مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری راه جبرانی است برای افرادی که در انتخاب رشته دانشگاه سراسری موفق به پذیرش در هیچ رشته محلی نشده اند و یا از رشته و دانشگاهی که در آن قبول شده اند رضایت ندارند که البته این حالت برای افرادی که مشاوره تحصیلی داشته اند کمتر پیش خواهد آمد.
به طور کل هر سال پس از پایان مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری تعدادی صندلی خالی در برخی از رشته ها باقی میماند که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد برای مثال هنگامی که یک داوطلب هم در کنکور سراسری و هم در کنکور آزاد شرکت میکند و در نهایت در دانشگاه آزاد ثبت نام میکند یک صندلی در دانشگاه سراسری خالی خواهد ماند. هم چنین مواردی مانند عدم ثبت نام دانشجو پذیرش شده، انصراف دانشجوها و… باعث میشود که تعداد دانشجویان در برخی از رشته ها نسبت به ظرفیت موجود کمتر باشد که این امر منجر به ارائه درخواست تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به سازمان سنجش خواهد شد. میتوانید برای کسب اطلاعات جامع تر و دقیق تر در خصوص تکمیل ظرفیت با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.
مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری مسئله ای میباشد که اهمیت آن از متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری چه در مقطع کارشناسی و چه کارشناسی ارشد پوشیده نیست چراکه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری آخرین فرصت برای متقاضیان است تا بتوانند در رشته ای که به آن علاقه دارند یا رشته بهتری نسبت به آنچه که پذیرش شده اند تحصیل کنند. از آنجایی که ظرفیت رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت کمتر از کنکور اولیه میباشد و حداکثر حق انتخاب رشته ها نیز کمتر از انتخاب رشته کنکور اصلی میباشد از این رو نیاز است که با کمک مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شانس خود را برای پذیرش در رشته مورد نظر افزایش دهیم.
مشاوره با در نظر گرفتن تراز و رتبه شما و شرایط رشته ها و دانشگاه های موجود کمک خواهد کرد به گونه ای انتخاب رشته خود را اولویت بندی کنیم که حتی اگر در رشته مورد نظر خود پذیرش نشدیم بتوانیم در بهترین رشته ممکن پذیرش شویم. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که اگر در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت موفق عمل نکنید و در رشته ای پایین تر از رشته ای که در کنکور اولیه پذیرش شده قبول شوید دیگر حق بازگشت به رشته اولیه خود را ندارید.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری خدمتی از طرف برخی از مراکز مشاوره تحصیلی میباشد تا امکان انتخاب رشته بهتر و اصولی تر برای تمامی متقاضیان وجود داشته باشد. از آنجایی که ممکن است مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به صورت حضوری برای برخی از داوطلبان مقدور نباشد از این رو مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری کمک خواهد کرد که داوطلبان با صرف حداقل وقت، انرژی و هزینه بتوانند با آگاهی بیشتری در مسیر انتخاب رشته خود قدم بردارند.
قابل انکار نیست که حساسیت آزمون تکمیل ظرفیت نسبت به مرحله اولیه بیشتر میباشد و کسانی که در ثبت نام تکمیل ظرفیت شرکت کرده‌اند به عنوان آخرین فرصت برای آنها بسیار مهمتر از انتخاب رشته اولیه است. پس لازم است متقاضیان حداقل با بهره مندی از مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری انتخاب رشته اصولی تری را انجام دهند تا شانس خود را برای پذیرش در رشته مورد نظر افزایش دهند. داوطلبان میتوانند شماره پاسخگویی مشاوره تحصیلی را از طریق مراجعه به سایت مرکز مورد نظر به دست آورند.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای افرادی امکان پذیر است که در کنکور اصلی دانشگاه سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشند. در صورت برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ثبت نام آن کاملاً اینترنتی میباشد به این صورت که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org   و رفتن به قسمت ثبت نام تکمیل ظرفیت، مراحل ثبت نام خود را سپری کنند. داوطلبان باید ابتدا لیست رشته های معرفی شده را مشاهده کنند و از میان آنها رشته های مورد علاقه خود را در فهرست ثبت نام درج کنند. ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری بر خلاف ثبت نام اولیه، هزینه ای برای متقاضیان در بر ندارد و کلیه افراد مجاز به انتخاب رشته می توانند به صورت رایگان و از طریق سایت مربوطه ثبت نام خود را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه سراسری
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را نمیتوان به طور دقیق اعلام کرد چراکه هر ساله دچار نوسان است. از آنجایی که وزارت علوم در مصوبه سال قبل، تکمیل ظرفیت را برای تمام دانشگاه های سراسری و آزاد لغو کرد و تا کنون نیز مصوبه جدیدی را در مورد برقراری مجدد طرح تکمیل ظرفیت ارائه نداده است از این رو نمیتوان زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را به صورت یک تاریخ مشخص عنوان کرد. اما به طور معمول ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری دو الی سه هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و پایان مهلت ثبت نام دانشگاه ها میباشد. چراکه ابتدا باید مشخص شود که بعد از ثبت نام دانشجویان چه تعداد صندلی خالی در دانشگاه ها وجود دارد و پس از معرفی رشته های دارای ظرفیت از طرف واحدهای دانشگاهی، سازمان سنجش و پذیرش دفترچه تکمیل ظرفیت را ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری این امکان را ایجاد میکند افرادی که نتوانسته اند در رشته و دانشگاه مناسبی پذیرش شوند شانس خود را دوباره امتحان کنند. گاه رشته هایی در تکمیل ظرفیت وجود دارند که بسیار از رشته پذیرش شده دانشجو بهتر هستند و فرد به راحتی میتواند در این رشته ها پذیرش شود. چرا که ثبت نام تکمیل ظرفیت همزمان با اوایل شروع ترم مهر ماه میباشد و بسیاری از افراد در هیجان آغاز دانشگاه به آزمون تکمیل ظرفیت فکر نمیکنند.
قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای افرادی که در حال تحصیل میباشند به این صورت است که برای ثبت نام حتما باید از دانشگاه در حال تحصیل انصراف داده باشند. به طور کلی در زمینه تحصیلی مشاوره و برنامه ریزی دو اصل در احتمال موفقیت هستند که مسئله تکمیل ظرفیت نیز از این قضیه مستثنا نمیباشد. یک مشاوره تحصیلی با داشتن سال ها تجربه به درستی میتواند پیش بینی کند که احتمال پذیرش شما در چه رشته و دانشگاهی بیشتر است. پس در این راستا استفاده از مشاوره تکمیل ظرفیت چه به صورت حضوری چه به صورت تلفنی بسیار موثر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری همانند زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری همیشه با نوساناتی همراه بوده است. از این رو در صورت برگزاری مجدد طرح تکمیل ظرفیت، داوطلبان میتوانند از طریق مراکز مشاوره تحصیلی یا مراجعه به سایت سازمان سنجش آخرین اخبار را در مورد زمان ثبت نام، دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و زمان اعلام نتایج کسب کنند. به طور میانگین ده روز پس از پایان یافتن ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری نتایج آن اعلام میشود.
داوطلبان میتوانند پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری از طرف سازمان، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند سپس در منو بر روی گزینه تکمیل ظرفیت کلیک کنند و در قسمت اعلام نتایج با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت مربوطه به اطلاعت مربوط به ثبت نام دسترسی پیدا کنند. معمولا اکثر داوطلبانی که در آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش شده اند ورودی بهمن ماه میباشند اما با این حال برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است آمادگی پذیرش این دانشجوها را در نیمه مهر ماه داشته باشند.
سوالات متداول
۱٫ نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چگونه منتشر میشود؟
اگر این نتایج برای رشته های دارای کنکور باشد توسط سایت سازمان سنجش و اگر برای رشته های بدون کنکور باشد معمولا از طریق سایت مرکز آموزشی مربوطه اعلام میشود.
۲٫ ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چه زمانی است؟
تقریبا چند روز پس از اتمام کامل مهلت ثبت نام دانشجویان دانشگاه های سراسری میباشد.
۳٫ شرط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چیست؟
مجاز به انتخاب رشته شدن در مرحله اول کنکور برای رشته های دارای کنکور و سوابق تحصیلی برای رشته های بدون کنکور میباشد.
  تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۱۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور به دو صورت ( بدون کنکور و با کنکور سراسری ) و گاهی در دو نوبت از سال یعنی در نیمه های مهر ماه و بهمن ماه صورت میگیرد. از آنجایی که سال پیش وزارت علوم طرح تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد را متوقف کرد از این رو مسئله برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور برای رشته های دارای کنکور قطعی نمیباشد و تصمیم مشخصی در این باره گرفته نشده است. پس لازم است که متقاضیان دانشگاه پیام نور برای کسب اطلاعت در مورد تکمیل ظرفیت ارشد، از مشاوره تحصیلی کمک بگیرند. شما میتوانید آخرین اخبار موثق مربوطه را از طریق مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه دریافت کنید.
مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور برای متقاضیان کارشناسی ارشد جهت قبولی در رشته مورد علاقه خود بسیار لازم میباشد. چرا که تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور آخرین فرصت خواهد بود. دانشگاه پیام نور تکمیل ظرفیت خود را به دو صورت انجام میدهد، در حالت اول که برای رشته های دارای کنکور میباشد، تکمیل ظرفیت از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش صورت میگیرد. اما از آنجایی که وزارت علوم تکمیل ظرفیت ارشد را برای کلیه دانشگاه ها لغو کرده است و مصوبه جدیدی در مورد برگزاری مجدد تکمیل ظرفیت ارائه نداده است پس نمیتوان در حال حاضر به این گزینه امیدوار بود. اما دانشگاه پیام نور تکمیل ظرفیت دیگری نیز به صورت مستقل دارد که مربوط به رشته های بدون کنکور میباشد.
شما به عنوان یک داوطلب نیاز دارید که به کمک مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور اطلاعات لازم را از چگونگی ثبت نام، شرایط پذیرش و لیست رشته های بدون کنکور کسب کنید. از آنجایی که اگر قرار باشد دانشگاه پیام نور تکمیل ظرفیتی را برای رشته های بدون کنکور خود انجام دهد طبیعتاً افرادی پذیرش خواهند شد که در ثبت نام سریع تر عمل کرده باشند. پس به کمک مشاوره میتوانید از زمان دقیق ثبت نام و جزئیات دیگر برای داشتن عملکرد مطلوب بهره مند شود.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور گزینه ای بسیار مناسب برای افرادی است که بنا به دلایل مختلف، امکان مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور به صورت حضوری برای آن ها وجود ندارد. اولویت تکمیل ظرفیت برای رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور با افرادی است که توانسته اند سریع تر کد رشته های بدون کنکور را شناسایی کنند و در سایت دانشگاه پیام نور برای پذیرش ثبت نام کرده اند. پس شما میتوانید در صورت داشتن دغدغه های روزمره زیاد، با صرف حداقل هزینه و زمان به کمک مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور به موقع اطلاعات لازم را کسب کنید و جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور اقدام کنید.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور همانطور که پیش از این گفته شد هم برای رشته های دارای کنکور از طریق آزمون تکمیل ظرفیت سراسری انجام میگیرد و هم به صورت مجزا و از طریق سایت رسمی دانشگاه پیام نور برای رشته های بدون کنکور انجام میگیرد. داوطلبان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور میتوانند لیست رشته های دانشگاه پیام نور را از طریق سایت سازمان سنجش تهیه کنند و سپس در سایت دانشگاه پیام نور چک کنند که کدام رشته ها بدون کنکور و دارای ظرفیت هستند. البته ممکن است که دانشگاه پیام نور لیست رشته های خود را به صورت دفترچه در سایت یا پایگاه خبری خود ارائه دهد.
در راهکاری ساده تر شما میتوانید به کمک مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور، لیست رشته های بدون کنکور و کد آنها را به دست آورید و پس از وارد کردن کد رشته مورد نظر در سایت ثبت نام، در صورت پذیرش شدن برای ادامه مراحل ثبت نام به واحد آموزشی مورد نظر مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور دقیقا مشخص نمیباشد چرا که هر ساله ممکن است چند روز زود تر یا دیر تر انجام شود. با این حال اگر قرار بر این باشد که ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور مجددا برگزار شود داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  زمان دقیق آن را بفهمند. از طرفی دیگر، متقاضیان تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور میتوانند با پیوستن به پایگاه خبری این مرکز آموزشی یا مراجعه به سایت رسمی آن از زمان ثبت نام مطلع شوند. به طور کل زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور پس از پایان مهلت ثبت نام دانشجویان ارشد میباشد به طور میانگین میتوان گفت از اواسط مهر ماه میتوان منتظر ارائه دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور بود.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور میتواند شانس مجددی را به شما برای پذیرش در رشته دلخواهتان بدهد. شرط شرکت در این ثبت نام تنها مجاز شدن در کنکور ارشد میباشد و حتی افرادی که در انتخاب رشته اصلی پذیرش شده اند نیز میتوانند شانس خود را دوباره امتحان کنند.
البته این مسئله در مورد رشته هایی است که نیاز به کنکور دارند و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور برای این رشته ها مستلزم برگزاری مجدد طرح تکمیل ظرفیت از طرف وزارت علوم است. اما داوطلبان در مورد تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیازی ندارند که منتظر ارائه دفترچه تکمیل ظرفیت از طرف سازمان باشند و با مراجعه به سایت پیام نور میتوانند برای واحدهای دانشگاهی در رشته های دارای ظرفیت آن ها درخواست پذیرش بدهند و این یک فرصت عالی میباشد چرا که ممکن است وزارت علوم هیچ تصمیم مشخصی در خصوص برگزاری مجدد تکمیل ظرفیت دانشگاهی سراسری و آزاد نداشته باشد و در این وضعیت رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور گزینه مناسبی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور اگر برای رشته های دارای کنکور آن باشد که از طرف سازمان سنجش اعلام خواهد شد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و رفتن به منوی تکمیل ظرفیت، کد پیگیری خود را وارد کنند و نتیجه تکمیل ظرفیت خود را مشاهد کنند. کد پیگیری نیز بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است. در مورد اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور برای رشته های بدون کنکور داوطلبان میتوانند به سایت رسمی خود این مرکز آموزشی مراجعه کنند و در صورت پذیرش باید برای طی دیگر مراحل ثبت نام به واحد آموزشی پذیرفته شده حضوری مراجعه کنند. با این حال به طور میانگین هفت تا ده روز پس از ثبت نام نتایج تکمیل ظرفیت اعلام خواهند شد.
سوالات متداول
۱٫ چه کسانی میتوانند در تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور شرکت کنند؟
کلیه افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده اند میتوانند شرکت کنند. همینطور افراد دارای مدرک کارشناسی برای رشته های بدون کنکور.
۲٫ فواید مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور چیست؟
مشاوره تلفنی کمک میکند افرادی که در مناطق محروم هستند یا به دلیل مشغله، وقت مراجعه ندارند بتوانند با تماس، مشاوره تلفنی دریافت کنند که هزینه و وقت کمتری خواهد برد.
۳٫ تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور به چه صورت است؟
تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور یا از طریق آزمون سراسری برای رشته های دارای کنکور است یا بدون آزمون برای رشته هایی که نیاز به کنکور ندارند.
  ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۱:۳۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

اعلام نتایج دانشگاه سراسری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
نتایج دانشگاه سراسری طی چند مرحله و برای پذیرش های مختلف اعلام خواهد شد. دانشگاه سراسری شامل دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور میباشد. این دانشگاه ها ممکن است در دو نیمه از سال یعنی در مهر ماه و بهمن ماه پذیرش داشته باشند. از طرفی مسئله تکمیل ظرفیت این دانشگاه ها چه در مورد رشته های دارای کنکور و چه رشته های بدون کنکور مطرح است. پس نتایج دانشگاه سراسری در وضعیت های مختلفی قابل بررسی است. از این رو شما میتوانید با توجه به وضعیت داوطلبی خود و اینکه متقاضی چه دانشگاهی، در چه مقطعی و در چه نیمه ای هستید به کمک مشاوره تحصیلی زمان اعلام نتایج را مطلع شوید. مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه میتواند در کوتاه ترین زمان اطلاعت جامع و دقیقی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهد.
اعلام نتایج دانشگاه سراسری
اعلام نتایج دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh. org میباشد. داوطلبانی که میخواهند نتایج دانشگاه سراسری را مشاهده کنند میتوانند با مراجعه به سایت و رفتن به قسمت اعلام نتایج، اطلاعات داوطلبی خود ( کد پیگیری که بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است ) را وارد کنند و نتایج را مشاهده کنند. اعلام نتایج دانشگاه سراسری در دو نوبت میباشد. نوبت اول مربوط به اعلام نتایج اولیه کنکور یا همان کارنامه است و تراز و رتبه دانشجو مشخص میشود و مرحله دوم مربوط به نتایج انتخاب رشته داوطلب میباشد که مشخص کننده رشته محل پذیرش شده داوطلب است. معمولا دو الی سه هفته پس از نتایج اولیه، نتایج نهایی مشخص میشوند. که برای کنکور اصلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا اواسط شهریور ماه است. داوطلبان میتوانند به کمک مشاوره تحصیلی یا مراجعه به سایت سازمان سنجش از تاریخ دقیق اعلام نتایج با خبر شوند.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
زمان نتایج دانشگاه سراسری
زمان نتایج دانشگاه سراسری برای کنکور اصلی معمولا اواسط مرداد ماه میباشد. البته این زمان مربوط به مرحله اول اعلام نتایج دانشگاه سراسری میباشد که رتبه داوطلبان مشخص خواهد شد. زمان نتایج دانشگاه سراسری را دقیقا مشخص کرد اما معمولا یک ماه پس از برگزاری جلسه کنکور است. مرحله که مربوط به نتیجه انتخاب رشته داوطلبان است معمولا در نیمه دوم شهریور ماه میباشد. در مورد نتایج ارشد سراسری نیز در نیمه دوم شهریور ماه نتیجه انتخاب رشته اعلام خواهد شد. با اینکه اعلام نتایج در هر مقطع و مرحله ای همیشه با نوساناتی همراه بوده، بهتر است به کمک مشاوره تحصیلی پیگیر زمان دقیق اعلام نتایج باشید.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری
اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری مربوط به دانشگاه هایی میباشد که در برخی رشته ها بدون کنکور دانشجو میپذیرند. طبق آخرین آمار تنها ۱۵% از کلیه رشته های دانشگاهی وابسته به کنکور هستند و ۸۵% دیگر در دانشگاه های مختلف همچون علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و… بدون کنکور نیز قابل پذیرش هستند. از میان دانشگاه های سراسری دانشگاه پیام نور بدون کنکور در بسیاری از رشته ها طی نیمه مهر ماه و بهمن ها دانشجو میپذیرد.
اعلام نتیجه برای این رشته ها ممکن است با زمان نتایج دانشگاه سراسری متفاوت باشد و به صورت مستقل از طریق خود سایت دانشگاه پیام نور منتشر شود. اما به طور کلی زمان اعلام نتایج رشته های بدون کنکور سراسری در نیمه اول شهریور ماه و در نیمه دوم بهمن ماه میباشد. البته در صورتی که مسئله تکمیل ظرفیت باشد زمان آن به طور معمول اواخر مهر ماه میباشد. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که پذیرش در رشته های بدون کنکور تنها بر اساس سوابق تحصیلی میباشد و ملاک ارزیابی ثبت نام کنندگان معدل آن ها میباشد. به این صورت که از میان دو داوطلب برای یک رشته فردی پذیرش خواهد شد که معدل دیپلم او بهتر باشد.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای برخی از داوطلبان که در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند یا علاقه ای به رشته محل پذیرفته شده خود ندارند بسیار مهم تر از نتایج کنکور اصلی میباشد. چرا که این آخرین فرصت برای پذیرش در رشته مورد علاقه خواهد بود. نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری معمولا یک تا دو هفته پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت توسط سایت سازمان سنجش اعلام میشود یعنی همزمان با اواخر مهر ماه میباشد.
داوطلبان میتوانند در منو تکمیل ظرفیت سایت سازمان سنجش نتیجه تکمیل ظریف خود را مشاهده کنند. اما مسئله اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ممکن است برای تکمیل ظرفیت توسط سازمان سنجش منتشر نشود. برای مثال دانشگاه پیام نور در اکثر رشته های خود بدون کنکور دانشجو میپذیرد و در مورد این رشته ها ممکن است اعلام نتایج توسط سایت خود مرکز آموزشی باشد و به صورت مجزا منتشر شود. در این موارد داوطلب باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کند و در صورت پذیرش، به صورت حضوری به واحد مورد نظر مراجعه کند و دیگر مراحل ثبت نام را به حضوری انجام دهد.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
نتایج نهایی دانشگاه سراسری
نتایج نهایی دانشگاه سراسری در واقع همان نتیجه انتخاب رشته داوطلبان میباشد که دو تا سه هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص میشود. نتیجه تمامی دانشگاه های سراسری توسط سازمان سنجش و در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد. از آن جایی که زمان بسیار دقیقی برای اعلام نتایج نهایی دانشگاه سراسری مشخص نشده است و هر سال ممکن است چند روز زود تر یا دیرتر برگزار شود از این رو بهتر است داوطلبان به کمک مراکز مشاوره تحصیلی پیگیر زمان دقیق اعلام نتایج باشند. البته این مسائل مربوط به رشته های دارای کنکور است و در مورد رشته هایی که بدون کنکور نیز پذیرش دارند اعلام نتایج ممکن است از طرف سازمان سنجش نباشد و توسط خود مرکز آموزشی منتشر شود که البته زمان آن احتمالا تفاوت چندانی با نتایج سراسری نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری همان اعلام نتیجه نهایی خواهد بود که در آن نام رشته محلی که داوطلب در آن پذیرش شده است مشخص خواهد شد. البته نتیجه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری نیز مطرح است اما به طور کل نمیتوان آن را جز مراحل اصلی اعلام نتایج کنکور اولیه دانست. نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری برای تمام دانشگاه ها ( روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خود گردان ) همزمان و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org خواهد بود.
نتیجه انتخاب رشته در نیمه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد و پذیرفته شدگان در این مرحله باید پس از ثبت مراحل اینترنتی، برای طی دیگر مراحل ثبت نام به صورت حضوری به واحد آموزشی پذیرفته شده مراجعه کنند. داوطلبان تکمیل ظرفیت نیز باید منتظر انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت از طرف سازمان باشند. البته راه دیگری مانند ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز برای وجود دارد.
سوالات متداول
۱٫ نتیجه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چه زمانی اعلام میشود؟
نتیجه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری معمولا اواخر مهر ماه اعلام میشود اما زمان دقیق آن مشخص نمیباشد.
۲٫ آیا اعلام نتایج رشته های بدون کنکور سراسری توسط سازمان سنجش است؟
باید گفت که ممکن است نتایج بدون کنکور نیز توسط سایت سنجش منتشر شوند اما عموما توسط سایت خود مرکز آموزشی پذیرنده، منتشر و قابل پیگیری هستند.
۳٫ داوطلبان از چه طرقی میتوانند نتایج انتخاب رشته را مشاهده کنند؟
داوطلبان میتوانند به سایت سازمان سنجش قسمت اعلام نتایج مراجعه کنند و در منوی موجود، اطلاعات پرونده خود را وارد کنند و نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.
  اعلام نتایج دانشگاه سراسری
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه اعلام نتایج دانشگاه سراسری
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۰:۱۳ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

لیست رشته های بدون کنکور هنر

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های بدون کنکور هنر در حال حاضر تعداد زیادی از رشته های گروه آزمایشی هنر را تشکیل میدهند . در سال های اخیر سازمان سنجش برای حذف کنکور سراسری گام هایی برداشته است . از جمله آنها میتوان به حذف کنکور برای برخی رشته ها اشاره کرد . رشته های بدون کنکور هنر نیز از آن دسته رشته ها هستند . درواقع داوطلبان میتوانند بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری در رشته های بدون کنکور هنر پذیرفته شوند . رشته های بدون کنکور هنر طرفداران خاص خود را دارد که میتوانند به راحتی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند . از جمله رشته های بدون کنکور هنر میتوان به رشته های صنایع دستی ، هنر های اسلامی ، هنرهای صناعی و … اشاره کرد .
رشته های بدون کنکور هنر
دانشگاه های مختلف اعم از دانشگاه آزاد ، علمی کاربردی ، پیام نور و دانشگاه های دولتی از بین متقاضیان این رشته ها دانشجو میپذیرند . این امر باعث شده است که داوطلبان با خیالی آسوده تر انتخاب رشته کنند ، چرا که انتخاب های بیشتری خواهند داشت .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور
لیست رشته های بدون کنکور هنر
لیست رشته های بدون کنکور هنر بر اساس نیاز دانشگاه ها به پذیرش دانشجو در هر رشته ، توسط همان دانشگاه به سازمان سنجش منتقل میشود و از طریق این سازمان در اختیار داوطلبان علاقه مند به رشته های هنر قرار میگیرد . درواقع ممکن است لیست رشته های بدون کنکور هنر هر دانشگاه متفاوت از دانشگاه های دیگر باشد . پس از اعلام مهلت انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش لیست رشته های بدون کنکور هنر در دفترچه ی انتخاب رشته مربوط به رشته های بدون کنکور هنر و سایرگروه های آزمایشی کاملا قید شده است .
برای اینکه داوطلبان از شرح این رشته های بدون کنکور هنر اطلاع یابند برخی از این رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این رشته در این متن آورده شده است . برخی از رشته ها مندرج در لیست رشته  های بدون کنکور هنر در دفترچه انتخاب رشته سال جاری به شرح زیر میباشد : فرش ، صنایع دستی ، هنر اسلامی ، مرمت آثار تاریخی ، هنرهای صناعی ، مرمت بناهای تاریخی ، باستان شناسی ، طراحی لباس ، طراحی صنعتی و … لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان بر اساس دوره تحصیلی که در ان ادامه تحصیل دهند ، مدرک کاردانی و یا کارشناسی دریافت میکنند .
بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور زبان
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد . دانشگاه آزاد چندین سال است که بدون کنکور از بین داوطلبانی که تمایل دارند دوره های تحصیلی بالاتر خود را در این دانشگاه بگذرانند دانشجو میپذیرد . برای علاقه مندان به کسب مهارت ها و دانش آکادمیک در حوزه هنر رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد راه مناسبی میباشد چرا که درصد احتمال قبولی بالا میباشد . همانطور که میدانید دانشگاه آزاد از بین فارغ التحصیلان دیپلم در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو میپذیرد . رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته شامل رشته های گرافیک ، هنرهای تجسمی – نقاشی ، فیلمسازی – کمک کارگردانی ، طراحی لباس ، تئاتر – ادبیات نمایشی ، طراحی و دوخت ،فیلمسازی – عکاسی و فیلمبرداری ، و… میباشد .
در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز لیست رشته های بدون کنکور هنر به این شرح میباشد : کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی ، هنرهای تجسمی – نقاشی ، ارتباط تصویری ، کارشناسی حرفه ای طراحی و تکنولوژی دوخت ، کارشناس حرفه ای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری برای داوطلبانی که از پس هزینه های دانشگاه های غیر دولتی بر نمیایند  ، گزینه ی مناسبی میباشد . لذا اعلام پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور و در دانشگاه سراسری از سوی سازمان سنجش امکان تقسیم عادلانه تر تسهیلات  و امکانات دانشگاه ها را فراهم آورده است . از آنجا یی که پذیرش در رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری براساس معدل دوره متوسطه صورت میگیرد تلاشهای هر فرد در دوره متوسطه زمینه پذیرش راحت تر در  دانشگاه را فراهم میکند . البته پذیرش دانشجو به شرایط متعدد دیگری نیز بستگی دارد ؛ از جمله آنها میتوان به ظرفیت پذیرش هر دانشگاه اشاره کرد . نکته ی دیگری که داوطلبان باید بدانند این است که رقابت بر سر رشته ها و همچنین دانشگاه های برتر کشور هنوز به قوت خود و از طریق کنکور سراسری پابرجا میباشد .
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری در این دوره از کنکور شامل رشته های ؛ فرش ، هنرهای صناعی ، صنایع دستی ، طراحی صنعتی ، فرش ، نقاشی ، هنرهای اسلامی ، بازیگری ، تلویزیون و هنرهای دیجیتال ، طراحی لباس ، ارتباط تصویری ، بازیگری ، سینما ، نوازندگی موسیقی ایرانی ، مرمت بناهای تاریخی ، صنایع دستی ، طراحی و ساخت طلا و جواهر و عکاسی میباشند . داوطلبان باید توجه نمایند که در این بین لیست رشته های مربوط به دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی نیز مطرح شده است . لذا باید به نام دانشگاه ، کد رشته و نوع دوره ی تحصیلی توجه داشته باشند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری با توجه به تغییرات جدید کنکور پس از اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر آغاز انتخاب رشته ، در دفترچه جداگانه منتشر شده است . از جمله شرایط لازم مطرح شده میتوان به شرایط اختصاصی و شرایط عمومی اشاره کرد که در اینجا به طرح این شرایط میپردازیم : داوطلبان باید به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی  کشور ایمان داشته باشند ، عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم اعتیاد و عدم فساد اخلاقی . همچنین داوطلبان مرد باید مدرک پایان خدمت سربازی و یا معافیت به شکل دائم یا موقت داشته باشند ، و به طور کلی منعی از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی وجود نداشته باشد .
اما یکی از مهمترین واصلی ترین شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری که بسیار درباره آن بحث شده است ، معدل و مدرک دیپلم میباشد . داوطلبان برای پذیرش در رشته های بدون کنکور هنر ملزم به داشتن یکی از مدارک زیر میباشند : دیپلم نظام آموزشی جدید ، دیپلم متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم ، مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان دوره سالی واحدی ، مدرک کاردانی به جای مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان دوره های فنی حرفه ای و یا کاردانش . داوطلبان باید واجد تمام شرایط ذکر شده باشند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور ، موفقیت در کنکور و …
در سال های گذشته کنکور برای ورود به دانشگاه سد بزرگ و گاه غیر قابل عبور بود . به همین خاطر داوطلبان بسیاری برای موفقیت در این ماراتن بزرگ و سخت از مشاوره تحصیلی بهره میبردند . اما با وجود افزایش پذیرش دانشجو در دوره ی کارشناسی بدون کنکور ورود به دانشگاه برای داوطلبان تسهیل شده است . این امر نه تنها از اهمیت مشاوره تحصیلی  نمیکاهد بلکه آن را دوچندان میکند . توصیه ی ما به داوطلبانی که در جستجوی مرکز مشاوره ای مطمئن و کار آمد هستند مرکز مشاوره ی آویژه میباشد . این مرکز یکی از موفق ترین مراکز مشاوره در کشور میباشد که  مشاوران برجسته از سراسر کشور گرد هم آمده اند تا بهترین مشاوره ها را به متقاضیان ارائه دهند . برای برقراری ارتباط با این مرکز کافیست به سایت مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید یا با شماره تلفن های این مرکز تماس حاصل نمایید .
سوالات متداول
۱)شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور هنر چیست ؟
اخذ مدرک دیپلم نظام جدید و یا قدیم ، داشتن مدرک پیش دانشگاهی داوطلبان نظام ترمی واحدی ، برای دارندگان مدرک کاردانی ملاک پذیرش اخذ مدرک فوق دیپلم میباشد .
۲)زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر ؟
داوطلبان از آغاز بهمن ماه سال گذشته تا ششم شهریور سال جاری برای ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر فرصت دارند .
۳)نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری چگونه است ؟
مراحل ثبت نام به این ترتیب است : مراجعه به سایت سازمان سنجش و ثبت اطلاعات و رشته های مورد علاقه ، درصورت قبولی تماس دانشگاه با داوطلب و تقاضای مراجعه و ثبت نام حضوری .
۴)نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چگونه است ؟
مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد نیز به این شرح است : مراجعه به سایت سازمان سنجش و پذیرش ثبت اطلاعات درخواست شده و خرید کارت اعتباری و انتخاب تا حداکثر بیست کد رشته در فرم تقاضانامه .
  لیست رشته های بدون کنکور هنر
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور هنر
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۹:۴۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته های بدون کنکور بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در دسترس همگان قرار گرفته است . این لیست در یک دفترچه جداگانه از رشته های با آزمون تحت عنوان رشته های بدون کنکور منتشر شده است . لیست رشته های بدون کنکور رشته هایی از تمام گروه های آزمایشی علوم تجربی ، علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک ، هنر و زبانهای خارجه را دربرمیگیرد . به طور مثال داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی میتوانند در لیست رشته های بدون کنکور تعدادی رشته ها علوم پایه و گروه فنی مهندسی مشاهده نمایند .
لیست رشته های بدون کنکور
درمورد لیست رشته های بدون کنکور مربوط به گروه علوم تجربی با توجه به غلاقهی درصد بسیاری از داوطلبان به رشته های پزشکی و پیرا پزشکی  باید این نکته را ذکر کرد که رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این لیست وجود ندارند و اکثر رشته های بدون کنکور ، رشته های علوم پایه وکشاورزی میباشند . این امر برای کلیه رشته ها  و همچنین دانشگاه های پرطرفدار همه ی پنج گروه آزمایشی ، صدق میکند . یعنی رقابت بر سر رشته ها و دانشگاه ها ی برتر کشور کماکان  برای داوطلبان وجود دارد . در ادامه ی این مطلب به بررسی تمام رشته های موجود در لیست رشته های بدون کنکور ، شرایط ثبت نام در آنها و … میپردازیم .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور با اعلام سایت سازمان سنجش و رسانه های عمومی برای داوطلبان امکان پذیر میباشد . ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور تفاوتهایی با ثبت نام و پذیرش در رشته های با آزمون دارد . داوطلبان به منظور ثبت نام باید ابتدا لیست رشته های بدون کنکور مربوط به رشته ی خود را به دقت تمام مطالعه نمایند . سپس با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اطلاعات شناسنامه ای و همچنین سوابق تحصیلی خود را با دقت و صداقت تمام وارد نمایند . همچنین در این مرحله داوطلب باید رشته های مورد نظر خود را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نماید . تا بررسی های لازم انجام شود .
در یک فاصله ی چند روزه این اطلاعات توسط دانشگاه ها بررسی خواهد شد و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی رتبه بندی میشوند . چنانچه داوطلب در رشته و دانشگاهی پذیرفته شود از سوی دانشگاه ها با داوطلب تماس گرفته میشود . داوطلب با بررسی نهایی رشته هایی که در آنها پذیرفته شده است ، تصمیم نهایی را اخذ میکند و به دانشگاه مربوطه به منظور انجام ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور به شکل حضوری مراجعه میکند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور ممکن است برای بسیاری سوال برانگیز باشد برای پاسخ به این سوالات به شرح این شرایط میپردازیم . درواقع شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور از دو بخش اساسی تشکیل شده است که شامل شرایط عمومی و اختصاصی میباشد . هر داوطلبی که قصد ادامه ی تحصیل در لیست رشته های بدون کنکور را دارد ، باید واجد تمام این شرایط باشد . مهم ترین شرط ورود به دانشگاه در این دوره ها داشتن مدرک دیپلم در دوره های نظام اموزشی جدید و یا قدیم ، یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای دوره های سالی واحدی و یا داشتن مدرک کاردانی برای داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در رشته های فنی و حرفه ای و یا کار و دانش کسب کرده اند .
از دیگر شرایط نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ، نداشتن فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد به مواد مخدر میباشد . همچنین برای داوطلبان مرد نیز محدودیت هایی از نظر قوانین نظام وظیفه وجود دارد . داوطلبان مرد متقاضی تحصیل در رشته های بدون کنکور باید دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از سربازی به شکل دائم یا موقت باشند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در قالب دفترچه های جداگانه برای کلیه مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته منتشر شده است . در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقابل نام هر واحد دانشگاه آزاد ، رشته های مربوط به آن دانشگاه ذکر شده است . حال به ذکر لیست رشته های بدون کنکور در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاهی میپردازیم .
دانشگاه آزاد برای گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی رشته هایی ازقبیل :
مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی معدن ، مهندسی صنایع غذایی ، مهندسی شیمی ، ریاضیات و کاربردها و زیست شناسی سلولی مولکولی ، شیمی کاربردی ، میکروبیولوژی ، گیاه پزشکی و برای گروه علوم انسانی رشته های : حسابداری ، علوم تربیتی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت صنعتی ، علوم قرآن و حدیث و روانشناسی را ارائه میدهد .
همچنین در گروه هنر و زبان های خارجه نیز میتوان به رشته های آموزش زبان انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، نقاشی ، باستان شناسی ، مترجمی زبان فرانسه ،مرمت بناهای تاریخی و … اشاره کرد . در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشته هایی همچون مهندسی تکنولوژی برق ، مهندسی اجرایی عمران ، مهندسی ترم افزار کامپیوتر ، مهندسی کشاورزی ، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ، آموزش و پرورش ابتدایی ، حسابداری ، آموزش علوم تجربی ، تربیت دبیر تربیت بدنی ، آموزش ریاضی ، آموزش دینی و عربی و بسیلری رشته ها دیگر اشاره نمود . در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته رشته هایی از جمله کاردانی امور بانکی ، کاردانی فنی عمران ، نرم افزار کامپیوتر ، تکنولوژی شیلات ، معماری ، معماری سنتی ، کاردانی فنی برق ، تربیت بدنی ، مربی بهداشت مدارس ، الکترونیک ، تاسیسات ، نقشه کشی ، ساختمان و … پذیرش دانشجو دارند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای تمام گروه های آزمایشی به شرح زیر میباشد . رشته ها ی دانشگاهی گروه آزمایشی علوم تجربی شامل : زمین شناسی ، علوم دامی ، علوم و مهندسی خاک ، زیست شناسی جانوری ، زیست شناسی دریا ، زیست شناسی گیاهی ، مهندسی طبیعت ، شیمی محض ، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی ، علوم دامی ، علوم و مهندسی باغبانی ، علوم و مهندسی کشاورزی ، شیمی کاربردی ، علوم و مهندسی صنایع غذایی میباشند . از جمله رشته های مربوط به گروه آزمایشی انسانی ؛ زبان شناسی ، باستان شناسی ، زبان و ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات عربی ، مشاوره ، روانشناسی ، علوم قرآن و حدیث ، فقه و حقوق اسلامی ، اقتصاد ، حسابداری ، زبان شناسی ، علوم ورزشی ، فلسفه و کلام اسلامی  ، حقوق و علوم تربیتی  را میتوان نام برد .
در گروه ریاضی و فنی رشته های دانشگاهی بدون کنکور شامل فیزیک ، آمار ، مهندسی اپتیک و لیزر ، علوم کامپیوتر ، مهندسی صنایع ، مهندسی شیمی ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، علوم و مهندسی آب ، فیزیک مهندسی و چندین رشته ی دیگر میشود . اما رشته های مربوط به گروه هنر و زبان ها ی خارجه که داوطلبان میتوانند بدون کنکور در آنها ادامه تحصیل دهند شامل موارد زیر میباشد : زبان و ادبیات انگلیسی ، زبان و ادبیات فرانسه ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان روسی ، مرمت آثار تاریخی ، باستان شناسی ، طراحی لباس ، فرش ، هنرها صناعی ، صنایع دستی ، نقاشی ، هنر اسلامی  .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
مشاوره تحصیلی و قبولی در دانشگاه
یکی از راه هایی که داوطلبان عزیز میتوانند برای موفقیت در کنکور سراسری و انتخاب درست رشته ها و دانشگاه ها ی مورد نظرشان اقدام کنند بهره بردن از مشاوره ی تحصیلی میباشد . مخصوصا با وجود تغییرات جدید کنکور و ابهامات و سوالاتی که برای داوطلبان به وجود آمده است ، اهمیت مشاوره ی تحصیلی درست دوچندان میشود . یکی از مراکز باتجربه و کارآمد که میتواند شما عزیزان را در امر کنکور یاری دهد مرکز مشاوره آویژه میباشد . مشاوران خبره این مرکز به صورت اینترنتی در سایت مرکز مشاوره آویژه و یا از طریق مشاوره تلفنی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان میباشند . شما داوطلبان گرامی میتوانید از تجربیات و تخصص مشاوران این مرکز برای انتخاب رشته در تمام مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی بدون کنکور و یا کارشناسی با آزمون و حتی برای قبولی در مقطع کاردانی بهره برید .
سوالات متداول
۱٫ لیست رشته های بدون کنکور ریاضی چیست ؟
رشته های فنی و مهندسی و رشته های علوم پایه شامل مهندسی برق ، مهندسی معماری ، مهندسی عمران ف مهندسی شیمی و ریاضیات و کاربردها ، فیزیک و … میباشد که قبولی در آنها نیازی به شرکت در کنکور ندارند .
۲٫ لیست رشته های بدون کنکور تجربی چیست ؟
شامل رشته هایی همچون علوم دامی ، علوم کشاورزی ف شیمی محض و کاربردی ف تمام گرایش ها ی زیست شناسی میباشد که داوطلبان برای پذیرش در انها نیازی به شرکت در کنکور ندارند .
۳٫ لیست رشته های بدون کنکور چه شرایطی دارد ؟
داشتن مدرک دیپلم هریک از نظام های قدیم و یا جدید و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا داشتن مدرک کاردانی از مهمترین شرایط لیست رشته های بدون کنکور میباشد .
۴٫ زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور ؟
زمان ثبت نام از سوی سازمان سنجش و آموزش بهمن ماه سال گذشته تا ششم شهریور ماه سال جاری اعلام شده است .
  ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۸:۰۵ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته های بدون کنکور هنر از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و در قالب دفترچه انتخاب رشته ی مربوط به رشته های بدون کنکور به متقاضیان عرضه میگردد . این لیست بر مبنای تصمیمات اخیر که توسط سازمان سنجش و وزارت علوم اخذ شده ، تنظیم گردیده است . که طی آن تحصیل درهشتاد و پنج درصد از رشته های دانشگاهی صرفا براساس سوابق تحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه امکان پذیر میباشد . احتساب معدل برای لیست رشته های بدون کنکور هنر برای داوطلبان تمام رشته های دیپلم به شکل صد در صد میباشد این موضوع میتواند باعث پذیرش عادلانه تر داوطلبان شود .  با انتشار لیست رشته های بدون کنکور هنر از سوی سازمان سنجش و آموزش  علاقه مندان به کسی مهارت های آکادمیک میتوانند در بسیاری از رشته های گروه آزمایشی هنر و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری تحصیل کنند .
لیست رشته های بدون کنکور هنر
در لیست رشته های بدون کنکور هنر رشته های ؛ فرش ، نقاشی ، عکاسی ، طراحی صنعتی ، هنرها ی صناعی ، ارتباط تصویری ، صنایع دستی ، مرمت بناهای تاریخی ، هنر اسلامی ، طراحی پارچه ، بازیگری ، سینما ، ارتباط تصویری ، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی ، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی ، کاردانی گرافیک ، چاپ ، کتابت و نگارگری ، سینما ، ادبیات نمایشی ، طراحی و ساخت طلا و جواهر و نوازندگی موسیقی ایرانی اعلام شده اند .درمقابل لیست رشته های بدون کنکور هنر  نام دانشگاه پذیرنده ، نوع پذیرش بر اساس جنسیت و کد هر رشته قید شده است . داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید به این نکات توجه نمایند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد هر سال برای دو نیمسال بهمن  و مهر از سوی این دانشگاه اعلام میگردد . درواقع لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد در چهار مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته ، کاردانی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته  و کارشناسی پیوسته  و در دفترچه های مجزا منتشر میشود . داوطلبان برای دانلود دفترچه مربوط به لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد باید به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد مراجعه نمایند و پس از مطالعه و آگاهی از رشته ها بدون کنکور هنر در این رشته ها ثبت نام اولیه انجام دهند . رشته هایی که در لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد ذکر شده برای مقطع کاردانی شامل رشته های هنرها تجسمی – گرافیک ، کاردانی حرفه ای صنایع دستی – فرش بافی ،مردم شناسی ، موزه ها و بنا ها تاریخی ، هنر ها ی نمایشی و … میباشد .
در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های طراحی و تکنولوژی دوخت ، کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی ، کارشناسی حرفه ای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ، هنر های تجسمی – نقاشی ، ارتباط تصویری و چندین رشته ی دیگردر لیست رشته های بدون کنکور هنر مطرح شده است . در مقطع کارشناسی پیوسته نیز رشته های طراحی صنعتی ، باستان شناسی ، مرمت بناهای تاریخی ، ارتباط تصویری ، طراحی پارچه ، نقاشی ، فرش ، معماری داخلی ، کارگردانی ، بازیگری و … برای علاقه مندان به هنر ارائه شده است . لازم به ذکر است نام هر رشته در مقابل دانشگاه مربوطه بیان شده است . در واقع هر دانشگاه در تعداد معدودی از رشته های بدون کنکور هنر دانشجو میپذیرد . به این خاطر داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته و دانشگاه دقت کافی داشته باشند و براساس رشته ی مورد نظر خود دانشگاه ها را برگزینند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری شامل رشته هایی همچون ؛ فرش ، مرمت آثار تاریخی ، هنر اسلامی ، باستان شناسی ، صنایع دستی ، مرمت بناهای تاریخی ، هنرهای صناعی و طراحی صنعتی میباشد . اعلام پذیرش دانشجو در لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری برای داوطلبانی که توان پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی را ندارند فرصتی را ایجاد کرده است. البته در دفترچه ی انتخاب رشته ی مربوط به لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری نام تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور و مراکز علمی کاربردی نیز ذکر شده است . از جمله رشته های بدون کنکور هنر این دانشگاه ها میتوان رشته های ، نقاشی ، فرش ، هنر اسلامی ، ارتباط تصویری ، بازیگری ، طراحی صنعتی ، تلویزیون و هنرهای دیجیتال و صنایع دستی  را نام برد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد . داوطلبان برای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر باید بر اساس رشته و دانشگاه های انتخابی خود اقدام به پر کردن فرم مربوطه نمایند . در این فرم اطلاعاتی همچون اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی و رشته های مورد علاقه از داوطلب خواسته میشود که باید کاملا درست وارد شود . پس از پایان انتخاب رشته ، دانشگاه ها سوابق داوطلبان را بررسی میکنند و داوطلبان را بر اساس معدل کتبی و معدل دوره ی متوسطه رتبه بندی میکنند . داوطلبانی که معدل بالاتر داشته باشند شانس قبولی بیشتری دارند . دانشگاه ها با داوطلبان پذیرفته شده تماس میگیرند و هر داوطلب باید با توجه به لیست رشته هایی که در آنها پذیرفته شده انتخاب نهایی را انجام دهد . و درنهایت برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر به منظور رفع ابهامات پیش آمده برای متقاضیان ادامه تحصیل در لیست رشته های بدون کنکور هنر در دفترچه انتخاب رشته منتشر میشود . در سال گذشته تصمیماتی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برای تعیین نحوه قبولی داوطلبان در برخی رشته های دانشگاهی به شکل بدون کنکور اخذ شد و در قالب شرایط قبولی در رشته های بدون کنکور منتشر شد ، که بدین شرح میباشد : داوطلبان برای قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها باید به یکی از ادیان مصرح کشور اعتقاد داشته باشند ، همچنین نباید به مواد مخدر اعتیاد داشته باشند ، نداشتن فساد اخلاقی و عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی نیز از جمله ی این شرایط میباشد .
از جمله مهم ترین و اصلی ترینشرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر همان قانون مربوط به داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی میباشد . همچنین برای داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند ملاک پذیرش دانشجو معدل دوره کاردانی میباشد . از دیگر شرایط میتوان به وضعیت نظام وظیفه آقایان اشاره کرد که نباید منعی از این نظر داشته باشند . داوطلبان مشمول باید دارای مدرک معافیت از خدمت سربازی و یا مدرک پایان خدمت باشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور و موفقیت در کنکور …
مدتی است که با توجه به تغییرات جدید و تصمیمات سازمان سنجش کارشناسی بدون کنکور برسر زبان ها افتاده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است . اما هنوز ابهاماتی در این باره برای داوطلبان وجود دارد که باید سعی کنند به بهترین نحو ابهامات و سوالات به وجود آمده را برطرف نمایند . یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات دقیق و درست استفاده از مشاوره تحصیلی میباشد . چرا که مشاوران با آگاهی از ضوابط پذیرش دانشجو در این دوره ها و با استفاده از تجربیات خود میتوانند پاسخگوی سوالات داوطلبان باشند . یکی از مراکز مطرح و صاحب نام در این حوزه مرکز مشاوره آویژه میباشد . داوطلبان میتوانند پاسخ سوالات خود را از طریق راه ها ارتباطی این مرکز که شامل تماس تلفنی با مشاوران و مراجعه به سایت مرکز مشاوره آویژه میباشد پیدا کنند .
سوالات متداول
۱)لیست رشته های بدون کنکور هنر مربوط به کدام گرایش ها است ؟
این لیست تعدادی از رشته های دانشگاهی هنر از جمله رشته های فرش ، هنر اسلامی ، نقاشی ، عکاسی و … را شامل میشود که داوطلبان همه ی گرو هها ی آزمایشی میتوانند در آنها شرکت کنند .
۲)لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چیست ؟ 
لیستی که از طرف دانشگاه آزاد منتشر شده و شامل رشته های گرافیک ، تصویر سازی ، مردم شناسی ، صنایع دستی و … میباشد که داوطلبان بدون شرکت در کنکور میتوانند در انها پذیرش شوند .
۳)لیست رشته های بدون کنکور هنر چه شرایطی دارد ؟ 
داشتن یکی از مدارک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم و یا داشتن مدرک کاردانی شرط لازم برای قبولی در این رشته ها میباشد .
۴)زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر ؟
در بازه ی زمانی بهمن ماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری داوطلبان میتوانند نسبت به ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور اقدام نمایند .
  ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۶:۵۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای پذیرش دانشجویان در ترم مهر ماه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است . در لیست رشته هاس بدون کنکور دانشگاه سراسری تمام آن رشته هایی که داوطلبان میتوانند بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی در آنها پذیرش بگیرند ، ذکر شده است . داوطلبان برای ورود به دانشگاه دیگر نیازی به طی کردن پروسه سخت  کنکور ندارند و تنها با مطالعه دفترچه و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری میتوانند به راحتی در رشته ی  مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند . چرا که تنها لازمه ی قبولی در رشته های مربوط به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی میباشد . به این ترتیب ورود به دانشگاه نسبت به سالیان گذشته به امری بسیار راحت تر بدل شده است .
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
حال به شرح لیست رشته ها بدون کنکور دانشگاه سراسری میپردازیم . در لیست رشته ها بدون کنکور دانشگاه سراسری تعداد زیادی از رشته های تمام گروه های آزمایشی به چشم میخورد . ازجمله این رشته ها میتوان به زمین شناسی ، علوم دامی ، علوم و مهندسی خاک ، علوم و مهندسی جنگل ، شیمی محض و… در گروه تحصیلی تجربی ؛ و رشته های ریاضیات و کاربردها ، کاردانی فنی عمران ، مهندسی شیمی ، مهندسی پزشکی و … در گروه ریاضی و فنی  ؛ و رشته های فرش ، مرمت آثار باستانی ،هنر اسلامی ، زبان روسی ، آموزش زبان انگلیسی در گروه های هنر و زبان ها خارجه اشاره کرد . در گروه تحصیلی علوم انسانی نیز رشته هایی همچون تاریخ تمدن ملل اسلامی ، ادیان و عرفان ، علوم ورزشی ، علوم قرآن و حدیث به عنوان رشته های بدون کنکور ارائه شده اند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و تا اوایل شهریور امسال ادامه دارد . داوطلبان میتوانند برای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری به درگاه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند . پس از ورود به قسمت انتخاب رشته ی بدون کنکور باید اطلاعات و سوابق تحصیلی خود را بادقت هر چه تمام تر وارد نمایند . همچنین در زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری باید کد مربوط به هر رشته را وارد نمایند . پس از پایان عملیات انتخاب رشته سوابق هر فرد توسط دانشگاه ها و مراکز علمی بررسی میشود و داوطلبان بر اساس معدل کتبی و سوابق تحصیلی رتبه بندی میشوند . گزینش نهایی از بین داوطلبان با معدل بالاتر و سوابق تحصیلی بهتر صورت میگیرد .
پذیرفته شدگان نهایی از طریق تماسی که از دانشگاه ها با آنها گرفته میشود ، از قبولی خود مطلع میشوند و با بررسی همه ی رشته هایی که در آنها پذیرفته شده اند تصمیم نهایی را میگیرند . در نهایت ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری به شکل حضوری و مراجعه به دانشگاه انجام میشود .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری یکی از مواردی است که برای داوطلبان کنکور سوال برانگیز میباشد . داوطلبان باید بدانند که تنها منبع موثق و قابل اعتماد برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری همان دفترچه انتخاب رشته مربوط به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری میباشد . از مهم ترین و اصلی ترین شرایط ذکر شده برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی قدیم یا جدید یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام ترمی – واحدی  میباشد .
ملاک قبولی برای آن دسته از  داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند معدل دوره کاردانی میباشد . به این ترتیب داوطلبانی در دوره متوسطه در دوره های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کرده اند و فاقد مدرک پیش دانشگاهی میباشند ، برای قبولی در رشته های بدون کنکور لزوما باید مدرک کاردانی را داشته باشند . نکته ی دیگر این است که داوطلبان مرد نباید هیچگونه ممنوعیتی از جانب سازمان نظام وظیفه عمومی برای ادامه تحصیل داشته باشند . داشتن مدرک معافیت دائم و یا موقت و یا مدرک پایان خدمت یکی از ملزومات شرکت در این دوره ها برای مشمولان میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری در جداولی در دفترچه انتخاب رشته در دو نوبت  شبانه و روزانه در دسترس داوطلبان قرار گرفته است . حال با توجه به سوالات متداول داوطلبان در خصوص اینکه رشته های بدون کنکور گروه تجربی چه رشته هایی را شامل میشود ، لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری را در ادامه متن برای شما داوطلبان عزیز ذکر خواهیم کرد : زمین شناسی ، علوم و مهندسی باغبانی ، علوم و مهندسی خاک ، مهندسی فضا سبز ، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی ، علوم دامی ، علوم و مهندسی صنایع غذایی ، زیست شناسی گیاهی ، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار ، زیست شناسی جانوری ، مهندسی طبیعت ، مهندسی صنایع چوب و فرآورده ها سلولزی ، گیاه پزشکی ، علوم و مهندسی شیلات ، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی ، کاردانی تولید و بهره برداری ازگیاهان دارویی و معطر و …
میدانیم که بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی میباشند . نکته ای که اینجا مطرح است این است که پذیرش در این رشته ها بدون کنکور کماکان نیازمند شرکت در کنکور و اخذ رتبه قبولی میباشد . هرچند برخی واحدهای دانشگاهی آزاد و علمی کاربردی تعداد کمی از این رشته ها مثلا رشته ی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی را ارائه میدهند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری برای داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته ها علوم انسانی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است . در اغلب کشورهای دنیا توسعه کشور با توسعه  در علوم انسانی امکان پذیر است و این دو با هم رابطه مستقیم دارند . رشته ها ی بدون کنکور انسانی راهی هموار تر برای ورود داوطلبان و علاقه مندان به این رشته ها برای قرار گیری در مسیر توسعه علوم انسانی کشور ایجاد کرده است . با توجه به اینکه برخی رشته های مهم و پرطرفدار دانشگاهی مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی در لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری قرار گرفته اند ، با ورود بیشتر افراد مستعد  و علاقه مند ، به این حوزه ، شاهد پیشرفت علوم انسانی کشور در سالیان آتی خواهیم بود .
با توجه به توضیحات پاراگراف قبل مهم ترین رشته های علوم انسانی بدون کنکور دانشگاه سراسری شامل این موارد میباشد : جغرافیا ، تاریخ تمدن ملل اسلامی ، علوم قرآن و حدیث ، ادیان و عرفان ، باستان شناسی ، زبان شناسی ، زبان و ادبیات عرب ، علوم ورزشی ، حقوق ، اقتصاد ، گردشگری ، معارف اسلامی ، معارف اسلامی و اخلاق ، فقه و حقوق اسلامی ، فلسفه و کلام انسانی ، مشاوره روابط عمومی ، علوم سیاسی .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره ی تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور ، موفقیت در کنکور سراسری
طی سنوات گذشته سازمان سنجش برای حذف کنکور تمهیداتی اندیشیده است . طی این اقدامات پذیرش بسیاری از رشته های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت میگیرد . بر این اساس داوطلبان میتوانند در دوره کاردانی بدون کنکور و همچنین کارشناسی بدون کنکور و در اکثر دانشگاه ها ی کشور ادامه تحصیل دهند . این موضوع برای داوطلبان سوالاتی را به وجود آورده است . این مسائل اهمیت مشاوره ی تحصیلی را دوچندان کرده است . داوطلبان برای آگاهی از چگونگی پذیرش دانشگاه ها و همچنین درصد احتمال قبولی در رشته ها ی مورد نظرشان نیازمند مشاوره درست و اصولی میباشند . مرکز مشاوره آویژه یکی از مراکز پیشرو در امر مشاوره است که با تکیه بر دانش و تجربیات کارشناسان خبره آماده خدمت به داوطلبان عزیز در امور تحصیلی میباشد . داوطلبان میتوانند سوالات خود درباره تمام مراحل کنکور از کارشناسان این مرکز بپرسند .
سوالات متداول
۱-آیا لیست لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری وجود دارد ؟
بله ، این لیست شامل رشته هایی میباشد که داوطلبان میتوانند در آنها بدون کنکور و تنها براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری پذیرفته شوند .
۲-گرایش های لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری چیست ؟
تمامی گرایش های هنر ، زبان های خارجه ،علوم تجربی ، علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری را ارائه میدهند .
۳-لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری چه شرایطی دارد ؟
داشتن مدرک پیش دانشگاهی ، یا مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم . برای فارغ التحصیلان مقطع کاردانی معیار پذیرش سوابق دوره کاردانی میباشد .
۴- زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ؟
زمان ثبت نام از سال گذشته و در بهمن ماه آغاز شده است و تا اوایل شهریور امسال ادامه دارد .
  ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۴۳:۵۹ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته های بدون کنکور انسانی در قالب دفترچه ی انتخاب رشته در اختیار داوطلبان گروه انسانی و سایر گروه های آزمایشی قرار میگیرد . این لیست در موعد تعیین شده از جانب سازمان سنجش و آموزش کشور بر روی درگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفته است. این لیست تعداد زیادی از رشته های گروه آزمایشی انسانی را دربر میگیرد که تمام متقاضیان بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری میتوانند شانس قبولی خود در این رشته ها را تنها بر اساس معدل کتبی دوره متوسطه بنجند . در لیست رشته های بدون کنکور انسانی شماری از رشته های پرطرفدار و برتر کشور نیز به چشم میخورد که این موضوع میتواند نوید بخش موفقیت و قبولی راحت تر در دانشگاه ها برای داوطلبان با سوابق تحصیلی و معدل کتبی در حد متوسط و بالا باشد .
لیست رشته های بدون کنکور انسانی
همچنین لیست رشته های بدون کنکور انسانی  برای دانشگاه ها آزاد اسلامی به شکل مستقل از لیست دانشگاه های سراسری و پیام نور و غیر انتفاعی منتشر میشود به این ترتیب داوطلبان براساس علاقه خود به تحصیل در هر یک از دانشگاه ها و همچنین در نظر گرفتن هزینه ها و امکانات رفاهی مربوط به هر کدام از دانشگاه ها انتخاب رشته مینمایند . در ادامه لیست رشته های بدون کنکور انسانی به تفکیک دانشگاه های آزاد و سراسری مطرح خواهد شد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد همانگونه که در پاراگراف قبل مطرح کردیم در دفترچه ای جداگانه منتشر میشود . حال بسته به اینکه مقطع تحصیلی کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته ، کاردانی پیوسته و یا کاردانی ناپیوسته باشد ، لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد برای هریک از این مقاطع متفاوت میباشد .هر واحد دانشگاه آزاد در هر شهر ، بر اساس نیاز سالانه شهر و استان مربوطه  لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد برای هر نیمسال تحصیلی را اعلام مینماید . در لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته رشته های تاریخ ، ایران شناسی ، حسابداری ، مشاوره ، روانشناسی ، حقوق ، مدیریت صنعتی ، جغرافیا ، جامعه شناسی ، فقه و حقوق اسلامی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت دولتی و اقتصاد ، مدیریت مالی ، مدیریت بیمه و مدیریت امور بانکی جای دارند .
در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های حسابداری ، آموزش دینی و عربی ، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، مدیریت بازرگانی ، تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی ارائه شده است . در مقطع کاردانی نیز رشته های مختلف اعم از کاردانی امور تربیتی ، کاردانی علوم ورزشی ، کاردانی حسابداری ، کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی اقتصاد کار و بهره وری ، کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی ، کاردانی آموزش دینی و عربی ، کاردانی مدیریت صنعتی امور اداری در لیست رشته های بدون کنکور انسانی قرار میگیرند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری برای علاقه مندان به علوم انسانی که توان پرداخت شهریه دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیر انتفاعی و علمی کاربردی را ندارند ، میتواند امیدی باشد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و با صرف حداقل هزینه ها . در لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری رشته های برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ، ادیان و عرفان ، تاریخ ، جامعه شناسی ، جغرافیا ، زبان و ادبیات فارسی ، علوم تربیتی ، علوم سیاسی ، علوم ورزشی ، علوم قرآن و حدیث ، فقه و حقوق اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، گردشگری ، مشاوره ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، تاریخ تمدن ملل اسلامی و بسیاری از رشته های دیگر به چشم میخورند .
علاوه بر این ، لیست رشته های بدون کنکور انسانی مربوط به دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی نیز در دفترچه رشته های بدون کنکور ذکر شده است . این لیست شامل رشته های جغرافیا ، حقوق ، جامعه شناسی ، روابط عمومی ، روانشناسی ، روزنامه نگاری ، زبان و ادبیات فارسی ، مدیریت بازرگانی ، حسابداری ، اقتصاد ، تاریخ ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، علوم تربیتی ، علوم سیاسی ، مشاوره ، ادیان و عرفان ، باستان شناسی ، گردشگری ، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون میباشد . هر داوطلب با توجه به علاقه شخصی و دانشگاه مورد نظر خود از بین لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سراسری میتواند چندین رشته را برگزیند و شانس قبولی خود را امتحان کنند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی همزمان با ثبت نام در سایر رشته های بدون کنکور آغاز میشود . زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور از بهمن ماه سال گذشته تا ششم شهریور امسال اعلام شده است . داوطلبان برای ثبت نام باید در این بازه ی زمانی و طبق دستورالعمل های منتشر شده در دفترچه ی انتخاب رشته عمل نمایند . این دستورالعمل ها به ترتیب شامل موارد زیر میباشد : دانلود دفترچه و مطالعه دقیق رشته هایی که در این متن نیز ذکر شده اند . سپس داوطلب باید با مراجعه به قسمت ثبت نام سایت سازمان سنجش اطلاعات و سوابق خواسته شده را وارد کند . با نهایی شدن ثبت نام در یک دوره ی زمانی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در خواست های داوطلبان را بررسی میکنند و براساس معدل کتبی و معدل کلی دیپلم داوطلبان را رتبه بندی میکنند .
در مرحله ی بعد قبولی داوطلبان از طریق دانشگاه ها اعلام میشود . داوطلبان از بین رشته هایی که موفق به اخذ پذیرش در آنها شده اند تصمیم نهایی خود را میگیرند و سپس باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ازجمله سوابق تحصیلی به منظور ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی به دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی شامل بندهایی میباشد که در دفترچه انتخاب رشته مربوط به رشته های بدون کنکور مطرح شده است . داوطلبان باید بدانند که برای پذیرش در رشته های بدون کنکور انسانی باید تمام شرایط را داشته باشند . اما این شرایط شامل چه مواردی میباشد ؟ ابتدا اعتقاد به یکی از ادیان مصرح کشور ، عدم فساد اخلاقی ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر ، دشمنی نداشتن با نظام جمهوری اسلامی . ولی یکی مهمترین و اصلی ترین شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی داشتن مدرک دوره دیپلم و یا پیش دانشگاهی میباش . زیرا پذیرش در رشته های بدون کنکور تنها بر اساس سوابق دوره دپلم امکان پذیر است . البته برای داوطلبانی که مدرک کاردانی یا فوق دیپلم دارند ، معدل این دوره ملاک قرار میگیرد .
اما ممکن است این سوال برای داوطلبان پیش بیاید که برای مثال آیا ممکن است با دیپلم تجربی در رشته ها علوم انسانی پذیرش گرفت ؟ پاسخ به این سوال مثبت میباشد . داوطلبان رشته های بدون کنکور میتوانند برای پذیرش در رشته های دانشگاهی تمام گروه های آزمایشی درخواست دهند ولی اغلب برای قبولی در رشته های نامرتبط با نوع مدرک دیپلم ، درصد احتساب و اعمال معدل کمتر خواهد بود و ابن امر ممکن است باعث کاهش شانس قبولی داوطلبان شود .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور ، موفقست در کنکور و …
داوطلبان عزیزی که تمایل دارند در رشته های کارشناسی بدون کنکور شرکت کنند نباید با تصور حذف کنکور و قبولی راحت تر از اهمیت مشاوره تحصیلی غافل شوند . چرا که با توجه به تغییرات کنکور و بروز ابهامات و سوالاتی در ذهن داوطلبان به وجو آمده که نیاز به مشاوره تحصیلی نه تنها از بین نرفته است  بلکه دوچندان نیز شده است . چرا که با کسب اطلاعات دقیق از خصوصیات هر رشته و دانشگاه میتوان به انتخاب درست تر درست یافت . یکی از مراکز مشاوره قابل اعتماد که با بهره گیری از تجربیات کارشناسان و مشاوران تحصیلی میتواند داوطلبان کنکور را در این مسیر یاری نماید مرکز مشاوره آویژه میباشد . داوطلبان میتوانند از طریق تماس تلفنی و یا به شکل آنلاین از مشاوره و تجربیات مشاوران و کارشناسان این مرکز برای اخذ بهترین تصمیمات ممکن بهره برند .
سوالات متداول
۱٫    لیست رشته های بدون کنکور انسانی مربوط به کدام گرایش ها است ؟
این لیست اکثر رشته ها ، شامل مدیریت ، حقوق ، روانشناسی ، زبان و ادبیات فارسی ، جغرافیا ، رشته ها ی اقتصاد و … میباشد که داوطلبان همه ی گروه های آزمایشی میتوانند در آنها شرکت کنند .
۲٫ لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد چیست ؟
رشته هایی که دانشگاه آزاد بدون کنکور دانشجو میپذیرد و شامل رشته هایی همچون جامعه شناسی ، مدیریت بازرگانی ف مدیریت صنعتی ، حقوق ، روانشناسی ، حسابداری و … میباشد .
۳٫ لیست رشته های بدون کنکور انسانی چه شرایطی دارد ؟
شرط اصلی پذیرش در این رشته ها داشتن مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام ترمی واحدی و یا داشتن مدرک کاردانی میباشد .
۴٫ زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی ؟
زمان ثبت نام این رشته ها از اواخر بهمن ماه سال گذشته شروع شده و تا شهریور سال جاری ادامه دارد .
  ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۲:۳۳ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی برای دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی مختلف در دفترچه انتخاب رشته منتشر شده از طریق وبگاه اینترنتی سازمان سنجش در دسترس همگان قرار گرفته است . با تغییرات و قوانین جدید اعلام شده از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم امکان تحصیل در دانشگاه ها ، بیش از پیش برای عموم فراهم شده است . این مسئله باعث توزیع عادلانه خدمات آموزشی کشور بین افراد جامعه شده است . با توجه به بالا بودن تعداد داوطلبان گروه آزمایشی تجربی لیست رشته های بدون کنکور تجربی میتواند به راحتی به قبولی درصد زیادی از داوطلبان کمک نماید . طی این فرآیند تمام کسانی که موفق به اخذ مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی شده اند و قصد ادامه تحصیل دارند ، میتوانند از بین لیست رشته های بدون کنکور تجربی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در آن به تحصیل بپردازند .
لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
در لیست رشته های بدون کنکور تجربی اکثر رشته ها ی گروه علوم کشاورزی و علوم پایه به چشم میخورد . در حالیکه رشته های برتر و همچنین دانشگاه ها ی مطرح و پر طرفدار کشور در لیست رشته های بدون کنکور تجربی دیده نمیشود . رشته ها ی زیست شناسی سلولی و مولکولی ، علوم دامی ، زیست شناسی جانوری ، زیست شناسی گیاهی ، زمین شناسی ، مهندسی طبیعت ، علوم و مهندسی خاک ، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی ، گیاه پزشکی ، علوم و مهندسی جنگل ، علوم و مهندسی باغبانی ، علوم و مهندسی شیلات ، شیمی کاربردی، کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر ، در لیست رشته های بدون کنکور تجربی قرار دارند . این لیست در هر کدام از دانشگاه ها متفاوت از بقیه میباشد ، در ادامه لیست مربوط به دانشگاه سراسری و آزاد ارائه خواهد شد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد
لیست رشته ها بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد بر اساس نیاز دانشگاه به دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در هر نیمسال انتشار میابد . اغلب واحدها ی دانشگاهی آزاد در دو نیمسال بهمن ماه و مهر ماه دانشجو میپذیرند . از طرفی این پذیرش دانشجو در لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته میباشد . لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد برای هر مقطع بدین شرح میباشد : لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی نا پیوسته شامل آموزش علوم تجربی ، مهندسی تولیدات گیاهی – باغبانی ، مهندسی منابع طبیعی ، مهندسی تولیدات گیاهی – زراعت ، مهندسی کشاورزی ، مهندسی بهداشت محیط و … میباشد . همچنین در مقطع کارشناسی پیوسته رشته های شیمی کاربردی ، شیمی محض ، میکروبیولوژی ، زمین شناسی ، زیست فناوری و … مطرح است .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری
لیست رشته ها بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری شامل موارد زیر میباشد : علوم و مهندسی محیط زیست ، زیست شناسی گیاهی ، شیمی محض ، شیمی کاربردی ، علوم و مهندسی خاک ، علوم دامی ، علوم و مهندسی باغبانی ، علوم و مهندسی خاک ، علوم و مهندسی شیلات ، مهندسی طبیعت ، علوم و مهندسی صنایع غذایی ، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی ، کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری ، کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان معطر و دارویی ، مهندسی صنایع چوب و فرآورده ها سلولزی ، علوم و مهندسی جنگل ، اقیانوس شناسی ، زیست شناسی دریا ، علوم و مهندسی آب و …
این  لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری که توسط سایت سازمان سنجش منتشر گردیده است زمینه را برای ادامه تحصیل علاقه مندان به علوم تجربی فراهم کرده است . با اعلام مصوبات جدید سازمان سنجش درباره پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها ی سراسری در رشته های ذکر شده در لیست رشته ها بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری بسیاری داوطلبان که موفق به قبولی در کنکور نشده اند، قادر خواهند بود که شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های سراسری در نوبت ها ی شبانه و روزانه امتحان کنند. اما در این گروه آزمایشی رقابت بر سر کسب صندلی ها ی  دانشگاه ها و همچنین رشته های برتر همچنان به شدت قبل وجود دارد . لذا پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی تنها مختص رشته های خاص گروه پزشکی و پیرا پزشکی میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی تنها در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش امکان پذیر است . برای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور تجربی اقدام لازم مراجعه به سایت سازمان سنجش میباشد . در قسمت انتخاب رشته ، داوطلبان باید اطلاعات شناسنامه ای و همچنین سوابق تحصیلی خود را وارد نمایند و سپس رشته های مورد نظر خود را ثبت کنند . با ثبت نهایی انتخاب ها ، در یک بازه ی زمانی مشخص دانشگاه ها و مراکز علمی سوابق مربوط به همه ی متقاضیان را بررسی میکنند . پس از پایان بررسی ها ، دانشگاه ها با پذیرفته شدگان تماس میگیرند . در این مرحله داوطلبان باید با اولویت بندی رشته هایی که در آنها قبول شده اند بر اساس علایق و توانایی های فردی تصمیم نهایی برسند و تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنند و برای انجام ثبت نام حضوری اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
شرایط ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی شامل مهم ترین اطلاعاتی میباشد که داوطلبان رشته ها ی بدون کنکور تجربی ملزم به دانستن آنها هستند . ممکن است برای برخی داوطلبان این سوال پیش آید که برای ادامه تحصیل در رشته ها ی بدون کنکور تجربی چه شرایطی وجود دارد؟ این شرایط ثبت نام رشته ها ی بدون کنکور تجربی به دو گروه اصلی شرایط اختصاصی و شرایط عمومی تقسیم بندی میشوند . از جمله مهمترین و اصلی ترین این شرایط باید به شرط داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید آموزشی و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی اشاره کرد . چرا که همانطور که میدانید گزینش دانشجو بر اساس معدل کتبی دوره متوسطه میباشد . البته برای فارغ التحصیلانی که مدرک کاردانی دارند معدل دوره ی کاردانی ملاک پذیرش قرار میگیرد .
برای داوطلبان مرد نیز قوانینی در خصوص شرایط نظام وظیفه عمومی وجو دارد که از آن جمله میتوان به داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت به شکل دائم یا موقت برای مشمولان خدمت سربازی اشاره کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره ی تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور و …
همه ما میدانیم که کنکور و انتخاب رشته تحصیلی نقش بسزایی در تعیین آینده شغلی افراد دارد به همین خاطر موفقیت در این مرحله حساس به دغدغه بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است . توصیه ای که میتوان به تمام داوطلبان ، چه متقضیان رشته ها کاردانی و کارشناسی بدون کنکور و چه متقاضیان رشته ها با آزمون کرد ، این است که با بهره بردن از سوابق و تجربیات کارشناسان مشاوره و استفاده از مشاوره ی تحصیلی گامی در جهت نزدیکتر شدن به اهداف خود بردارند .
مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره تحصیلی میتوانند با توجه به سوابق تحصیلی و نتایج کنکور داوطلبان ، بهترین نتیجه گیری و انتخاب ها را پیش پا داوطلبان قرار دهند . یکی از این مراکز با سابقه و کارآمد مرکز مشاوره آویژه میباشد . داوطلبان میتوااند برای رسیدن به پاسخ درست برای تمام سوالاتشان از طریق راه ها ارتباطی این مرکز شامل وبگاه اینترنتی و مشاوره تلفنی با مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره آویژه ارتباط برقرار نمایند .
سوالات متداول
۱-لیست رشته های بدون کنکور تجربی مربوط به کدام گرایش ها است ؟
این لیست اکثر رشته های گروه علوم پایه مثل زیست شناسی و شیمی و همچنین علوم کشاورزی را دربرمیگیرد .
۲-لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست ؟
شامل رشته هایی میباشد که از سوی دانشگاه آزاد اعلام میگردد که داوطلبان بدون نیاز به شرکت در کنکور میتوانند در آنها تحصیل کنند .
۳-لیست رشته های بدون کنکور تجربی چه شرایطی دارد ؟
داشتن مدرک دیپلم ، یا مدرک پیش دانشگاهی و یا داشتن مدرک کاردانی برای داوطلبانی که دوره ی پیش دانشگاهی را نگذرانده اند .
۴-زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور تجربی ؟
زمان ثبت نام که از سوی سازمان سنجش منتشر شده از بهمن ماه سال گذشته شروع شده است و تا شهریور امسال ادامه دارد .
  ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۱:۲۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

لیست رشته های بدون کنکور زبان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های بدون کنکور زبان بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش در طی یک سال گذشته ، برای داوطلبان این رشته ها مسیر مناسبی میباشد . چرا که داوطلبان رشته های بدون کنکور زبان برای تحصیل در مقاطع بالاتر دیگر سد بزرگ و گاها غیر قابل نفوذ کنکور را پیش روی خود ندارند . متقاضیان رشته های بدون کنکور زبان برای پذیرش در دانشگاه ها تنها نیازمند اخذ مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی میباشند . هیچ معدل و حد نصابی برای پذیرش در رشته های بدون کنکور زبان از سوی دانشگاه ها و سازمان سنجش اعلام نشده است . این موضوع باعث شده هر داوطلب با هر معدل ، شانس قبولی در رشته های بدون کنکور زبان را داشته باشد . اگر چه بدیهی است که داوطلبانی که معدل کتبی بالاتر دارند شانس بیشتری برای قبولی در این رشته ها را داشته باشند .
رشته های بدون کنکور زبان
از جمله رشته های بدون کنکور زبان میتوان رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان روسی و مترجمی زبان انگلیسی را نام برد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور زبان
لیست رشته های بدون کنکور زبان متعاقب اطلاعیه ی سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور از طریق این سازمان در دسترس داوطلبان قرار میگیرد . لیست رشته های بدون کنکور زبان تمام رشته هایی را که داوطلبان میتوانند در مقاطع تحصیلی بالاتر انتخاب نمایند ، در برمیگیرد . از جمله رشته هایی که در لیست رشته های بدون کنکور زبان وجود دارند میتوان به رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان روسی ، زبان و ادبیات فرانسه ، زبان و ادبیات اردو اشاره کرد . در مقابل لیست رشته های بدون کنکور زبان ، نام دانشگاه های پذیرنده آنها و ظرفیت پذیرش هر رشته مطرح شده است . که داوطلبان باید با توجه به علاقه و در نظر گرفتن محل هر دانشگاه اقدام به انتخاب رشته کنند .
داوطلبان باید توجه کنند که قبولی در تمامی رشته های دانشگاهی بدون کنکور نمیباشد و پذیرش دانشجو در درصدی از رشته ها تنها با شرکت در آزمون سراسری امکان پذیر است . که عمده ی رشته ها و دانشگاه های برتر جز این گروه میباشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف ، کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و حتی دکترا از بین داوطلبان ورود به این دانشگاه ها ثبت نام به عمل میآورد . تعداد پذیرش دانشجو و یا همان ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه آزاد و برای رشته ها بدون کنکور زبان معمولا ازدانشگاه های سراسری بیشتر است .  داوطلبان بر خلاف دانشگاه های سراسری ، برای تحصیل در رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد باید به دانشگاه شهریه بپردازند . لذا داوطلبان گرامی پیش از ثبت نام و مراجعه به واحد های دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه پرداختی برای هر یک از رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد مطلع شوند . البته دانشگاه ها نیز برای رفاه حال دانشجویان تسهیلات  و وامهایی را در نظر میگیرند که میتواند پاسخگو بخشی از پرداخت شهریه باشد . لذا داوطلبان برای انتخاب دانشگاه های آزاد باید تمام شرایط را بسنجند .
از جمله رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد میتوان به رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، آموزش انگلیسی ، زبان فرانسه – ادبی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان فرانسه – مترجمی ، زبان و ادبیات آلمانی ، زبان و ادبیات ارمنی اشاره کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری از بین متقاضیان و براساس سوابق تحصیلی دانشجو میپذیرند . سازمان سنجش امسال راهی هموار پیش روی آن گروه از متقاضیان که با توجه به رتبه و تراز کسب شده در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته نشده اند و یا کسانی که از ابتدا در کنکور سراسری شرکت نکرده اند ، قرار داده است . متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور زبان ممکن است به دلایل مختلف اعم از تعداد زیاد داوطلبان موفق به قبولی در دانشگاه نشوند . حال رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری میتواند برای بسیاری از داوطلبان مسیری راحت تر باشد . ضمن اینکه پذیرش در رشته های بدون کنکور زبان به ظرفیت دانشگاه ها و نمرات کسب شده داوطلب در دوره متوسطه بستگی دارد . داوطلب تنها با یک برتری نسبی به دیگر رقیبان میتواند در رشته و دانشگاه منتخب خود ادامه تحصیل دهند .
دانشگاه سراسری در این دوره تنها در رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه و زبان روسی به شکل بدون کنکور دانشجو میپذیرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان میتواند برای داوطلبان این دوره از کنکور با توجه به مصوبات جدید سوال برانگیز باشد . اما داوطلبان گرامی باید بدانند که جای هیچ نگرانی نیست . تنها تفاوت کنکور امسال با سالیان گذشته در ارائه ی دو دفترچه جداگانه برای رشته های بدون آزمون و با آزمون میباشد . حال به شرح شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان میپردازیم . همان طور که میدانید از با اهمیت ترین بندها مربوط به ثبت نام رشته های بدون کنکور داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی  میباشد . درباره داوطلبانی که میخواهند در رشته های مربوط به گروه های آزمایشی متفاوت از نوع مدرک دیپلم خود شرکت کنند درصد احتساب سوابق تحصیلی متفاوت است .
دیگر شرایط لازم برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور زبان مواردی مانند ؛ عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ، عدم فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد ، اعتقاد به یکی از ادیان پذیرفته شده ی کشور و داشتن مدرک معافیت و یا پایان خدمت برای داوطلبان مرد را میتوان نام برد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
کارشناسی بدون کنکور ، مشاوره ی تحصیلی و موفقیت در کنکور و …
با توجه به اینکه در این دوره تعدادی رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی و تحت عنوان کارشناسی بدون کنکور معرفی شده اند . ممکن است برای هر فردی سوالاتی در خصوص شرایط و ضوابط قبولی در این رشته ها پیش بیاید . مطمئن ترین راه برای پاسخگویی به این سوالات استفاده از مشاوره ی تحصیلی میباشد . زیرا مشاوران با توجه به تجربیات چندین ساله خود و همچنین اجهاف کامل بر قوانین و مقررات جدید میتوانند داوطلبان را در مسیر درست قرار دهند . یکی از مراکز مشاوره ی برجسته که میتواند پاسخگوی تمام پرسش های داوطلبان باشد مرکز مشاوره آویژه میباشد . این مرکز با استفاده از تخصص و تجربیات برترین کارشناسان امر مشاوره در سطح کشور به شکل ارتباط تلفنی و آنلاین آماده خدمت رسانی به داوطلبان کنکور میباشد . داوطلبان تنها با مراجعه به سایت مرکز مشاوره آویژه و یا برقراری تماس ، میتوانند در انتخاب رشته خود بهتر عمل کنند .
سوالات متداول
۱ ) شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور زبان چیست ؟
داشتن مدرک دیپلم در یکی از نظام های جدید و یا قدیم ، داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی برای داوطلبان با دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش که مدرک پیش دانشگاهی ندارند .
۲ ) زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان ؟
در اواخر سال گذشته و بهمن ماه شروع شده است و تا ششم شهریور ماه امسال ادامه دارد .
۳ ) نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری چگونه است ؟
ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مدارک و سوابق خود و همچنین کد رشته های مورد نظر را وارد نمایند . سپس با بررسی سوابق ، قبولی از طریق دانشگاه به داوطلب اعلام میشود که باید برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند .
۴ ) نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد چگونه است ؟
برای این منظور انجام این مراحل لازم است : مراجعه به سایت سنجش و پذیرش ، وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی ، خرید کارت اعتباری ، و وارد کردن حداکثر بیست کد رشته
  لیست رشته های بدون کنکور زبان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور زبان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۱:۲۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)