکست شما نیست . شاید نشان تلاش بیشتر شما برای عدم قناعت در مسیر پیش روست . آرزوی موفقیت شما ، زمزمه هر لحظه ماست . پیروز باشید ..
بیشتر بخوانید: بودجه بندی منابع کنکور – رشته های علوم ریاضی انسانی تجربی و هنر
سوالات متداول
آیا دو دسته رتبه بندی برای نظام قدیمی ها و جدیدی ها وجود دارد ؟
خیر . بلکه همه ی داوطلبان با همدیگر سنجش شده و تفاوتی با یکدیگر ندارند .
کنکور نظام قدیم سخت تر است یا نظام جدید ؟
به خاطر طرح همه ساله سوال از مباحث نظام قدیم ، طراحان سوال کمی در نظام قدیم سخت گیر بوده اما تفاوتی در مباحث مشترک وجود ندارد .
شرط معدل در کنکور امسال برای نظام قدیمی ها چگونه است ؟
شرط معدل قطعی بوده و نمرات بد و خوب همگی در رتبه تاثیر دارند و بهتر است اگر نمره ای پایین است ، در ترمیم معدل ، افزایش بدهید .
«منبع : Experimental examination of pollinator-mediated selection in a ***ually deceptive orchid»
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه مشاوره تحصیلی
آخرین رتبه های قبولی
  قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۳:۳۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور به تفصیل در مطالب قبلی توضیح داده شده اند . امروزه با مشخص شدن اهمیت ادامه تحصیل از جنبه های مختلف مانند بهبود موقعیت شغلی و… عده زیادی مشتاق ادامه تحصیل هستند . در این میان دانشگاه هایی که پذیرش بدون کنکور را انجام می‌دهند توجه عده زیادی را به خود جلب کرده که یکی از این دانشگاه ها ، دانشگاه پیام نور می‌باشد . اطلاع از شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور اهمیت زیادی دارد . وقتی از پذیرش بدون کنکور این دانشگاه صحبت می‌شود منظور طرح فراگیر پیام نور است . شرط اصلی از شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور قبولی در آزمون این طرح می­باشد . با توجه به اینکه عموماً در این دانشگاه حضور دانشجویان الزامی نیست این پذیرش برای کسانی که شاغل هستند یا ازدواج کرده اند گزینه خوبی به شمار می‌رود .
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام و پذیرش دانشجو بدون کنکور
توضیحات بیشتر درباره شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور
در این نوع از تحصیل لزومی به مرتبط بودن رشته کارشناسی و رشته ارشد داوطلبان نبوده و آنان می‌توانند در هر رشته ای که در این مراکز وجود دارد در صورت دارا بودن شرایط مشغول به تحصیل شوند . ثبت نام این دانشگاه به صورت اینترنتی انجام شده و نیازی به مراجعه عزیزان به دانشگاه نیست . داوطلبان با مراجعه به سایت این سازمان و پس از پرداخت هزینه لازم می‌توانند نسبت به دریافت فرم انتخاب رشته و تکمیل آن اقدام کنند . هر داوطلب می‌تواند تا سقف ۲۰ کد رشته را انتخاب کند و چون تعداد انتخاب ها نسبتاً محدود است لازم است عزیزان با مشاوران آگاه مشورت کرده و بر اساس علاقه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند . برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور می‌توانید با مرکز مشاوره آویژه در ارتباط باشید و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید .
بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد
ثبت نام و  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور
ثبت نام و  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور را می‌توانید به طور کامل از مشاوران مرکز مشاوره آویژه سؤال کنید اما به طور خلاصه اطلاعاتی را خدمتتان عرض می‌کنیم . ثبت نام این سازمان از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود . تمام کسانی که در کنکور سراسری ارشد شرکت کرده باشند می‌توانند شانس خود را برای قبولی در این مراکز نیز بیازمایند . رشته های این مرکز در دو گروه با آزمون و بدون آزمون تقسیم بندی می‌شوند که رشته های بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند و زمان ثبت نام از اسفند سال گذشته تا ۶ شهریور سال جاری می‌باشد . کسانی که حتی در کنکور سراسری ارشد شرکت نکرده باشند نیز می‌توانند نسبت به ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور اقدام کنند .
نکات تکمیلی ثبت نام و  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور
اگر قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارید بهترین کار مطالعه اطلاعیه های این سازمان برای آگاهی از ثبت نام و  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور است که در سایت این دانشگاه قابل دسترسی هستند . در طرح فراگیر دانشگاه پیام نور شما پس از انتخاب رشته تحصیلی مورد نظرتان ۶ تا ۱۰ واحد از دروس ترم اول آن رشته را مطالعه می‌کنید و سپس آزمونی از این دروس گرفته شده و باید نمره لازم را کسب نمایید پس لزومی به مرتبط بودن رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد شما وجود نداشته و در انتخاب رشته آزاد هستید . توجه داشته باشید که رشته دکتری و کارشناسی ارشد شما باید مرتبط باشند پس با دقت انتخاب رشته کنید . برای اطلاع از ثبت نام و  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور در این مورد می‌توانید دفترچه راهنمای ثبت نام این سازمان را مطالعه کنید .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور فراگیر پیام نور
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد را در ادامه توضیح خواهیم داد . به طور کلی کسانی که می‌خواهند در این دانشگاه تحصیل کنند باید یک سری شرایط عمومی داشته باشند از جمله ، اعتقاد به اسلام یا یکی از دین های تصریح شده در قانون اساسی ، نداشتن عناد با جمهوری اسلامی ایران ، عدم فساد اخلاقی و… که توضیحات هر یک را می‌توانید در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور مشاهده کنید . از دیگر شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد می‌توان به دارا بودن مدرک کارشناسی مورد تائید اشاره کرد و یا تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل شده و مدرک خود را دریافت کنید. دانشجویان که اکنون به آنان دانش پذیر گفته می‌شود در صورت قبولی در آزمون ( حداقل نمره ۱۲ در دروس و معدل ۱۴ ) می‌توانند به ادامه تحصیل در آن رشته بپردازند .
دیگر شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد
داوطلبان پس از ثبت نام اولیه حدود سه الی چهار ماه فرصت دارند منابع امتحانی دروس اعلام شده را مطالعه و برای آزمون خود را آماده کنند . به طور کلی سطح این آزمون خیلی بالا نیست و توصیه می‌شود برای مطالعه منبع از کتب پیام نور استفاده کنید . البته تأثیر مشاوره تحصیلی را نیز نباید دست کم گرفت زیرا آشنایی با ثبت نام و  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور و نحوه طراحی سؤالات و مباحث پرتکرار و… علاوه بر صرفه جویی در زمان شما باعث افزایش کیفیت مطالعه شده و شانس قبولی شما را نیز در این رشته ها افزایش می‌دهد و می‌توانید به قبولی امیدوار باشید . مورد بعدی درخصوص اعتبار مدرک این دانشگاه است که باید بدانید دانشگاه های پیام نور از نظر علمی مورد تائید وزارت علوم بوده و حتی در خصوص تحصیل در خارج از کشور نیز معتبر است .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور و مراحل آن
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد تهران
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد تهران با شرایطی که تا کنون عرض کردیم تفاوت چندانی ندارد . برای این ثبت نام هم لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته فراگیر پیام نور را به خوبی مطالعه کنید . پذیرش فراگیر پیام نور این مرکز نیز در دو نیمسال مهر و بهمن انجام می‌شود . برای ثبت نام به مدارکی مانند مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته مورد تائید (یا گواهی موقت) ، تأییدیه سهمیه های ایثارگری و… در صورت وجود ، ۶ قطعه عکس ، تصویر کارت ملی و صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه ، مدرک مشخص کننده وظیفه نظام وظیفه آقایان و… نیاز است . لازم به ذکر است رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری جز رشته های فراگیر پیام نور نیستند . برای اطلاع کامل از شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد تهران با ما در ارتباط باشید .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد مشهد
شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد مشهد نیز تفاوتی با بقیه شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور نداشته و تمام توضیحات قبلی صادق است . رشته های این مرکز را به طور کلی می‌توان در گروه های اقتصاد و حسابداری ، علوم اجتماعی ، ادبیات ، علوم روانشناسی و تربیتی ، علوم پایه ، الهیات ، کشاورزی ، مهندسی های مختلف و هنر تقسیم بندی کرد . برای مثال رشته های اقتصاد و حسابداری شامل اقتصاد ، حسابداری ، مدیریت های مختلف ( مانند بازرگانی ، فناوری اطلاعات و… ) هستند . رشته های روانشناسی و علوم تربیتی شامل تربیت بدنی ، روانشناسی ، علم اطلاعات ، مشاوره و… هستند . برای اطلاع از لیست کامل رشته ها و شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارشد مشهد می‌توانید با ما در ارتباط باشید .
«منبع : Payame Noor University»
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه مشاوره تحصیلی
آخرین رتبه های قبولی
  شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۳:۳۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

قبولی در کنکور تجربی نظام جدید

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
قبولی در کنکور تجربی نظام جدید از دغدغه های جدید دانش آموزان دوره دوازدهم و پشت کنکوری های دوازدهم در سال پیش بوده که بنا بر سردرگمی زیاد دانش آموزان ، تصمیم گرفتیم مطلبی در این موضوع خدمت شما ارائه کنیم تا کمی از سردرگمی های ذهنیتان کم شود . امروزه به علت بازار کار نسبتا خوب رشته های تجربی ، طرفدارهای بیشتری را این شاخه به خود اختصاص داده و متعاقبا برای دانش آموزان این دو سال اخیر قبولی در کنکور تجربی نظام جدید  اهمیت بیشتری به علت نبود کتاب های کمک آموزشی استاندارد و مناسب و هجوم عده ای از نظام قدیمی ها به کنکور نظام جدید ، پیدا کرده است .
پس با ما همراه باشید تا بتوانیم بهترین راهنمایی های خود را در اختیارتان بگذاریم تا به قبولی در کنکور تجربی نظام جدید دست پیدا کنید . همچنین مشاوران و متخصصان ما با بیشترین اطلاعات و دل گرم ترین مشاوره ها در مرکز مشاوره آویژه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند .
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور تجربی
قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
قبولی در کنکور تجربی نظام جدید از مباحث داغ امسال بوده که دانش آموزان به خصوص دوازدهمی های امسال باید اطلاعات کامل در این زمینه داشته باشند . مطلب اول این است که بدانید به علت نبود کتاب های کمک آموزشی زیاد ، طراحان سوالات کنکور در این نطام ، زیاد در سوالات حساس نبوده و مثل کنکور نظام جدید نیست که از تمام جزئیات کتاب سوال درآورده باشند و گاها مجبور شوند به قید های جملات تاکید زیاد کنند و داوطلبان را عاصی کنند ! پس برای قبولی در کنکور تجربی نظام جدید کار نظام جدیدی ها از این نظر راحت تر است . مورد دیگر اینکه با تمام این تفاسیر باز هم برای قبولی در کنکور تجربی نظام جدید باید تلاش بیشتری کنید چون از سرفصل های مشترک با نظام قدیم ، سوال های مشترکی طرح می شود .
بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی تجربی به صورت تلفنی
رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام جدید معادل با نظام قدیمی ها بوده و رتبه بندی مجزایی از همدیگر ندارند . در واقع یک تراز و رتبه بندی کلی برای همه داوطلبان اعلام می شود و تنها در بخش سوالات با یکدیگر متفاوتند . اما همانطور که در بالا نیز گفنه شد ، به علت نبود سابقه کنکور در نظام جدید نمیتوان به طور دقیق رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام جدید را پیش بینی کرد . چون میزان پاسخ دهی دانش آموزان جدید به سوالات نظام جدید کامل ارزیابی نشده و آمار دقیقی در دست نیست . علاوه بر آن رتبه قبولی برای رشته های مختلف متفاوت است اما برای قبولی در سه رشته اصلی باید به طور میانگین درصد هایتان دو رو بر ۷۰ باشد تا بتوانید  به رتبه قبولی در کنکور تجربی نظام جدید امیدوار باشید .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور سراسری
احتمال قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
احتمال قبولی در کنکور تجربی نظام جدید تقریبا زیاد بوده چون رقبا در این نظام فعلا کم است . حتی به گونه ای شده است که عده ای از نظام قدیمی ها متمایل شده اند تا تغییر نظام دهند و در کنکور نظام جدید شرکت کنند . چون امسال طبق اعلام سازمان سنجش امکان شرکت در هر دو نظام برای داوطلبان وجود دارد و الزاما برای شرکت در کنکور نظام جدید نیازی به نظام جدیدی بودن نیست و این باعث می شود که احتمال قبولی در کنکور تجربی نظام جدید امسال برای دوازدهمی کمی سخت تر شود .
اما باز هم نیازی به نگرانی نیست . چون اینکار به ضرر اکثر نظام قدیمی ها خواهد بود . و علت آن در این است که تغییر نظام برای داوطلبی که چندین سال در نظام قدیم شرکت کرده و هم اکنون می خواهد کتاب های جدیدی را مطالعه کند ، گمراه کننده بوده و اگر برنامه ریزی درست و مناسی نداشته باشد ، ضربه ی خیلی جدی ای خواهد خورد .
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته تجربی
قبولی در کنکور تجربی نظام جدید امسال
قبولی در کنکور تجربی نظام جدید امسال طبق گفته های بالا ، کمی دشوار بوده اما زیاد نگران کننده نیست . توصیه ای که برای قبولی در کنکور خدمت شما می توانم عرض کنم این است که خونسرد باشید و برنامه ریزی دقیقی برای هر لحظه خود داشته باشید . فرصت کنکور بسیار محدود بوده و در بهترین ایام جوانی شما قرار دارد پس با کم کاری و برنامه ریزی نادرست ، ایام خود را تباه نکنید و زیاد به فکر پشت کنکور ماندن نباشد و همه تلاشتان را در سال پیش رو بکنید و خسته نشوید . و در نهایت برای قبولی در کنکور تجربی نظام جدید امسال حتما با برنامه غذایی درست و ورزش مناسب و استفاده از تجربیات افراد موفق و توکل بر خدا ، پیش بروید و از امید به موفقیت دست برندارید .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی – رشته های تجربی
شرط قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
شرط قبولی در کنکور تجربی نظام جدید برنامه ریزی صحیح درسی  و استفاده از روند تحصیلی و تجربیات افراد موفق بوده و داشتن یک برنامه غذایی و ورزش مناسب . در واقع موفقیت چیز پیش فرض نیست . موفقیت کسب کردنی است . برای هدف های خود تلاش کنید . برای مثال توصیه ای که اغلب به دانش آموزان می کنیم این است که در آزمون های آزمایشی مختلفی که شرکت می کنند ، سعی کنند هربار ترازشان را نسبت به آزمون قبل حتی شده به اندازه صد واحد زیاد کنند و کم کم به سمت هدف های بالاتر خود قدم بردارند و عجله در پیشرفت نکنند . در واقع شاید شرط قبولی در کنکور تجربی نظام جدید همین صبوری افراد هدفمند و با برنامه می باشد . لذا ناامید نشوید و با توکل به خدا به سمت رویاهای خود قدم بردارید .
بیشتر بخوانید: معرفی منابع کمک آموزشی گروه تجربی در کنکور 
عدم قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
عدم قبولی در کنکور تجربی نظام جدید نیز مثل نظام قدیم می تواند برای نظام جدیدی ها پیش بیاید ولی نگرانی زیادی ندارد چون اغلب این افراد هنوز دچار سردرگمی بوده و منبع درستی برای کنکور پیش روی خود نداشتند . لذا نتوانسته اند نتیجه مورد انتظار خود را از کنکور کسب کنند . اما در سال آتی با توجه به منابع سوالی کنکوری که هم اکنون در دست دارد می تواند برنامه ریزی بهتری کرده و رتبه خود را بهبود بخشد . در واقع عدم قبولی در کنکور تجربی نظام جدید تنها یک بهانه است برای تلاش بیشتر . شاید قبولی در رشته بهتر و رویایی شما ، در یک سال تلاش بیشتر در انتظار شما باشد .
بیشتر بخوانید: بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور تجربی
سوالات متداول
آیا در نحوه رتبه بندی کنکور ، دو نوع رتبه بندی برای داوطلبان اعلام می شود ؟
پاسخ خیر بوده و برای هر دو نظام فقط یک رتبه اعلام می شود .
کنکور نظام جدید آسان تر است یا نظام قدیم ؟
کنکور نظام جدید به علت تازه بودن مباحث درسی ، هنوز سوالات ریزی از آن طرح نشده و جا برای طرح سوالات معقول تر و کلی تر وجود دارد اما در نظام قدیم گاها سوالات خیلی سخت بوده و به ریزترین مسائل نیز توجه می شود .
از مباحث مشترک نظام جدید و قدیم ، چگونه سوال طرح می شود ؟
از مباحث مشترک ، سوالات مشترک طرح می شود .
«منبع : Experimental examination of pollinator-mediated selection in a ***ually deceptive orchid»
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه مشاوره تحصیلی
آخرین رتبه های قبولی
  قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه قبولی در کنکور تجربی نظام جدید
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۹:۱۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)